Toska92 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Har gått til innkjøp av Canons EF 85mm f/1.8 objektiv. Kommer til å bli brukt på mitt 550D til hovedsaklig portrettfotografi. Prisen var 3000, som er det meste jeg som fattig student har brukt på kamerautstyr. Har fra før 3 andre objektiv og annet ustyr. Noen som har noen tips til bruk av objektivet, evt erfaringer? Endret 22. juli 2012 av Toska92 Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Et rungende ja... Jeg synes det er et kjempeobjektiv som gir en veldig behagelig bakgrunnsuskarphet. Det er veldig skarptegnende selv fra f 1.8 og utrolig hurtig fokusering. Dette er et ypperlig objektiv til portrett , konsertfotografering og hvis du vil leke med dybdeskarhet. Og hvis du liker DxO sin måte og rangere objektiv og kamera på så kan du finne at denne får høyere score enn EF 85mm f1,2 L som koster mange ganger mer. For 3000,- skal du lete lenge etter et bedre objektiv om du i det hele tatt finner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå