Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal sette i gang å lage et forum. Men det blir litt kjedelig uten noen brukere der, så jeg spør dere om det er noen her som kunne ønske seg å være med på å lage dette forumet.

Blir så glad dersom det er noen som gidder å være med meg å lage ett.

Dersom du lurer litt på hva dette forumet skal handle om, så blir det nok fotball. Jeg vil også lage mulighet for å diskutere forskjellige ting om FIFA-spillene fra EA Sports.

Gi en lyd her i forumet om du kunne være interessert i å delta å lage et nytt forum om fotball og FIFA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har vært gjennom den biten, og ikke planer om å prøve igjen. Vil med våre erfaringer anbefale deg å tenke nøye gjennom hvilket forumprogram du skal satse på. Vi valgte SMF, noe som funket bra i starten men som hadde så mange begrensninger etterhvert at vi kjørte oss helt fast og endte med å legge det ned.

Tenk spesielt integrering mot facebook, muligheten til å bruke facebookinnlogging som foruminnlogging. Tenk på at folk idag bruker nettbrett og smartmobiler, og forumet bør ha apper til det.

Unngå så langt som mulig forumprogramvare som krever moduler, da modulene ofte klusser til resten av forumet, krever bestemte innstalleringsmetoder, ofte ikke tar hensyn til om resten av forumet er på norsk, og også krever samsvar med bestemte forumversjoner. En komplett pakke sparer dere for mye arbeid.

vBulletin er det jeg ville satset på om jeg skulle startet på nytt.

https://www.vbulletin.com/

Det har de funksjonene vi glemte å ta hensyn til, og som kjørte vårt forum i grøfta.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest medlem-82119

Alt virker greit i starten, men så skal man legge til funksjoner, integrere det mot facebook, ha apper til smarttelefonen, norske menyer, plutselig vil man legge til chat osv osv. Da begynte klusset for vår del, og endte igrunn etterhvert med at det ikke var noen løsning og vi måtte hatt vbulletin for å komme videre.

Det er spesielt bruken av moduler, hvordan moduler med en versjon passer mot forum med en versjon, hva som skjer med modulene om forumet blir oppdatert, hvordan moduler er inkompatible med andre moduler eller forumet i seg selv, etterhvert en salig blanding av norsk og engelsk i menyer og i det hele tatt ganske kaotisk.

Til et enkelt forum, kanskje, men om du vil ha noe mer så fant ihvertfall vi ut at det stoppet. Det var vel spesielt det at folk ønsket apper til smarttelefonene opg nettbrettene tilsvarende facebook appene, og at folk ville logge inn på forumet med facebook kontoen og dele info på kryss og tvers mellom facebook og forum.

Lenke til kommentar

Detr klart at om man har sånne ambisjoner, men det er da noe man kanskje bør være rimelig sikker på før man betaler $175 for et forum.

Tror det skal veldig mye til å få i gang et forum med mange medlemmer og stor trafikk i dag. Det er så mange der ute fra før med slike temaer.

Som oftest blir det i beste fall et blaff en liten periode, for så å daue mer og mer av. Har sett mange eksempler på det.

Og er man i tillegg uerfaren med å bruke forum, kan det sikkert være greit med en gratisløsning i begynnelsen. Men det blir jo selvsagt en vurdering hver enkelt må gjøre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...