hansolegiske Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Jeg lurer på hvilke objektivk jeg bør kjøpe av; Canon sin 50mm 1.4, Sigma sin 50mm 1.4 eller Sigma sin 30mm 1.4. Tusen takk for hjelpen på forhånd:) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Det kommer an på hvor flink du er angående fotografering, samt hvilken brennvidde du er komfortabel med. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Jeg lurer på hvilke objektiv jeg bør kjøpe... Det er kanskje greit å opplyse hvilket kamerahus du har tenkt å benytte objektivet på...? Endret 22. juli 2012 av flageborg Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 I følge www.photozone.de så er alle skarpe i senter selv på åpne blender , men noen av dem er verre enn andre når det gjelder hjørneskarpheten. Ta en titt på siden deres og sjekk hva de synes. Sigma 30mm f1,4 har jeg forstått sliter med feilfokusering på endel modeller , men det går jo an å korrigere. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Hvis man har mulighet til å bruke de nevnte, så kan det kun være Canon crophus. Vri kitzoomen din til 30mm. Ta bilder. Vri kitzoomen til 50mm. Ta bilder. Se hvilken av de to brennviddene du liker best. Canon 50/1.4 har mer konsistent autofokus. Sigma 50/1.4 har mer upålitelig autofokus, men mange foretrekker bokehen og ytelsen på største blender. Sigma 30/1.4 er fin, men har krumt fokusplan og litt fokus shift. Potato patata - noen liker mora; andre dattera. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Potato patata - noen liker mora; andre dattera. Og noen liker begge to Det er viktig og vite hva du vil med dette objektivet, så du får det som passer best for deg. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Personlig er jeg ikke spesielt gla i 50mm på crop. Syns motivet blir litt vel stort, eller at jeg må gå så veldig langt unna. 28 eller 30 syns jeg er mer perfekt. Da kan man holde seg "i nærheten" av motivet. Ikke kjent med kvaliteten på Canons 28mm-serie, men de har en god del varianter, både med og uten IS og USM. USM er et absolutt syns jeg, er såååå komfortabelt med rask og stille fokus. Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Hvis man har mulighet til å bruke de nevnte, så kan det kun være Canon crophus. Vri kitzoomen din til 30mm. Ta bilder. Vri kitzoomen til 50mm. Ta bilder. Se hvilken av de to brennviddene du liker best. Canon 50/1.4 har mer konsistent autofokus. Sigma 50/1.4 har mer upålitelig autofokus, men mange foretrekker bokehen og ytelsen på største blender. Sigma 30/1.4 er fin, men har krumt fokusplan og litt fokus shift. Potato patata - noen liker mora; andre dattera. Canon 50mm 1.4 er iallfall til fullframe også, litt usikker på Sigma sine (spesielt 30mm), men trur då også dei fungerer på fullframe? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Har trådstarter behov for Fullframe da? Tolket tråden dithen at det var crop kamera det var snakk om... Men trådstarter har vært litt fraværende siste dagene Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Sigma 30/1.4 er kun til crophus - vil vignettere noe helt forferdelig på fullframe. Men - det kommer an på bruksområde og hva slags brennvidder du foretrekker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå