Boil-in-bag-ris Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Min gud er det flyvende spaghetti monster, jeg er da pastafarianer. Tidligere var det en annen pastafarianer i Østerriket som fikk lov til på ha på seg pastasil på hodet på sitt førerkort. Jeg skal ha meg nytt pass snart, og førerkort for den saks skyld. Får jeg lov her i Norge til å ha på meg pastasil på hodet? På politiets sider står det: Personer kan av religiøse eller andre særskilte grunner, for eksempel ved sykdom, bruke hodeplagg, når det er grunn til å anta at vedkommende vil bruke tilsvarende hodeplagg i fremtidige kontroller. Hodeplagg må ikke dekke noen deler av ansiktet eller mer av hodet enn nødvendig. Noen som vet om noen andre pastafarianere her i Norge har fått bruke det? Endret 22. juli 2012 av RawNorway 8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 når det er grunn til å anta at vedkommende vil bruke tilsvarende hodeplagg i fremtidige kontroller. Dette blir nok problemet ditt. Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 Jeg tar på meg pastasil hver gang jeg skal gjennom kontrollen. Off course. Min gud krever at man skal det, det fortalte han meg i natt via en drøm. 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Du trenger ikke å lyve på et nettforum Vi vet begge to at du ikke kommer til å ha pastasilen på hodet på en daglig basis. Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Det er prinsippsak. Og om jeg må ta på meg pastasil hver gang gjennom kontrollen, så gjør jeg absolutt det. Jeg gjør det jeg må for å få gjennom min protest mot forskjellsbehandling i religioner. Min religion er like gyldig som andre sine. Nei ikke daglig nei, men det sier ikke guden min til meg heller. Kun gjennom kontroller. Endret 22. juli 2012 av RawNorway 3 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Til å være kvinne, ser du ganske ukvinnelig ut (for å si det direkte). Og pastareligionen er vel ikke to eller fire tusen år gammel, da den faktisk er noe som noe sprøinger nylig har funnet opp. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Det er flere religiøse mennesker som kun bruker religiøse antrekk til høytider, så det burde spille liten rolle. Hvor gammel religionen er spiller også ingen rolle. Mener du, Frankline, at bare fordi en religion er eldre så triumpherer den en nyere religion? Sist jeg sjekket så er også f.eks kristendommen og islam noe som ''sprøinger'' har funnet opp. Endret 22. juli 2012 av BuffyAnneSummers 5 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Til å være kvinne, ser du ganske ukvinnelig ut (for å si det direkte). Og pastareligionen er vel ikke to eller fire tusen år gammel, da den faktisk er noe som noe sprøinger nylig har funnet opp. Har hun lagt ut bilder av seg selv? Forøvrig ønsker jeg deg lykke til og håper du får gjennomslag for å benytte ditt hellige hodeplagg. Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Mener du at jeg oppfører meg lite kvinnelig her eller Frankline? Ja det tar jeg i så fall som ett kompliment. På tide at kvinner her i Norge også engasjerer seg mye mer i debatter om dette og i vitenskap på forumer. Går jeg på kvinneguiden og diskuterer dette så kommer det omtrent ikke en kjeft og bidrar, noe som er en skam. Jeg gjorde det og det kom bare fjas fra lipgloss gjengen der borte. Blir faen meg flau. Så jeg startet en tråd om "hvorfor er dere så lite engasjert i vitenskap her på kg?" og da ble de selvsagt fornærmet og slang med leppa men det kom ikke noe med hold i der inne, bare "fordi jeg ikke er interessert vel!" type svar.. Nå er jeg lite patriotisk og lite støttende til mitt eget skjønn men jeg mener det. Og min spaghetti gud skapte deg, våg ikke å håne Han. Endret 22. juli 2012 av RawNorway 3 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 ... Nå vet jeg ikke om din religion er formelt godkjent i Norge, men er den det kan du ha på deg pastasilen. Jeg ville tatt med meg avis-reporter eller et TV-crew når det skulle gjøres for å lage litt "blest" rundt religionen ;-) -frank 2 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Ja det skal jeg fader meg gjøre. Det finnes ingen grunn til at min religion ikke skulle være like godkjent som de andre synes nå jeg! Han er min Frelse og min Gud. ♫ AAaaameeeen ♪ Nuddel. Endret 22. juli 2012 av RawNorway 3 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Sånne ting er litt kjedelige. Er sikker på at ingen over 50 er med i den "menigheten", og det tilsier at religionen ikke har noen kvalitet. Folk prøver stadig på det samme stuntet: http://vgd.no/index.php/samfunn/religion-og-livssyn/tema/64600/innlegg/ Dette var en menighet som visstnok tilba et trafikklys. Tar med titlene deres, da