Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

grønn strekk i skjermen.

Anbefalte innlegg

hei. jeg lurer bare på hva feilen i en bærbar datamaskin kan være når det er en grøn strek beint ned mit i skjermen. den kommer når jeg slår på datamaskinen, å er der helt til jeg skrur den av.

hva kan feilen ver å hvor mye kommer det til å koste?

takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en defekt i skjermen. Du kan prøve å knipse litt i toppen og bunnen av skjermen, men jeg tviler på at det vil løse noe som helst. Det som har skjedd er at det har oppstått brudd eller kortslutning i kretsen som styrer pixlene i den kolonnen slik at de alltid har full grønnfarge og mangler rød og blå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en defekt i skjermen. Du kan prøve å knipse litt i toppen og bunnen av skjermen, men jeg tviler på at det vil løse noe som helst. Det som har skjedd er at det har oppstått brudd eller kortslutning i kretsen som styrer pixlene i den kolonnen slik at de alltid har full grønnfarge og mangler rød og blå.

når jeg klemmer hart nede i de delene såm skjermen henger i så blir den helt fin i ca en 5 -10 min så kommer den tilbake :(

Lenke til kommentar

Da vet du hvor feilen er. Siden det å klemme ting sammen hjelper så tyder det på brudd fremfor kortslutning. Men en permanent løsning blir vanskelig. Det kommer nok bare til å bli verre. :(

men hvor dyrt kan det bli å fikse det? å går det an??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...