Elvis Plesly Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Hei, hd7970 er på salg, og ligger nå på samme pris som 670. Hvilke av disse to fungerer best som singelkort? Skal bruke dem i stort sett alle "store" og "populære" spill samt andre småting. Tenker da på fps i div spill (kanskje sammenlikne med bf3, siden det krever mest her om dagen tror jeg?) og max/høyest grafikk som mulig. Håper på svar. Er det også noe jeg bør vite på forskjellige leverandører? Har hørt at ASUS har gjort det dårlig med 7970 pga vifter/kjøling og kanskje andre ting. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Battlefield 3 krever ikke mye, sammenlignet med crysis 2 og metro 2033. Og battlefield 3 er best med nvidia, mens ATI er best på: http://blogs.amd.com/play/three-for-free/ som følger med samt crysis. Husk at ATI trekker mere strøm og blir varmere en tilsvarende nvidia skjermkort. Skal du overklokke er HD7970 lurt valgt, uansett hva du gå for velg Gigabyte winforce x3 eller Asus DirectCU II for mere stillegående skjermkort på markedet. Endret 22. juli 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 Battlefield 3 krever ikke mye, sammenlignet med crysis 2 og metro 2033. Og battlefield 3 er best med nvidia, mens ATI er best på: http://blogs.amd.com/play/three-for-free/ som følger med samt crysis. Husk at ATI trekker mere strøm og blir varmere en tilsvarende nvidia skjermkort. Skal du overklokke er HD7970 lurt valgt, uansett hva du gå for velg Gigabyte winforce x3 eller Asus DirectCU II for mere stillegående skjermkort på markedet. Du nevner stille, men er det kjøligere også? Ok, si crysis 2 og metro 2033 da, så er jo gtx fortsatt et bra valg eller? Ser også et par 680 på salg, hvis du ville sammenliknet gtx 670 vs hd7970 vs 680 litt grundigere,så hadde det også vært fint Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 7970 er som regel en rå overklokker og skalerer veldig bra, med overklokking er 7970 et brutalt monster. Og ja - du kan klokke GTX670/680 også, men ikke i samme grad oftest. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Ville valgt 7970, det yter bedre i spill som bruker den siste teknologien virker det som. Og, er helt rått ved overklokking. i mine øyne er det ikke noe å tenke på engang. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Se på http://www.techpower...ndforce/13.html Med tanke på komplett selger Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA til 3100 kr er det bra kjøp. Men som andre nevner skal du overklokke en del har nok ATI mere å gå på, men da bør man vurdere heftig vannkjøling i så fall. Eneste fordel med ATI skjermkort klarer vel å bruke 4.5 watt ved lav belasting. Mens nvidia trekker mindre strøm og burde være kjølere i spilling. Endret 22. juli 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Se på http://www.techpower...ndforce/13.html Med tanke på komplett selger Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA til 3100 kr er det bra kjøp. Men som andre nevner skal du overklokke en del har nok ATI mere å gå på, men da bør man vurdere heftig vannkjøling i så fall. Eneste fordel med ATI skjermkort klarer vel å bruke 4.5 watt ved lav belasting. Mens nvidia trekker mindre strøm og burde være kjølere i spilling. litt billigere men ref kjøler: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=751361 Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 Har ikke tenkt å drive med overklokken så uhyrlig mye på skjermkort. Derimot har jeg vannkjøling på bare prosessor. Forresten, er det noe snakk om at prisen til hd7970 vil droppe? I så fall kanskje jeg t.o.m kan vente til det skjer? Ellers - hvilket ville dere valgt når det kommer til å ikke overklokke mye, bare en bitteliten grann for å være bittelitt over kjøpsproduktet. Altså ikke så veldig mye til å bli et svært og svettende beist. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Har ikke tenkt å drive med overklokken så uhyrlig mye på skjermkort. Derimot har jeg vannkjøling på bare prosessor. Forresten, er det noe snakk om at prisen til hd7970 vil droppe? I så fall kanskje jeg t.o.m kan vente til det skjer? Ellers - hvilket ville dere valgt når det kommer til å ikke overklokke mye, bare en bitteliten grann for å være bittelitt over kjøpsproduktet. Altså ikke så veldig mye til å bli et svært og svettende beist. De fleste 7970 klarer lett en 20% overklokk uten å røre på spenningen, så lenge du ikke rører spenningen er ikke 7970 et særlig kraftslukende monster GTX 670 vil derimot aldri kunne bli et kraftslukende monster siden Nvidia har sagt nei til spenningsregulering gjennom software, som betyr at effektforbruket på de kortene aldri vil kunne gå noe særlig mer enn 10-15% over stock. