Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Erfaringer med Audio Technica ATH-M50?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal på USA-tur og trenger et nytt headset til flyturen, og som jeg også kan bruke til "hjemmebruk." Jeg bruker de ikke til spill, men mye til musikk og litt film. Når det gjelder musikken ønsker jeg å kunne bruke de på min iphone 4 uten noe ekstra utstyr som forsterker..

Etter mye frem og tilbake har jeg sett på Audio Technica ATH-M50, og de virker veldig gode! Er det noen som har noen erfaringer å dele?

Er det også noen som eventuelt har noen erfaringer med Beyerdynamic DT770? Er de bedre?

Endret av ingunnm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Er kanskje litt sent ute, men...

ATH-M50 er kanskje de klokkene jeg har som gir mest per krone: god lyd med fyldig og stram bass, veldig god lydisolasjon, høy komfort, og lav impedans så de passer i alt fra telefon til dedikert dac/amp.

Samtidig bruker jeg dem nesten ikke. Skulle jeg bare hatt 1 klokke hadde det nok blitt disse, men jeg synes at PC 360 er bedre til gaming; HD 650 er bedre til klassisk musikk; Grado er bedre til rock, og AKG Q 460 er mye lettere å bruke på T-banen uten å se ut som en dust.

HD 25 har jeg testet på telefonen min, og de hadde for høy impedans. Jeg hadde trengt separat hodetelefonforsterker for å være fornøyd med lyden.

DT770 er veldig anerkjent, men merk at de kommer i 4 versjoner hvor kun den nye 32 Ohm passer til telefonbruk uten forsterker. Jeg har testet 80 Ohm på en Android og det var tynne saker.

En helt annen ting er at å kjøpe Audio-Technica i Norge for å ta med til USA blir litt som å ta med sand til Sahara, prismessig....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg endte opp med å kjøpe Audio Technica ATH-M50, og er superfornøyd med lydkvaliteten! Eneste minuset er kanskje at batteriet på iphonen tømmes nokså raskt i forhold til vanlige ørepropper.. De er også ganske store og egner seg ikke såå godt til å dra med seg overalt, men jeg synes ikke dette er noe stort problem. Men som sagt - lydkvaliteten er super, og jeg angrer ikke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...