Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] knekt cd-rom:S hjelp!

Anbefalte innlegg

hadde et lite uhell med pcen nå nettopp :hm:

jeg hadde nettopp brent en cd men så glemte jeg å lukke cd-romet helt igjenn når jeg var ferdig.. og på en eller annen måte fikk den seg en liten dunk når jeg sku flytte den etterpå :hm:

så nå er den ytterste "plast" delen på den, knekt av på den ene siden.. (hvis noen forstod det)

er dette dyrt/vanskelig å fikse???

pcen virker å jeg får klikket den knekte delen på plass men den er fortsatt løs. og jeg kan fortsatt trykke cd-rommet inn og ut av pcen uten problemer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan kjøpe ny til bærbar. Hvor man får tak i dette er avhengig av maskinen din, men man finner mye på eBay o.l.

Det er ikke vanskelig å skifte, men muligens vanskelig for en som ikke har holdt på med data tidligere.

oki tusen takk for svar:)
Lenke til kommentar

Er det bare dekselet som er ødelagt får du kanskje kjøpt nytt deksel. Hvilket merke og modell er laptopen din?

er ikke sikker har ikke sånn peiling på sånt :hm: det er ikke det flate partiet der du liksom trykker cden nedpå men den litt tykke delen som stikker først ut når jeg trykker den ut.. men tror det er der som den går i lås som er knekt, hvis du forstår hva jeg mener :hm:

er ikke så sikker på når jeg kjøpte den.. litt over et år siden, kanskje nærmer 2 år... det er en hp, og tror den var nettopp komt i butikken når jeg kjøpte den..

Lenke til kommentar

Hei, sjekk denne siden:

http://partsurfer.hp.com/

Det skal være en merkelapp på maskinen din som heter HP Sparepart number

eller HP part number.

Noe rundt der.

Når du finner det nummeret, så kan du bruke HP partsurfer til å finne en reservedel til maskinen din.

Da blir det CD-ROM på deg igjen :)

Hvis det blir vanskelig for deg, så vil nok en kundeveilleder hjelpe deg bedre hvis du ringer inn.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hei, sjekk denne siden:

http://partsurfer.hp.com/

Det skal være en merkelapp på maskinen din som heter HP Sparepart number

eller HP part number.

Noe rundt der.

Når du finner det nummeret, så kan du bruke HP partsurfer til å finne en reservedel til maskinen din.

Da blir det CD-ROM på deg igjen :)

Hvis det blir vanskelig for deg, så vil nok en kundeveilleder hjelpe deg bedre hvis du ringer inn.

Lykke til!

takker og bukker :)
Lenke til kommentar

Vet ikke om det kom frem så klart, men det er flere partnummere på maskinen din. Det som gjelder for deg sitter selvfølgelig på den komponenten du har fått en skade på. Dermed er den sannsynligvis på CD-ROMen din :)

hehe ja jeg fikk hjelp av en som har litt mer peiling enn meg så nå skal det bli fikset.. så tusen takk for all hjelp :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...