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 ATI vil nok falle i pris snart, denne uken hvis det ikke har skjedd. Neste prisfall vil etter det nok være HD7800 serien på grunn av GTX 660 TI muligens dukker snart opp. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Har ikke tenkt å drive med overklokken så uhyrlig mye på skjermkort. Derimot har jeg vannkjøling på bare prosessor. Forresten, er det noe snakk om at prisen til hd7970 vil droppe? I så fall kanskje jeg t.o.m kan vente til det skjer? Ellers - hvilket ville dere valgt når det kommer til å ikke overklokke mye, bare en bitteliten grann for å være bittelitt over kjøpsproduktet. Altså ikke så veldig mye til å bli et svært og svettende beist. De fleste 7970 klarer lett en 20% overklokk uten å røre på spenningen, så lenge du ikke rører spenningen er ikke 7970 et særlig kraftslukende monster GTX 670 vil derimot aldri kunne bli et kraftslukende monster siden Nvidia har sagt nei til spenningsregulering gjennom software, som betyr at effektforbruket på de kortene aldri vil kunne gå noe særlig mer enn 10-15% over stock. Ah nå forsto jeg mer av hva du skrev på min andre tråd Så med abndre ord, hd7970 er kongen? Og det er særdeles best å gå over den for ca 3500 enn gtx660 som vil havne på ca 2200? Ytelsesmessig da, pris har ikke noe å si. ATI vil nok falle i pris snart, denne uken hvis det ikke har skjedd. Neste prisfall vil etter det nok være HD7800 serien på grunn av GTX 660 TI muligens dukker snart opp. Jeg er usikker på førpris til 7970? Var det 4000? Ser et par ligge litt under bå ihvertfall. Hvor mye kan prisende synke? Edit: hvis prisende synker som du sier, så kanskje jeg kjøper to stykker for crossfire, men vil det gi noen bedre ytelse i spilling og andre ting, eller hår crossfire på noe annet? Vet du har en tråd om SLi arni!! Men tl:dr Bare kort og kjapt! Endret 23. juli 2012 av Elvis Plesly Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Så med abndre ord, hd7970 er kongen? Og det er særdeles best å gå over den for ca 3500 enn gtx660 som vil havne på ca 2200? Ytelsesmessig da, pris har ikke noe å si. HD 7970 GHz Edition er kongen. Så har du 680 Lightning og 7970 Toxic over det igjen. GTX 660 Ti vil aldri konkurrere mot 7970, 670 eller 680 på ytelse, Nvidia har såpass med vett at de kastrerer kortet kraftig nok til at det ikke vil skje. Edit: hvis prisende synker som du sier, så kanskje jeg kjøper to stykker for crossfire, men vil det gi noen bedre ytelse i spilling og andre ting, eller hår crossfire på noe annet? Vet du har en tråd om SLi arni!! Men tl:dr Bare kort og kjapt! Crossfire/SLI vil alltid gi en bedre opplevelse, spørsmålet er om denne forbedringen kan forsvare utgiftene og om du faktisk klarer å nyttegjøre deg fordelene, ingenting tyder på at du er i stand til det for øyeblikket. Kort ugave: SLI og CFX fungerer ved å alternere mellom hvilket skjermkort som tegner bildet på skjermen. Microstutter gjør at målt framerate til tider vil gi et urealistisk bilde av hvor spillbart et spill faktisk er. Driverstøtte er alfa-omega. Støy og strømforbruk er naturligvis veldig mye høyere. Det er elendig til fremtidssikring Lenke til kommentar
ChillZoNe Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Så med abndre ord, hd7970 er kongen? Og det er særdeles best å gå over den for ca 3500 enn gtx660 som vil havne på ca 2200? Ytelsesmessig da, pris har ikke noe å si. HD 7970 GHz Edition er kongen. Så har du 680 Lightning og 7970 Toxic over det igjen. GTX 660 Ti vil aldri konkurrere mot 7970, 670 eller 680 på ytelse, Nvidia har såpass med vett at de kastrerer kortet kraftig nok til at det ikke vil skje. Edit: hvis prisende synker som du sier, så kanskje jeg kjøper to stykker for crossfire, men vil det gi noen bedre ytelse i spilling og andre ting, eller hår crossfire på noe annet? Vet du har en tråd om SLi arni!! Men tl:dr Bare kort og kjapt! Crossfire/SLI vil alltid gi en bedre opplevelse, spørsmålet er om denne forbedringen