Gå til innhold

noen spm før et eventuelt kjøp

Gjest Slettet+130498

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

jeg driver og kikker på mbp og vurderer å kjøpe meg en 15". får ikke bestemt meg hvorvidt det skal være med eller uten retina skjerm, men heller mest mot det siste med tanke på lommebok og ikke behov for så stor oppløsning. jeg har fra før de standar I enhetene, samt kraftig high end pc og en annen mindre laptop som ikke lenger brukes.

jeg reiser rundt en del og føler at ipaden ikke dekker helt behovet mitt når jeg reiser. jeg bruker primært pc'en til spilling og surfing og lurer på hvordan spillutvalget på en mac er, samt hvor optimalisert er spillene opp mot hw i maskinene. hvordan fungerer selve bruken kontra windows? bedre? dårligere? og hvordan er det å oppgradere hw på en mbp? fritt fram eller er det meget snevert felt? tenker primært lagring da det går mye serier og filmer når jeg reiser rundt og 250 ssd og 750 5400rpm er ikke så veldig spennende...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den gamle typen, uten Retina-skjerm, skal det være ganske greit å bytte disk og RAM. Spilling på maskinene går helt greit. Det er hverken dårligere eller bedre enn andre bærbare datamaskiner med lik maskinvare. Spill som ikke har egen Mac-versjon kan du kjøre i Windows under Bootcamp eller Parallels. Sistnevnte har nok noe "overhead" dog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...