Gå til innhold

suppleringsopptak og venteliste

Mariss

Anbefalte innlegg

Blir ventelisten oppdatert etterhvert, eller venter man til suppleringsopptaket med å oppdatere? Jeg fikk beskje fra SO at det skulle ikke skje endringer på ventelistene før suppleringsopptaket. Men det skjer jo endringer likevel, hvorfor? Og hva er i så fall suppleringsopptaket? Hva innebærer det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stod på venteliste i fjor, og den ble oppdatert en gang før suppleringsopptaket, men har følelsen av at dette varierer og er avhengig av hvilket studium du står på venteliste til. Suppleringsopptaket er en slags "ekstra sjanse" for å komme inn på studier. Siden man i år har frist til 26.juli med å svare ja eller nei til tilbud om studieplass fra hovedopptaket, vil det skje i løpet av 27.juli en gang. Hvis du står som nr 5 på venteliste og 5 stk takker nei til tilbud om studieplass, vil du da få tilbud om studieplass. Enkelte studier har også et suppleringsopptak 2.august.

Lenke til kommentar

Jeg ringte inn til SO idag og spurte, og de sa at det forble uforandret fram til suppleringsopptaket. Er to av studiene som har forandret seg på ventelisten, så hva årsaken til det er vet jeg ikke, og det visste ikke de heller? Men får bare stole på det de sier..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...