Gå til innhold

Kjøp av nettbrett!


syden;)

Anbefalte innlegg

Hei, noen som vet om Ipad 2 er bra og om den anbefales? ;) hadde tenkt å kjøpe meg nettbrett men vet ikke hva jeg skal velge siden det er så mange :) nettbrettet skal brukes til spilling, surfing på internet, video klipp/film .... kan noen anbefale noen brae nettbrett? :)

Alle svar er velkomne :)

Endret av syden;)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har både iPad 2 og Samsung Galaxy Tab2 10.1. Jeg kjøpte iPaden først, men ble etter ikke mange månedene lei av alle begrensningene Apple har i sine OS, kontra Android som jeg før den tid hadde hatt på telefonen. Dermed måtte man jo ha en Galaxy Tab også..

 

Skulle jeg kjøpt ett nettbrett idag basert på hva jeg også vet idag, hadde jeg uten tvil valgt Samsung Galaxy Tab 2. Brettet er helt fantastisk på de fleste måter. Med Android kan du endre stort sett akkurat hva du vil uten problemer. Dog hvis du aldri har prøvd Android før, kan det virke litt tungvindt i starten, før du blir vant til det. Der kommer nok fordelen med Apple inn, om du ikke er interresert i å kunne endre så mye, og bare vil ha noe enkelt, men samtidig veldig bra.

 

Setter opp en liten liste om hva jeg syntes om de forskjellige nettbrettene til ditt bruk.

 

Spilling: Mange av de samme spillene finnes på både Android og iOS, men jeg tør påstå iOS har et både bedre og bredere utvalg.

 

Surfing: Akkurat det samme på begge brettene.

 

Video/film: Galaxy Tab, uten tvil.. Har støtte for Adobe Flash Player, noe ikke iPad har. Dermed vil det være lettere å se diverse videoer og slikt på Galaxy Tab.

 

Med tanke på at iPad 2 er mer lukket enn Android-nettbrett, ville jeg da gått for Galaxy Tab 2.

 

Note: Legg merke til at dette er hva JEG syntes, og hva JEG har erfart. Dette er ingen fasit.

Lenke til kommentar

Jeg har både iPad 2 og Samsung Galaxy Tab2 10.1. Jeg kjøpte iPaden først, men ble etter ikke mange månedene lei av alle begrensningene Apple har i sine OS, kontra Android som jeg før den tid hadde hatt på telefonen. Dermed måtte man jo ha en Galaxy Tab også..

 

Skulle jeg kjøpt ett nettbrett idag basert på hva jeg også vet idag, hadde jeg uten tvil valgt Samsung Galaxy Tab 2. Brettet er helt fantastisk på de fleste måter. Med Android kan du endre stort sett akkurat hva du vil uten problemer. Dog hvis du aldri har prøvd Android før, kan det virke litt tungvindt i starten, før du blir vant til det. Der kommer nok fordelen med Apple inn, om du ikke er interresert i å kunne endre så mye, og bare vil ha noe enkelt, men samtidig veldig bra.

 

Setter opp en liten liste om hva jeg syntes om de forskjellige nettbrettene til ditt bruk.

 

Spilling: Mange av de samme spillene finnes på både Android og iOS, men jeg tør påstå iOS har et både bedre og bredere utvalg.

 

Surfing: Akkurat det samme på begge brettene.

 

Video/film: Galaxy Tab, uten tvil.. Har støtte for Adobe Flash Player, noe ikke iPad har. Dermed vil det være lettere å se diverse videoer og slikt på Galaxy Tab.

 

Med tanke på at iPad 2 er mer lukket enn Android-nettbrett, ville jeg da gått for Galaxy Tab 2.

 

Note: Legg merke til at dette er hva JEG syntes, og hva JEG har erfart. Dette er ingen fasit.

Tusen takk får kjapt svar! :) er vant med android har en lg optimus 2x :) så det skal gå fint! tror jeg går for galaxy tab 2! :) den virker bedre enn ipad, også på det jeg har lest andre steder :) på galaxy er jo det også usb tilgang.. det er jo det ikke på ipad.. Takk får informasjonen og svar! :) Endret av syden;)
Lenke til kommentar

Tekst

 

Har du vurdert å jailbreake din iPad for å minke begrensningene? Dette er langt i fra så skummelt og farlig som folk tror, men derimot enkelt og greit. Det anbefales.

