halohalo Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Jeg skal ha meg internett i leiligheten, er inne på tanken og ha Ice net, hvordan fungerer dette? Noen som har erfaringer med hastighet og sånn? Dekningen i området er meget bra. Lenke til kommentar
oleendreh Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Mobil/radio nettverk hjemme er noe som ikke bør være vurdert spør du meg. Har selv icenet, og det fungerer bra på hytten. Veldig mye bedre enn Telenors løsning. Lenke til kommentar
halohalo Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 Hvordan er dekningen din på hytten da? Står jo på ICE sine nettsider at du kan få opptil 9mbits nedlastingshastighet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Hva skal du bruke internett til? ICE eller 3G egner seg ikke til massiv nedlasting eller spilling med lav responstid. Lenke til kommentar
halohalo Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 Det skal bare brukes til generelt surfing og skolearbeid, laste ned litt dokumenter o.l. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Da burde det fungerer greit. Lenke til kommentar
oleendreh Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Hvordan er dekningen din på hytten da? Står jo på ICE sine nettsider at du kan få opptil 9mbits nedlastingshastighet. Den er ikke spesielt bra. Men icenet går over gamle radiosignaler, så det fungerer ypperlig med icenet. Jeg innbiller meg også at nettet faktisk er bedre oppe på hytten enn i både Bergen og Oslo, men dette virker rart, så kan umulig stemme. Er det virkelig så mye å tjene på å velge en slik løsning istedenfor fiberoptikk? Hvis du bare skal surfe og bruke den til skolearbeid fungerer det jo. Men så fort du skal laste ned en film, se på streams, se en videosnutt online eller spille over nett er du rimelig godt kjørt. Jeg vet ikke hva du er fornøyd med eller hvor mye det er å tjene på dette. Jeg kunne derimot ikke tenke meg å ha noe slikt til hjemmebruk. Synes du internett på flyplasser og hotell kan være småtrege, er det bare å gruslegge denne planen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) ICE er trådløst internett over lave frekvenser, slik som mobiltelefonene hadde før GSM ble innført. Fordelen er at disse lave frekvensene gir dekning nesten over alt. Radiobølgene lar seg ikke stoppe så lett, i motsetning til de mer høyfrekvente radiosignelene som mobiloperatørene bruker nå for tiden. Ulempen er at det ikke er veldig raskt. ICE er raskt nok for de fleste. Men fiber er mye bedre, om du har råd til det. 4G fra NetCom er såvidt jeg skjønner raskere enn ICE, men ikke så raskt som fiber. Telenor har ikke 4G ennå, men det kommer. ICE er ikke en dårlig løsning. Kjenner en som har det. Funker bra. Du får en trådløs router som attpåtil er batteridreven. Endret 23. juli 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå