Frank Hansen Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Hei! Skal kjøpe ny pc og har kommet fram til å gå for en av disse alternativene. Jeg tenker å til å begynne med ha 8gb ram, 120ssd +750gb til lagring, radeon 7970 og eventuelt om det blir alienware oppgradere skjermen. Jeg har begrenset med kunnskap om å skru pc'r men jeg tenker også om det blir alienware å kjøpe en SSD utenom å sette den inn selv.(Det er fult mulig og ha 2 hardisker i x17??). Isåfall er dette enkelt, og om det i framtiden skulle bli aktuelt, er det enkelt og bytte deler etc på alienware maskinen? Virker i det minste som clevoen er ganske grei og oppgradere. Jeg har regnet ut prisen på begge to og det blir rundt 16-17k. Pågrunn av min 15% studentrabatt hos dell kan det virke som om alienwaren faktisk vil bli litt billigere, til tross for en noe svakere prosessor. ( 3610QM istedenfor 3720QM , har dette noen betydning for spilling, bilderedigering og musikk produksjon?) På meg virker det som disse to pc'ene er temmelig like ytelsesmessig, men at da alienware har et litt dristigere utsende. Når det kommer til kjøling og støy fra maskinene, er det noen av disse to som kommer bedre ut en den andre? byggekvalitet etc? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Prosessorvalget har veldig liten betydning for spilling, men er kanskje mer merkbar ved bruk av software til bilde- og lydredigering. Kjøling og støy vil jeg anta er nogenlunde lik for begge, Alienware har muligens et hakk bedre byggekvalitet, men ikke akkurat dårlig hos Multicom heller. Men det er nok pris og design som er de viktigste forskjellene på disse to. AW M17x R4 har mulighet for å koble fra Enduro-systemet, som har skapt en del problemer for folk med AMD grafikkort - den muligheten finnes ikke på Multicom'en. Hvis du vil ha AMD HD 7970M, gå for AW. Hvis du vil ha Nvidia GTX 680M, gå for Multicom. Jeg tror ikke du skal regne med å kunne oppgradere stort med noen av disse, egentlig. Du kan selvfølgelig sette inn kraftigere prosessor senere hvis du starter med et av de svakere alternativene ... men du skal ikke regne med at eventuelle nye grafikkort fra AMD eller Nvidia vil kunne settes rett inn i maskinen, for eksempel. Og selv de grafikkortene som det er mulig å konfigurere med, trenger ikke nødvendigvis å være uten videre ombyttbare - ofte er det forskjeller på selve kjøleblokken som er installert, f.eks, slik at også kjølesystemet må byttes ved skifte av skjermkort. Og da spørs det om Multicom eller Dell vil selge deg alt som skal til, eller om du finner noe et annet sted ... dyrt blir det i såfall uansett. RAM og denslags går selvfølgelig greit. Endret 23. juli 2012 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå