NissanXMaxi Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Hei, jeg har en nissan maxima qx 98 modell. Forrige eier klippet ledningsnettet og jeg skal koble opp anlegg. Men jeg vet ikke åssen jeg kobler ledingsnettet til cd spilleren. Noen som kan hjelpe?? takker for svar Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Jada, men det blir mye enklere med noen bilder.... Er det ingen hele kontakter innover på ledningene? Lenke til kommentar
NissanXMaxi Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 her er et bilde Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 det du kan gjør er å bruke eit multimeter, finn først ut hvilke ledninger som gir strømsignal uten tenning på. deretter hvilke ledninger som gir strømsignal når tenningen er på. av dei ledningene som ikkje gir strøm i det heiletatt kan du bruk eit brannvarslerbatteri til å finne ut hvilke høgtaler dei hører til, og dermed har du lokalisert ledningene du trenger =) Lenke til kommentar
NissanXMaxi Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 skal prøve nå, takk Lenke til kommentar
NissanXMaxi Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 jeg skjønte ikkeno av multimeteret... jeg vet hvilke kabler som hører til høytalerne men jeg vet ikke hvem som er strøm, og jording er det ingen som har bilder av åssen det er koblet?? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Sett meteret på 20v og fest den sorte ledningen til jord, så måler du på de forskjellige ledningene i dashen til du finner en som gir 12v eller litt mer, det er da konstant pluss. Så skrur du tenningen på å finner en ledning med 12v eller litt mer, denne er da tenningspluss. Så kjøper du deg iso-overganger og kobler inn på de ledningene som idioten har klippet Lenke til kommentar
NissanXMaxi Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 ett problem... det er ingen svart ledning jeg har kikka på en del andre ledningsnett også men jeg har nesten ingen av samme farger. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Den svarte ledningen på multimeteret til gods/jord, og følg ellers forklaringen du allerede har fått... Lenke til kommentar
NissanXMaxi Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 skal prøve det Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 vanlgivis er det vel, tykk gul er konstnat power, tykk rød remote power, og tykk svart eller blå som er null/jord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå