Gå til innhold

Bytte til SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du mulighet til å låne en annen bærbar/stasjonær?

Mange av disse kloneprogrammene finnes i USB versjon også. Kanskje du burde kikke litt etter det.

Hvilket program fikk du med?

Takk for svar. Jeg fikk med Acronis.

ToDo backup løste problemet, men et nytt oppsto, Jeg klarte ikke

å få åpnet maskinen. Den hadde ingen luke for HD, hele bunnlokket

måtte tas av. Løsnet alle skruer, men lokket satt bom fast.

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig så er det bare festet med små enkle plastikk kanter. Jeg har det på min laptop, etter alle skruene er tatt av så må man stikke noe tynt inn i mellom dekselet og resten av maskinen for å få det opp. Veldig enkelt og greit, men litt skummelt førtste gangen.

Vil anbefale å søke opp maskinen og ssd i samme søk så er det garantert noen som har laget en video eller en guide. Lykke til!

Lenke til kommentar

Etter et rask google-search av modellen din ser det ut til at det er litt "tricky" å erstatte HDD i denne. Man må blant annet ta ut tastatur og av med toppdekslet.

http://forums.computers.toshiba-europe.com/forums/thread.jspa?threadID=40112

Scroll litt ned på denne siden så finner du en how-to guide. Anbefaler egentlig å få en servicereperatør til å gjøre dette, men har du kjennskap til data greier du det nok fint.

Lenke til kommentar

Jeg har selv åpnet en Netbook som krevde at jeg måtte lirke på mye skjør plast (klarte å knekke en liten, men dog en ubetydelig bit) for å åpne toppdekselet der tastaturet satt, for deretter å løsne en god del kabler før jeg kunne skru ut hovedkortet. Jeg skulle bytte RAM og montere en SSD i den.

Det var en krevende oppgave, men slettes ikke umulig om du er tålmodig. Jeg er på ingen måte en profesjonell tekniker.

Som nevnt av Razorlight, så bør du få en servicereparatør til å gjøre dette for å være sikker.

Det kan være ganske dyrt å få jobben gjort av andre, men også dyrt, om ikke dyrere om du skulle ødelegge noe.

Lenke til kommentar

Her har du PDF service/maintenance manualern fra Toshiba.

Demontering / utbytte / montering er i kapittel 4.

Da er jobben gjort, takket være den gode hjelpen jeg fikk fra deg og de andre.

Mange takk fra Pronto

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...