de var ganske morsomme: Til nå har vi disse medlemmene i Den Förste Blasfemiske Kirke av de siste dagers UHellige Ostefonduekokeres Bröd-dyppere SatyrKid: Overguru for stearinlyset og HöyestePesto Alfredo Fettucine med Gnotti og Skoggudens sönn som stanger oppstanasige folk i räva og som finner på nye ord helt uforventet Kashyyk: Überpastramipastoralevinkelsliperpastor Kashyyk Den Förste uendelige Ostefonduekoker av de svarte fonduegryter med skinnende redskaper. Ansvarlig for maten. Beachfuzz: ÜberscharmörBeachfuzzdenGitarspillendecolgatesmilendeDamehypnotisør og Orgieoverkonsulentbestemmealtsomskjerinnenforsexmedandremenneskerfronten Loyloy: den bimboblondesolensdattersjarminepåhøytplan ØversteForførendefristerinneansvarligforålokkefolktilmenighetenog Snabelkäsesalmesnekkeravdeforskjelliglekendesøvresirkler Med kuhale, søte venninner og hjertet i Brann Sirsirsir: Overselvmordsblåsyreutdelersjefskongehøvding av denblåligedødspille og brorsønnavdenflerprikkedegodartedeviltvoksendeføflekkutenhårpå samt sjefskongekeisernårdetgjelderågidamerkomplimenter somfårdetilårødmelangtinnisolnedgangen Baxter: HøyesterettsdommeravverdensproblemskamperBaxtermedinnsiktogforståelse samtSportsChiefVicePresidentExecutiveforHockeyoperations.Ansvarlig for sporten frk.Kristiansen: nettallergikermedkvalifikasjoneriålokkemedlemmertilkirkenidenvirkeligeverden oghjertebankogdanseskapendeforførerinnepåkjedeligemannfolk... Med hjertet i Brann Xerxs: Spikspennasinnsvaksåndsforlattedustemikkel-pølsevev-og-PASSdegellersåfårdu-en-på-trynetHVORDANgårdetidag??-den-fjerde Ansvarlig for trusler om dommedag Som sagt, slikt kan være underholdende en stund, og så går man leeeeiii... 1 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Hvorfor ikke fildeling religionen? 2 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 Trafikklys? Herrepasta de tar så feil, det er INGEN andre enn det Flyvende Spaghettimonsteret som burde tilbes. Du burde vurdere å konvertere Frankline, hva hvis du har valgt feil gud? Da sliter du når du kommer til perleporten! 3 Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Det er prinsippsak. Og om jeg må ta på meg pastasil hver gang gjennom kontrollen, så gjør jeg absolutt det. Jeg gjør det jeg må for å få gjennom min protest mot forskjellsbehandling i religioner. Min religion er like gyldig som andre sine. Nei ikke daglig nei, men det sier ikke guden min til meg heller. Kun gjennom kontroller. Du har som prinsipp at man ikke skal særbehandles på grunn av hva slags religion og verdenssyn man har, og at folk ikke skal særbehandles mer fordi de er flere? Hvorfor skal ikke religiøse særbehandles? Er det på noen måte fordelaktig for meg å sloss mot religiøse på denne måten? Ærlig spm. Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 Men hvorfor skal religiøse særbehandles?? Bare fordi de tror på en fantasifigur? 4 Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Men hvorfor skal religiøse særbehandles?? Bare fordi de tror på en fantasifigur? Jeg vet ikke. Jeg sier ikke at de skal, jeg syns de skal særbehandles dersom jeg har fordeler av det. Jeg vet ikke hva som skjer om vi tvinger dem til å ta av seg sjal og skjerf og wtf ellers. Vi har jo allerede mye tvang i Norge, og i Frankrike tvinger de dem i skolen. På en måte virker det unødvendig å skape en fiendesituasjon med "storsamfunnet." Det er bedre at de finner ut litt etter litt hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Jeg har f.eks en del muslimske damer som kommer innom jobben. Jeg har hatt en på legevakta som klagde på at jeg strakk ut hånda, og jeg har hatt mange sjaltildekkede som gjør det automatisk. De er et problem, men de opplever også problemene selv. F.eks uroen i kroppen ved å ikke vite hva man gjør dersom man får en utstrukket hånd. Da blir det litt et spm om hvor stort problem det er at man lager tilpasninger. Det samme gjelder halal-kjøtt på sykehus. Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 MEN, for å legge til noe, jeg syns det er fint at vi har litt sånne opposisjonelle som deg i samfunnet, det er viktig at de religiøse ikke får det så fritt at de kan nedfelle regler slik som Knut Asshole Storberget forsøkte på, sensurlover for å straffe kritikk under blasfemidekke f.eks. Religiøse skal prikes borti. De skal akseptere at folk har eksistensrett selv om de retter en finger mot overtro. Spm er hvor mye man kan pirke. Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 siden det er et religiøst plagg burde det gå bra, så lenge man presenterer saken på en god måte Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Noe slikt kunne vert kult å hatt på førerkortet: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå