Sitronsaft Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) En venninne av meg har nylig kommet inn i et forhold med en fyr som har rotet seg borti et heller dårlig miljø. Han er på bedringens vei, og venninnen min samlet sammen alt griseriet (narkotikaen) han hadde liggende for å kaste det. Hun sa det var snakk om speed og andre piller til en verdi av kanskje 6-7 tusen kroner. Istedenfor å kaste det ga hun det til en tilfeldig narkoman. Hun mente dette var bedre enn å kaste det, da den narkomane uansett vil skaffe narkotika på et eller annet vis, og at denne narkomane nå kunne bruke de pengene han hadde på f.eks. mat. Han hadde også hund, noe som tydeligvis for henne gjorde at valget falt på nettopp denne personen. Jeg tenkte umiddelbart på det etiske aspektet ved dette, og vil gjerne høre hva dere synes. Er enda ikke helt sikker på hva jeg selv tenker om det, så det venter jeg litt med. Er det greit å gi narkotika til narkomane i en slik situasjon? Endret 22. juli 2012 av Sitronsaft Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 vil nok si ja. det er bedre at han får stoffet gratis og kan handle seg mat i stedet. som du skrev, de vil kunne skaffe seg stoff på en eller annen måte uansett. 1 Lenke til kommentar
mofomofo Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Hva med denne typen til venninnen din? Trenger ikke han pengene fra å selge dopet? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå