Gå til innhold

Media har ødelagt 22. juli.

Anbefalte innlegg

Ingen kan bære all verdens ondskap på sine skuldre. De fleste trenger allikevel å føle at de gjør noe for en bedre verden. Det er derfor folk bruker livet sitt til å sloss mot pelsdyravl og lignende, tross at det er "uviktige" saker i det store bildet.

Og nei, dette er ikke en uviktig sak. Det dreier seg ikke om antall døde, det dreier seg dødsårsaken. Vi lever i et tilsynelatende selvfølgelig demokrati, som plutselig ikke var så selvfølgelig lenger. Vi skal alle dø, og vi vet at noen av oss vil få kreft eller kjøre av veien. Derfor jobbes det også med kreftforskning og trafikksikkerhet. Det er ikke slik at de dødsfallene er uviktige. Men siden 1945 har vi tatt det som en selvfølge at man ikke døde av å være politisk interessert her i landet. Det er det som gjør denne saken viktig.

Det er trist at det ikke er en selvfølge i Syria og andre land. Men det betyr ikke at vi ikke skal bry oss om at det samme skjer her i Norge, bare fordi vi så langt har færre ofre.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er viktig å ikke ha noen illusjoner her. Alle media er avhengige av å tjene penger og alle aviser/nyhetskanaler skal helst tjene mer enn konkurrentene. Det er ikke av veldedighet man skriver om 22/7; hvis folk ikke ønsket å høre mer om det - dvs. at det ikke var mer penger å hente på dekningen - så ville alle forsidene med Breivik, rapportene fra rettssalen og samfunnsviter-kronikkene forsvunnet ganske fort. :)

22/7 var en katastrofe for landet men en gavepakke til norske media, som vanligvis må slite for å finne innrenriksnyheter som fenger. Hvis noen føler at 22/7 er blitt ødelagt av media så tenker jeg det må være denne bismaken av tusenlapper som ligger til grunn, for faktum er at det nå sitter mange mennesker i dette landet som har tjent tusenvis av kroner de aldri ville sett snurten til uten Breivik.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må si meg ganske så enig med at 22 juli i etterkant blir" a bit too much", Viktig å ikke grave for mye tilbake til hendelsesdagen over og over igjen,men faktisk prøve å fokusere på dagen som er i dag. Media fyrer oppunder saken så det er varmt hvetebrød ennå. Hjernen min trenger å tenke på noe annet nå kjenner jeg... Sår fortsatt mye i avisene og på tv i en eller annen sammenheng.

Selvfølgelig gikk hele saken veldig innpå meg da dette skjedde,og det er nok veldig spesiell situasjon for alle nordmenn vil jeg tro. Men at media må roe ned på denne saken er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Hjernen min trenger å tenke på noe annet nå kjenner jeg

Poenget med dene overdrevne dekningen av denne saken er nettopp å hindre at folk flest tenker på noe annet, og også sikre at folket godtar den offisielle historien om hva som skjedde.

Det er bla dette hjernevasking dreier seg om, stadig påminnelser og gjentagelser av den historien som myndghetene vil at folk skal tro på, mens alle former for uenighet eller motforestilliginger blir stengt ute og ikke blir nevnt.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Hjernen min trenger å tenke på noe annet nå kjenner jeg

Poenget med dene overdrevne dekningen av denne saken er nettopp å hindre at folk flest tenker på noe annet, og også sikre at folket godtar den offisielle historien om hva som skjedde.

Deet er bla dette hjernevasking dreier seg om, stadig påminnelser og gjentagelser av den historien aom myndghetene vil at folk skal tro på, mens alle former for uenighet eller motforestilliginger blir stengt ute og ikke blir nevnt.

Hvorfor stammer du alle trådene med løse påstander istedenfor å underbygge påstandene dine?

• Liker 2
Lenke til kommentar

22. juli snudd til en skammens dag for Arbeiderpartiet

http://www.dagsavise...8/thread250378/

For et utrolig intetsigende blogginnlegg. Det er alltid flott med konkrete eksempler, og begrunnelse av disse eksemplene. Jeg så hele dekningen av Utøyamarkeringen, og det var ingen politisk agenda der. Bare folk som snakket om hvor jævlig det var, har vært og fortsatt er.

Når statsministeren og andre politikere fra arbeiderpartiet og fra Auf bruker dagen til å holde taler ol. så gir de dagen et politisk innhold selv om de ikke direkte snakker om politikk.

Det blir litt som 1 mai, hvor politikere fra ap også holder taler uten å snakke direkte om politikk.

Lenke til kommentar

Når statsministeren og andre politikere fra arbeiderpartiet og fra Auf bruker dagen til å holde taler ol. så gir de dagen et politisk innhold selv om de ikke direkte snakker om politikk.

Det blir litt som 1 mai, hvor politikere fra ap også holder taler uten å snakke direkte om politikk.

Som tidligere AUF'er og taler ved en 1. mai-feiring (ja, det er faktisk en feiring i enkelte kretser): Det er ekstremt politisk ladet og veldig direkte. Det vi så på søndag, var ikke i nærheten. Blogginnlegget dreide seg om politiske budskap som overskygget det medmenneskelige. Hvor skjedde dette? Hvem gjorde det, og hva sa de?

Lenke til kommentar

22. juli snudd til en skammens dag for Arbeiderpartiet

http://www.dagsavise...8/thread250378/

For et utrolig intetsigende blogginnlegg. Det er alltid flott med konkrete eksempler, og begrunnelse av disse eksemplene. Jeg så hele dekningen av Utøyamarkeringen, og det var ingen politisk agenda der. Bare folk som snakket om hvor jævlig det var, har vært og fortsatt er.

Ærlig talt. At statsministeren og representanter for AUF, i tilleg til veldig mange andre, taler denne dagen skulle faktisk bare mangle. Vi vet alle hvor mange som hadde skreket om respektløshet osv. om de ikke deltok.

Forresten, hvorfor fortsetter du å spamme tråden istedenfor å underbygge noen av de stadig flere løse påstandene dine?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du kan selv bestemme hva du vil ha "dyttet" på deg og hva du selv vil "trekke" ut av informasjon. Kan det være slik at noen sitter å stirrer for mye på Tv, aviser og på nettet?

Personlig fulgte jeg bare slutten av rettssaken og den synes jeg ble bra dekket av NrK selv om jeg hadde foretrukket mer overføring fra resttssalen og ikke oppsummert rulletekst.

Har hele tiden ment at ABB er en iskald psykopat / sosiopat, men etter å ha lest hans lapsgaus / samensurium av sluttinnlegg tviler jeg på om han er tilregnelig?

Massemorderen ba om respekt i rettssalen og det fikk han.

En verdig rettssak av Norge.

Nyhetsdekningen har ikke vært annerledes enn man kunne forvente. Det norske demokratiet er ganske robust.

Du har fri vilje, så vær litt mer selektiv med det du leser og ser på. Skaff deg en golfkølle, en fiskestang, en kurv til å hente blåbær i, eller ta deg en utepils og la media være media.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hele rettsaken var en manipulert farse. Med bunnfalskt "hensyn til pårørende" ble alt tvert i mot sensurert og formet stikk i strid med de fleste pårørendes ønsker. Men viktigere var det at alt ble sensurert og formet stikk i strid med de prinsippene for åpenhet som burde gjelde.

Alt aktoratet med deres tvilsomme og ensomme første sakkyndige brydde seg om var å få Breivik stemplet som strafferettslig utilregnelig. De VIKTIGE sakene, som hans kontakter med andre, fór de med harelabb over. At mannen var tatt opp i Frimurerlosjen og hans aktiviteter der ble forbigått nesten i stillhet. At mannen er en glødende sionist med ditto kontakter ble forbigått i total stillhet.

Det er uansett viktig å huske på at de ENESTE som tjener på Breivik er de som vil knuse Europa og europeisk identitet med muslimer, de facto finansdiktatur fra Bryssel og bakenforliggende USA-hegemoni. Kort sagt: jødiske organisasjoner i USA og Israel, samt disses europeiske håndlangere.

Endret av PeterB
Lenke til kommentar

Det er uansett viktig å huske på at de ENESTE som tjener på Breivik er de som vil knuse Europa og europeisk identitet med muslimer, de facto finansdiktatur fra Bryssel og bakenforliggende USA-hegemoni. Kort sagt: jødiske organisasjoner i USA og Israel, samt disses europeiske håndlangere.

Sitat en meget respektabel viten skapelig kilde. (Bare ta mitt ord på det, OK?)

Biologer har hittil trodd at arten Homo Insidiaes (det konspirasjonsoverbeviste mennesket) var ute av stand til å formere seg, og bare oppstod ved mutasjoner i begrenset omfang. Mye tyder nå på at de tvert om er en frøbærende art, der man finner en, vil det snart vokse fram flere. Spesielt gunstige spredningsvilkår finner man på Internett. Homo Insidiaes er immun mot vanlig logikk, og selv kontradiktoriske hendelser beviser den bakenforliggende konspirasjon.

Baltazar, har du gått i frø nå?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Enten det eller så har han slått rot. Han roter ihvertfall noe enormt :green:

Lenke til kommentar

Biologer har hittil trodd at arten Homo Insidiaes (det konspirasjonsoverbeviste mennesket) var ute av stand til å formere seg, og bare oppstod ved mutasjoner i begrenset omfang. Mye tyder nå på at de tvert om er en frøbærende art, der man finner en, vil det snart vokse fram flere. Spesielt gunstige spredningsvilkår finner man på Internett. Homo Insidiaes er immun mot vanlig logikk, og selv kontradiktoriske hendelser beviser den bakenforliggende konspirasjon.

Dette var nå ganske morsomt da. Den som har forfattet dette har nå hverfall god fantasi.

Men nei, jeg er ikke gått i frø. Det er helt andre årsaker til at det hele tiden dukker opp nye spirer.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Dette var nå ganske morsomt da. Den som har forfattet dette har nå hverfall god fantasi.

Men nei, jeg er ikke gått i frø. Det er helt andre årsaker til at det hele tiden dukker opp nye spirer.

Nye spirer som tilfeldigvis dukker opp når den forrige blir bannet :p rare greier

Lenke til kommentar

Det som er skremmende med mange nordmenn og nesten uniformt hjernevaskede norske samfunnsakademikere i særdeleshet er at de rett og slett er ute av stand til å tenke selv og til å sette sammen fullt tilgjengelig informasjon. Dette bunner både i mangel på utdannelse, dannelse og i ren feighetskonformisme.

Man spør ikke etter KILDER til det jeg sa. Man tenker selv fordi man kan noe om kulturer, politikk, interesser, og fordi man ser i alt fra nyhetsbildet til ulike parters langsiktige strategiske mål hva som skjer. Av politiske pressgrunner vil du ikke kunne se f eks statsavhengige kilder komme med det jeg sier og som mange sentrale politikere i Europa sier privat. Det er en trusselkraft i jødiske organisasjoner som utløses mot alle som går dem offisielt imot, og det koster evt forfremmelser og karrierer. I Norge er det en infantil klasse av liksomintellektuelle og redde samfunnsakademikere og redaktører som bare skuffer trygg møkk året rundt og år ut og inn.

Hvis du frigjør deg litt mentalt og begynner å bruke hodet, forutsatt at du kan noe om hvordan Europa og USA(på føderalt nivå) virker, vil du begynne å se at de kreftene jeg beskriver er høyst reelle og at de er de ENESTE som profiterer på Breiviks perverse angrep. "Nedstrøms" finner man så lokale håndlangere som Stoltenberg og andre krefter som jobber i hypertempo for å tilintetgjøre Norge som norsk, nordisk og europeisk samfunn. USA på føderalt nivå er fullstendig jødestyrt, og de ønsker et like sentralisert og borgerfjernt EU=USEurope som USA og som i tillegg er sterkt svekket av muslimsk innvandring. Så skal en liten og sterkt USA-/jødeinfluert elite i Bryssel herse med europeere som de vil.

Lånene som ble pådyttet de økonomisk svakere EU-landene ifm Euro-innføringen med full viten om at de aldri kunne tilbakebetales har nettopp den rollen at de skal kunne kreve frafall av all suverenitet mot sentral lånehjelp og påfølgende tvangssalg av hele Hellas, Spania osv til rike investorer fra bl a USA.

Dessverre tar slappe norske medier aldri opp åpenbare sammenhenger fordi de har ordre fra redde politikere og redaktører om aldri å gjøre det. Norske media er ikke bare verdiløse. De er sterkt skadelige pga sine systematiske unnlatelser.

Endret av PeterB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er skremmende med mange nordmenn og nesten uniformt hjernevaskede norske samfunnsakademikere i særdeleshet er at de rett og slett er ute av stand til å tenke selv og til å sette sammen fullt tilgjengelig informasjon. Dette bunner både i mangel på utdannelse, dannelse og i ren feighetskonformisme.

Jeg foreslår da at du mens du først er i gang henviser til denne fullt tilgjengelige informasjonen når du argumenterer. Det vil gjøre argumentene dine mer troverdige.

Man spør ikke etter KILDER til det jeg sa. Man tenker selv fordi man kan noe om kulturer, politikk, interesser, og fordi man ser i alt fra nyhetsbildet til ulike parters langsiktige strategiske mål hva som skjer.

Hva da hvis man faktisk tenker selv men kommer til en annen konklusjon enn deg?

Av politiske pressgrunner vil du ikke kunne se f eks statsavhengige kilder komme med det jeg sier og som mange sentrale politikere i Europa sier privat.

Hvordan vet du at disse politikerne sier det privat (med mindre du er en av dem) hvis det ikke finnes kilder? Hvis det finnes uavhengige kilder, hvorfor vil du ikke dele dem med oss?

Det er en trusselkraft i jødiske organisasjoner som utløses mot alle som går dem offisielt imot, og det koster evt forfremmelser og karrierer. I Norge er det en infantil klasse av liksomintellektuelle og redde samfunnsakademikere og redaktører som bare skuffer trygg møkk året rundt og år ut og inn.

Har du et eksempel på slike trusler, og på konkrete karrierer og forfremmelser som er blitt ødelagt av jødiske organisasjoner? Helst noen som betyr noe, det bør antagelig være et vilkår at personen faktisk har påvirkningskraft slik at jødene skulle bry seg.

Hvis du frigjør deg litt mentalt og begynner å bruke hodet, forutsatt at du kan noe om hvordan Europa og USA(på føderalt nivå) virker, vil du begynne å se at de kreftene jeg beskriver er høyst reelle og at de er de ENESTE som profiterer på Breiviks perverse angrep.

Jeg hører du sier det, men ikke hvorfor. Kan du ikke hjelpe meg i frigjøringen, siden jeg har litt vansker med å se det på egen hånd?

"Nedstrøms" finner man så lokale håndlangere som Stoltenberg og andre krefter som jobber i hypertempo for å tilintetgjøre Norge som norsk, nordisk og europeisk samfunn.

Du får unnskylde at det virker nettopp konspiratorisk. Er det noe som preger Stoltenberg og co, så er i hvert fall ikke "hypertempo". Samfunnet går sin skjeve gang (og skjevt er det, selv om vi er uenig om årsakene) i rolig luntetempo.

USA på føderalt nivå er fullstendig jødestyrt, og de ønsker et like sentralisert og borgerfjernt EU=USEurope som USA og som i tillegg er sterkt svekket av muslimsk innvandring. Så skal en liten og sterkt USA-/jødeinfluert elite i Bryssel herse med europeere som de vil.

Kan det jødestyrte USA dokumenteres, eller er det noe bare de invidde kan se? For ordens skyld: At jøder søker makt er jeg ikke uenig i. Men USA er stort og byråkratisk, og det skal mer enn noen rådgivere i ulike departement og noen redaktører og filmskapere til for å bevise en konspirasjon

Lånene som ble pådyttet de økonomisk svakere EU-landene ifm Euro-innføringen med full viten om at de aldri kunne tilbakebetales har nettopp den rollen at de skal kunne kreve frafall av all suverenitet mot sentral lånehjelp og påfølgende tvangssalg av hele Hellas, Spania osv til rike investorer fra bl a USA.

Hva slags tildshorisont har du på dette tvangssalget? Er det noe som skjer i min levetid, eller er det en langsiktig plan.

Dessverre tar slappe norske medier aldri opp åpenbare sammenhenger fordi de har ordre fra redde politikere og redaktører om aldri å gjøre det. Norske media er ikke bare verdiløse. De er sterkt skadelige pga sine systematiske unnlatelser.

Norske medier er tildels ganske slappe. Det er godt at vi har internett. Men det fordrer jo at de som skal gjøre jobben redaktørene ikke gjør klarer å dokumentere sammenhengene. Jeg stoler ikke blindt på avisene, hvorfor skal jeg stole på en anonym forumbruker?

Hvis den jødiske konspirasjonen er et faktum, bør det vel være i din interesse å vekke så mange som mulig til motstand. Hvordan vil du få til det når alt du sier er "tenk selv", og at de som måtte lande på andre konklusjoner er hjernevaskede, feige og mangler dannelse?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det som er skremmende med mange nordmenn og nesten uniformt hjernevaskede norske samfunnsakademikere i særdeleshet er at de rett og slett er ute av stand til å tenke selv og til å sette sammen fullt tilgjengelig informasjon.

Kan du utdype det i stedet for å komme med den kraftsatsen. Spesielt, hvordan er ditt alternativ?

Dette bunner både i mangel på utdannelse, dannelse og i ren feighetskonformisme.

1. Mener du at utdanningsnivået er for lavt i Norge?
  2. Siden du nevner dannelse, hva mener du om dannelsesnivået på dette forumet?
  3. Hvordan tror du andre oppfatter dannelsen i dine poster?
  4. Hva er feighetskonformisme? kan du utdype det og komme med noen eksempler?

Man spør ikke etter KILDER til det jeg sa.

Da har du ikke lest mine poster her inne. Jeg ber alltid om kilder og har hatt tidkrevende diskusjoner om manglende kilder.

Av politiske pressgrunner vil du ikke kunne se f eks statsavhengige kilder komme med det jeg sier og som mange sentrale politikere i Europa sier privat.

Så myndighetene presser oss til å mene det vi mener? Vi er med andre ord ikke tenkende individer som våger å si og stå for det vi mener. Det er en for drøy påstand til å bli tatt alvorlig.

Det er en trusselkraft i jødiske organisasjoner som utløses mot alle som går dem offisielt imot, og det koster evt forfremmelser og karrierer.

Når du som noen andre her inne kommer drassende med jødene og muslimer i tråd etter tråd mister dine poster kredibilitet for meg personlig. Kan du fortelle meg grunnen til at jødene skal trekkes inn i en tråd om at media har ødelagt 22. juli? Din troverdighet synker fort mot null om du ikke er i stand til annet enn å klippe fra nettet eller ramse opp ubegrunnede påstander og floskler. Skjerp deg. Du diskuerer ikke med fjortiser.

I Norge er det en infantil klasse av liksomintellektuelle og redde samfunnsakademikere og redaktører som bare skuffer trygg møkk året rundt og år ut og inn.

Er du i stand til å komme med annet enn svada? Om noen skal tor deg, må du heve deg betraktelig. Var det ikke du som snakket om utdannelse og dannelse. Dette vitner ikke om utdannelse og om det skal være dannet bør du kunne begrunne sliike overfladiske utsagn. Jeg lurer på hvor gammel du er, om du har videregående og hvilken karakter du fikk i norsk. Dette står til stryk.

Hvis du frigjør deg litt mentalt og begynner å bruke hodet, forutsatt at du kan noe om hvordan Europa og USA(på føderalt nivå) virker, vil du begynne å se at de kreftene jeg beskriver er høyst reelle og at de er de ENESTE som profiterer på Breiviks perverse angrep.

Forlanger du å bli tatt alvorlig? Vent ikke noe svar om du fortsetter i samme spor.

"Nedstrøms" finner man så lokale håndlangere som Stoltenberg og andre krefter som jobber i hypertempo for å tilintetgjøre Norge som norsk, nordisk og europeisk samfunn.

Hva er det norske samfunnet? Er det en statisk tilstand, eller utvikler det seg?

USA på føderalt nivå er fullstendig jødestyrt, og de ønsker et like sentralisert og borgerfjernt EU=USEurope som USA og som i tillegg er sterkt svekket av muslimsk innvandring.

Der fikk du jammen meg med jødene en gang til og samtidig muslimsk innvandring. Du er sannelig ikke til å tro? Du nevner utdannelse. Vet du hva det vil si å holde seg til trådens / saken tema? Du devaluerer forumets troverdighet, men det er kanskje hensikten? Hvor mange nick har (du hatt) på dette forumet? Hva er din identitet og hvem er du? Har det ikke med (ut)dannelse å gjøre å diskutere under full identitet?

Så skal en liten og sterkt USA-/jødeinfluert elite i Bryssel herse med europeere som de vil.

Dette er ikke en tråd om jødene, men om media, fortrinnsvis norske antar jeg. Dine innlegg står som sagt til stryk i en stil på ungdomsskolen. Selv der lærer man å holde seg til sakens tema.

Nå er det noen som mener at USA sliter mer enn Europa. Lån er noe man tar opp og den som låner er selv ansvarlig for å betale lånet tilbake. Der er to sider av en ligning.

At norsk presse er styrt av politikere er det vel bare du som tror på.

Konklusjon:

Et sammensurium og konspiratorisk svada rørt sammen til en post som står til stryk på ungdomsskolenivå. Skal du vente svar av meg får du holde deg til saken, dvs. trådens tema.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...