Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

andre inntaket

Anbefalte innlegg

jeg er en jente som står på venteliste til førstevalget mitt. jeg har ingen interesse av å gå på mitt andrevalg.

det jeg lurer på er om hvis jeg sier ja til andre valget og sier ja til venteliste ved første inntaksrunde, vil jeg kunne si nei til andrevalget ved andre inntaksrunde, eller er eg låst ved at eg sa ja til andrevalget på første inntaksrunde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Kan jeg takke JA til tilbud og i tillegg takke JA til ventelisteplass på høyere prioriteter?

Du kan takke JA til tilbud og JA til venteliste. Men om du takker JA til venteliste og så får et nytt tilbud i suppleringsopptaket, mister du automatisk plassen fra hovedopptaket. Om du ikke får et nytt tilbud i suppleringsopptaket beholder du tilbudet du takker JA til i hovedopptaket. Får du derimot et nytt tilbud i suppleringsopptaket må du huske å takke JA til dette tilbudet. Hvis du ikke svarer innen fristen på tilbudet som du har fått i suppleringsopptaket, blir dette tolket som et NEI og du vil bli stående uten studieplass."

Så ut i fra Samordnas FAQ er det mulig ja.

Lenke til kommentar

så er det likt som førsteinntaket?

f,eks

du har får plass ved oslo handelsgymnasium

du står på venteliste til oslo katedralskole

er svar alternativene da: ikke svart, ja og nei?

dette er i forbindelse med videregående inntak

Endret av LRH
Lenke til kommentar

jeg er en jente som står på venteliste til førstevalget mitt. jeg har ingen interesse av å gå på mitt andrevalg.

det jeg lurer på er om hvis jeg sier ja til andre valget og sier ja til venteliste ved første inntaksrunde, vil jeg kunne si nei til andrevalget ved andre inntaksrunde, eller er eg låst ved at eg sa ja til andrevalget på første inntaksrunde?

Jeg sliter litt med å forstå hva du spør om. Lurer du på om du er tvunget til å gå på andrevalget om du ikke kommer inn på førstevalget ditt?

Lenke til kommentar

Tror det hun spør om er at om hun takker ja til andrevalget ved første inntaksrunde er det mulig for henne å stå på venteliste til førstevalget og komme inn på det ved andre inntaksrunde hvis det er ledig.

Å ja. I så fall er mitt svar til trådstarter at du bør faktisk svare ja til begge deler. Ellers ender du opp uten skoleplass om du ikke kommer inn på førstevalget ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...