Ydidia Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Hei, jeg bare lurer på om det er nødvendig med å ta seg karbohydrater under trening ... Liksom det hender noen ganger at jeg trener 2 muskelgrupper en dag og da trener jeg rundt 1 1/2 time til 2 timer, og da pleier jeg da å stoppe opp og ta meg karbohydrater (rundt 60-100g rene karbohydrater) før jeg begynner med neste muskel, slik at kroppen ikke begynner å tære på musklene. Men er det nøvendig å å ta seg karbs som jeg sa, når jeg også i tilegg tar meg 3 kapsler Anabolic BCAA (aminosyrer) før trening + Whey protein rett etter trening.... Da er det vell ikke vits å ta karbs under treningen da ? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Hvorfor er du så redd for karbohydrater? Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Hvorfor tar du karbohydrater under korte øker? Og så lang økt på en muskelgruppe høres veldig lite intensiv ut... Lenke til kommentar
thonords Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Det er jo stort sett mye uenighet om riktig bruk av kost tilskudd. Selv bruker jeg whey og karbohydrater før trening, karbohydrater rett etter og stort sett proteinrik mat utenom, tunfisk, kylling etc. Har hatt gode resultater med dette. Jeg kjører også lange treningsøkter. Lenke til kommentar
Ydidia Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Fysøren, hva er vitsen med at dere tullinger skal ha en forum-bruker når dere ikke klarer å svare direkte på spm uten å spørre... ditn og datn, hvorfor, hvorfor ikke.... Det er dette jeg hater med denne siden xD ingen svarer på spm bare! Jeg spørr(er det nøvendig eller ikke for faen!) og jeg trener rundt 45-60 minutter på 1 muskelgruppe? hvaså ? er det man skal.. Lenke til kommentar
Ydidia Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Hvis du ikke har tenkt å svare, så hva er vitsen å spørre ? har jo ikke sagt noe om at jeg er redd karbohydrater ? spurte jo bare om det er nødvendig... Klarer du ikke å lese eller ? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Nei, det er ikke nødvendig men gir ytterligere energi for at du skal få maks ut av økta? Var DET et godt nok svar? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) når jeg også i tilegg tar meg 3 kapsler Anabolic BCAA (aminosyrer) før trening + Whey protein rett etter trening.... Ikke for å være dust, men vet du hva forskjellen mellom BCAA og proteintilskudd er? Endret 23. juli 2012 av Kevlar Lenke til kommentar
Ydidia Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Jaja jeg vet hva forskjellen er Men begge har aminosyrer ikke sant så derfor nevnte jeg proteinpulver.... fordi aminosyrer hindrer jo nedbryting av muskler... Så da var spørsmålet om det er nødvendig å karbs for å hindre nedbryting, men siden jeg tar bcaa så hva er vitsen da likosm Men takk uansett Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Skal du opp eller ned i vekt? Lenke til kommentar
Ydidia Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Skal du opp eller ned i vekt? jeg skal opp i vekt holder meg på 500 kcal i overskudd.... Men greia med meg og karbs er at jeg blir så oppblåst så jeg gidder ikke kabrs! og for å bygge muskler er det ikke viktig med karbs, det er bare viktig å trene hardt, få i seg nok protiener og holde sge på kcal-overskudd det vet du vell... Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Grunnen til at jeg spurte var mer med tanke på hvorfor du bruker penger på BCAA hvis du skal opp i vekt/ikke faster. Edit: Jeg syns heller ikke det høres så hensiktsmessig ut å gå opp i vekt på 0 carbs. Endret 23. juli 2012 av Kevlar Lenke til kommentar
Ydidia Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 skjønner skjønner Men neinei, jeg spiser karbs, men det er bare før treningen... vil ikke få i meg etter! Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Du vil opp i vekt men vil ikke få i deg karbs ETTER trening? Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Karbohydrater etter trening er jo noe av det viktigste man gjør, da dette er nødvendig for å fylle opp igjen kroppens glykogenlagre. Dersom man ikke inntar karbohydrater vil kroppen bryte ned protein og omgjøre det til glykose, noe som er mye mindre effektivt enn om du hadde fått i deg noe karbohydrater istedet. Å gå opp i vekt / muskelmasse på veldig lite karbohydrater er ikke veien å gå. Og hvis du blir oppblåst av karbs, så hold deg til karbohydrater med lav glykogemisk verdi og med mye fiber. Men prøv å få i deg litt raske karbs etter trening i hvert fall. Endret 25. juli 2012 av Frosten Lenke til kommentar
Cepherit Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Selv drikker jeg vann under trening. Det funker best for meg. Tar pre-workout før trening. Lenke til kommentar
Ydidia Skrevet 16. august 2012 Forfatter Del Skrevet 16. august 2012 Jo takk for svar... men det er ikke karbohydrater som bygger muskler Å bygge muskler er bare å trene hardt, få i seg nok proteiner + holde seg på overskudd av kalorier.. det er det viktigste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå