Gå til innhold

Hvordan spille av DVD og SVCD på X-box ?

Simen1

Anbefalte innlegg

Jeg vet det går an å spille DVD på X-box, men det trengs vel en eller annen fjernkontroll for å få det til? Følger den ofte med eller er det noe man MÅ kjøpe utenom? Evt. hva koster den?

Går det an så spille av andre video-formater også? SVCD? VDC? DivX? Xvid? osv? Kan jeg se filmer jeg har brennt selv (lovlige backup-kopier av egne filmer) på CD-R og CD-RW ? Kreves det noe ekstra for å gjøre det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter en del leting fant jeg en FAQ med svarene jeg trengte:

Can the Xbox play VCD's, SVCD's or DivX ?

Writen March 14th 2002

In short no - the xbox does not run the media formats that VCD or SVCD's are recorded in, but you can get software that will convert VCD or SVCD's into DVD format & write a movie onto a normal CD that a DVD player can read. Good luck with that one :-)

Update:

Writen June 4th 2002

You can now play lots of media formats on xbox using a software application called XBMP "Xbox Media Player", this application that has been coded by Runtime & d7o3g4q allows you to play a wide variety of media formats ( inc VCD/SVCD MPG 1 & 2 ), DivX & MP3's the list goes on.  Like most homebrew software for xbox this application requires a modded xbox to run, you can purchase a modchip from here

Er VIDOMI noe lignende XBMP som er omtalt her?

Hvor får jeg tak i en rimelig modchip her i norge? (De er vel lov å selge/ha?)

PS. Jeg har ikke så peil på lydkort, så post heller spørsmålet i hardware-forumet under "lydkort og høytalere".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...