Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tatt med falsk ID

pheewsh

Anbefalte innlegg

Jeg ble tatt med falsk ID på et utested i går. Det var storebroren min som hadde lånt det til meg. Vakten som stod i døra sa at bildet ikke lignet på meg og tok kortet og ba meg gå. Jeg går uten å oppgi noe informasjon om meg selv, ringer broren min og sier at kortet hans er inndratt. Han drar ned dit litt senere og ber om å få kortet sitt tilbake, men de sier at han kan komme nedom en annen dag, slik at de får vurdere om de skal politianmelde det eller ikke. Så kommer spørsmålet: Kommer de til å anmelde meg? De har jo ikke navn, nummer eller noe som helst. Har også lest et sted at det er opp til eieren av kortet om saken skal anmeldes eller ikke - stemmer dette? Har utrolig dårlig samvittighet og er veldig nervøs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også lest et sted at det er opp til eieren av kortet om saken skal anmeldes eller ikke - stemmer dette?

Det einaste som vil være opp til korteigaren vil være om han vil anmelde deg for å ha stjålet bankkortet. I dei aller fleste bankane så vil der være brudd på avtalen å overlate bankkortet til andre personer. Det kan derfor i teorien tenkast at din bror vil kunne levere ein slik (falsk) annmeldelse for å sleppe å fortsatt få ha betalingskort i banken.

Det vil være uteplassen som anmelder forholdet, men med tanke på at dei berre har tatt kortet og bortvist deg utan meir spørsmål så er det vell tvilsomt at uteplassen gjer noke meir med saka.

Dersom eg skal gjette så trur eg at dørvakta har misstenkt at bankkortet ikkje var ditt men fortsatt vært litt usikker på det var rette personen eller ikkje. Minste motstands veg var nok derfor å bortvise deg frå staden og konfiskere kortet, men utan å anmelde forholdet.

Lenke til kommentar

Veldig beroligende å høre. Utestedet skal ringe broren min senere, hvor han får vite hvor han kan hente kortet. Satser på at det går bra! Dette var hvert fall siste gang jeg prøver meg med falsk ID. Man lærer av sine feil.

Lenke til kommentar

Jeg ble også tatt med falsk ID en gang. De så at det ikke var meg, og tok kortet. Sa at jeg måtte vente til politiet kom, men da bare snudde jeg meg og gikk. Dørvakten ropte "Hey! Du kan ikke bare gå!", men det kunne jeg visst, for det var ingen som kom etter meg. Har ikke hørt noe om saken siden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...