 

Har ikke tenkt på det nå før du sier det, men nå er det ikke så veldig mye vits, med tanke på at man har begge to.. I tillegg bryter du vel garranti, gjør du ikke det?

Lenke til kommentar

Tusen takk får kjapt svar! :) er vant med android har en lg optimus 2x :) så det skal gå fint! tror jeg går for galaxy tab 2! :) den virker bedre enn ipad, også på det jeg har lest andre steder :) på galaxy er jo det også usb tilgang.. det er jo det ikke på ipad.. Takk får informasjonen og svar! :)

 

USB-tilgang? hmm, det visste iallefall ikke jeg :p (nei, det er ikke USB-tilgang på den) Dog kan du jo koble den til TVen/PCen/whatever med USB ladekabelen som følger med.

 

Uansett; Godt valg! :)

Lenke til kommentar

Tekst

 

Har du vurdert å jailbreake din iPad for å minke begrensningene? Dette er langt i fra så skummelt og farlig som folk tror, men derimot enkelt og greit. Det anbefales.

 

Har ikke tenkt på det nå før du sier det, men nå er det ikke så veldig mye vits, med tanke på at man har begge to.. I tillegg bryter du vel garranti, gjør du ikke det?

 

Ved å returnere produktet til fabrikktilstand via iTunes så går man tilbake til det vanlige. Grunnen til at jeg sier dette er at jeg vurdere å kjøpe et nettbrett selv, men klarer ikke tanken på Android, selv om selve tabletet til Samsung ser meget sterkt og bra ut.

Lenke til kommentar

Ved å returnere produktet til fabrikktilstand via iTunes så går man tilbake til det vanlige. Grunnen til at jeg sier dette er at jeg vurdere å kjøpe et nettbrett selv, men klarer ikke tanken på Android, selv om selve tabletet til Samsung ser meget sterkt og bra ut.

 

Selvfølgelig... Fabrikktilstand..

 

Dette blir rimelig off topic, men jeg velger å spørre likevel: Hvorfor ikke Android? (Nå har jeg vel startet århundrets diskusjon.. :p)

Lenke til kommentar

Haha. :) Neida, det er vel relativt relevant til spørsmålet som trådstarter stilte.

 

Det er nå bare slik at jeg har hatt en Android-telefon jeg fikk fnatt av. Var liksom ikke noe jeg likte i det hele tatt. Kjøpte meg en iPhone etter et (?) år med Android, og ble helt forelska i iOS.

Tror det er best å legge diskusjonen død der, det er helt klart en smakssak.

 

Vil anbefale trådstarter å dra til f.eks Eplehuset for å teste iPad, og til f.eks Elkjøp etc. for å teste et Samsung-nettbrett. Du kommer nok fort til å finne DIN favoritt.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Tusen takk får kjapt svar! :) er vant med android har en lg optimus 2x :) så det skal gå fint! tror jeg går for galaxy tab 2! :) den virker bedre enn ipad, også på det jeg har lest andre steder :) på galaxy er jo det også usb tilgang.. det er jo det ikke på ipad.. Takk får informasjonen og svar! :)

 

USB-tilgang? hmm, det visste iallefall ikke jeg :p (nei, det er ikke USB-tilgang på den) Dog kan du jo koble den til TVen/PCen/whatever med USB ladekabelen som følger med.

 

Uansett; Godt valg! :)

oia trodde det :) men drit den e jo god uansett på alle måter :)
Lenke til kommentar

Huawei MediaPad er på søndagstilbud på Elkjøp http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/HUAWEIMEDIPAD/huawei-mediapad-nettbrett-solv

 

Offisiell ICS (Ice Cream Sandwich) oppgradering har kommet fra Huawei. Med ICS kan du også ringe og sende SMS med brettet. Husk å kjøp med minnekort.

 

Tester: http://www.techradar.com/reviews/pc-mac/tablets/huawei-mediapad-7-1080726/review

http://www.gsmarena.com/huawei_mediapad-review-719.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...