kan forsvare utgiftene og om du faktisk klarer å nyttegjøre deg fordelene, ingenting tyder på at du er i stand til det for øyeblikket. Kort ugave: SLI og CFX fungerer ved å alternere mellom hvilket skjermkort som tegner bildet på skjermen. Microstutter gjør at målt framerate til tider vil gi et urealistisk bilde av hvor spillbart et spill faktisk er. Driverstøtte er alfa-omega. Støy og strømforbruk er naturligvis veldig mye høyere. Det er elendig til fremtidssikring Uenig i støy. Jeg hører ikke forskjell på om jeg har 1 eller 2 skjermkort inne i kabinettet under load. Dog, det er 3-parts kjølere, og de støyer selvfølgelig en god del mindre enn referanse kjølere etc Det er latterlig lite støy fra mine Asus kort, og når du har Thermaltake(?) kjølere som er enda bedre og stillere, kan da umulig støy være noe å ta høyde for? Utover det er arni90 100% korrekt. Endret 23. juli 2012 av ChillZoNe Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Ok takk for svar. Men jeg er usikker på hvem som er vinneren..? Tror hd7970 er bittebittelitt billigere enn 680. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Bittelitt? Det er jo samme pris som 670...så det er ikke noe å tenke på engang. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Bittelitt? Det er jo samme pris som 670...så det er ikke noe å tenke på engang. Etter å ha testet 7970 og 670 så er ikkje ati en klar vinner. Faktisk så holder jeg en knapp på 670. Dette uten å være noe fanboy. Lenke til kommentar
Braindawg Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 dere sier at gtx er bedre enn amd i bf3, jeg har et radeon 7950 (dual fan versjonen til xfx) som drar bf3 på ultra settings + msaa på max på 60 fps stabilt. så det at gtx kortene yter bedre i bf3 er nok rimelig ubetydelig om det står mellom gtx 670 og radeon 7970. men støynivået er nok et godt argument for når jeg fyrer opp bf3 så er jeg ganske glad for å ha støyisolerende headsett. men husk også at dette er bare under høy load, når jeg spiller mindre krevende spill er ikke støy noe problem. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Bittelitt? Det er jo samme pris som 670...så det er ikke noe å tenke på engang. Etter å ha testet 7970 og 670 så er ikkje ati en klar vinner. Faktisk så holder jeg en knapp på 670. Dette uten å være noe fanboy. Er det da fra å ha testet i BF3, eller gjelder det Arma 2 og de andre spillene TS tenker på? Var det med 12.7 BETA installert forresten? dere sier at gtx er bedre enn amd i bf3, jeg har et radeon 7950 (dual fan versjonen til xfx) som drar bf3 på ultra settings + msaa på max på 60 fps stabilt. så det at gtx kortene yter bedre i bf3 er nok rimelig ubetydelig om det står mellom gtx 670 og radeon 7970. men støynivået er nok et godt argument for når jeg fyrer opp bf3 så er jeg ganske glad for å ha støyisolerende headsett. men husk også at dette er bare under høy load, når jeg spiller mindre krevende spill er ikke støy noe problem. Jeg har 2x 7970, i BF3 på Ultra fikk jeg minimums-framerate nede i området 40-45 fps i verste tilfellene på 64-player Sharqui Island, og det var da med en overklokk til 1250MHz core og 1750MHz memory. Lenke til kommentar
Braindawg Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Jeg har 2x 7970, i BF3 på Ultra fikk jeg minimums-framerate nede i området 40-45 fps i verste tilfellene på 64-player Sharqui Island, og det var da med en overklokk til 1250MHz core og 1750MHz memory. litt merkelig for jeg har bare oc skjermkortet til 1000mhz core, litt usikker på memory og jeg har spillt på allt fra de største maps 64 player og CQ 64 player uten problem. hva bruker du til å overvåke fps? ingame funksjonen eller tredigeparts program? edit: skrivefeil :\ Endret 24. juli 2012 av XfsB Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) litt merkelig for jeg har bare oc skjermkortet til 1000mhz core, litt usikker på memory og jeg har spillt på allt fra de største maps 64 player og CQ 64 player uten problem. hva bruker du til å overvåke fps? ingame funksjonen eller tredigeparts program? MSI Afterburner brukte jeg for å overvåke, på et punkt var jeg nede i 42, og det var en haug av steder jeg var nede under 50. Dette kunne jeg se i grafen etter at runden var ferdig forresten, og det var et enkelt kort. Endret 24. juli 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå