syden;) Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Hei! vet ikke helt om jeg har startet denne tråden på rett sted men men.. lurte på om jeg skal bestille eks en pc fra utlandet eks kina og den koster sånn 1500 og her i Norge koster sånn 2500 - 3000 (dette er bare et eksempel) s¨lurte jeg på om det blir noe toll eller noe sånt skjønner meg ikke helt på sånn toll greie hvor mye må jeg betale får en vare som jeg bestiller fra utlandet? takker får alle svar ble litt komplisert men håper dere svarer Endret 22. juli 2012 av syden;) Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Hei! Jeg flyttet emnet til en mer passende kategori, du kan jo også lese denne stickyen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=778894 Kort oppsumert hvis vareverdien er over 200: 25% mva legges til rundt 120 kroner i fortollingsgebyr. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) [...] lurte på om jeg skal bestille eks en pc fra utlandet eks kina og den koster sånn 1500 og her i Norge koster sånn 2500 - 3000 (dette er bare et eksempel) [...] Mixy har allerede henvist til den klistrede tråden, men for å regne ut eksempelet ditt for deg: Vareverdi inkludert frakt: 1500 Mva (25% av vareverdi + frakt): 1500 * 0.25 = 375 Fortollingsgebyr: 120 (234 hvis Posten gjør det for deg) Ingen tollavgift forekommer på en pc til den prisen. Sum = 1995 (alle tall i kroner) Du for selv vurdere hvorvidt prisforskjellen er verdt forbrukerrettighetene og andre fordeler du får ved kjøp her tillands kontra kjøp fra utlandet. Endret 22. juli 2012 av Lch 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå