Gå til innhold

Media har ødelagt 22. juli.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig med trådstarter. I begynnelsen gikk det inn på meg og jeg følte sterkt med ofrene og mine egne hjemme i Oslo, men nå er jeg rett og slett bare lei. Jeg synes mediene overdriver eksponeringen voldsomt, og siste rest av verdighet forsvant med alle de usaklige artiklene under rettsaken. Vi sitter igjen med ett sirkus og ett enormt produksjonsapparat der alle prøver å tjene mest mulig på tragedien, både politikere, mediefolk, "eksperter", osv.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har sympati for ofrene og pårørende, men det er da mange som har dødd i løpet av dette året som ikke får noe mediadekning. Jo jeg skjønner situasjonen men allikevel vil jeg si at den enorme dekningen dette har fått er urettferdig sånn sett.

Det finnes barn/ungdommer/voksne som gjennomgår mye verre ting og over lengre tid i påvente av en sikker død som de selv vet om kommer.

Om man møter døden via kreft, bil ulykke eller en gal massemorder så er det jo like vondt for de pårørende å miste. En død er en død. Har ikke noe mer sympati for 22 juli ofrene eller pårørende enn jeg har for andre.

Vil nesten si at det kan skje hadde vært hakket bedre å miste noen på samme måte som hundrevis av andre har, som utøya pårørende. Det er hva jeg personlig hadde følt ihvertfall. Da får man et slags fellesskap og man føler seg ikke så alene ville jeg tro.

Endret av RawNorway
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er vår Pearl Harbor. Det kommer aldri til å forsvinne, det er et sår på folkesjela og dere kommer til å høre om det lenge. Disconnect from the grid, hvis dere syns det er så kjipt.

Og som en person som både har mistet venner i trafikkulykker, på uforklarlig vis og på utøya: Det er ikke det samme, RawNorway.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke det samme situasjonen nei, men tapet er det samme. Man har jo mistet noen.

Greit nok, jeg likestiller ikke det å miste bestemor på 90 som det er å miste ett barn eller søsken osv. Men de som har mistet sitt barn eller søsken har det da like vondt som de som mistet på utøya. Jeg er nesten misunnelig på de pårørende på utøya siden de har hverandre og Norge i ryggen til å trøste dem. Det hadde ikke jeg og det har ikke millioner av andre heller.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Du forstår vel at dette var politisk motivert vold, MOT BARN. Norge samlet seg for det i grunn jævla flotte landet vi bor, og for verdiene som ble angrepet. Midt oppi det var det 70 døde ungdommer, som ble martyrer for hele nasjonen. Det handler ikke om at alle skal få like mye sympati når de dør.

Lenke til kommentar

Samme hva motivet var. Det er ikke det jeg snakker om. Da snakker vi forbi hverandre.

Jeg snakker om all denne oppmerksomheten som 22 juli har fått, forståelig nok, men i bunn og grunn så er ikke det mere synd på pårørende her enn det er i andre saker der ungdom har blitt drept eller dødd. Det er nå min personlige mening.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ja belastende er det nok ja, jeg forøvrig har også har hatt langvarig mediadekning både på tv og i alle aviser over det som skjedde i min familie f.eks. Så det er belastende ja, og jeg håper at det nå er slutt på å få se det stygge trynet til Breivik i meda hver jævla dag.

Men det er altså det eneste også, at det er belastende og se det overalt på aviser og nett. Men det er altså eneste forskjellen synes nå jeg.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ja det kan du si. Hadde vært greit for andre å hatt hundretusenvis av folk som støtter en og trøster en. Ville tro man føler ett visst fellesskap med de andre som har mistet på samme måten. Og at alle øyne er rettet mot seg.

Det er jo ett kjent tegn at folk som mister noen, ønsker at hele verden/landet skal stoppe opp pga det de har opplevd og sørge sammen med dem. Og i 22 juli saken så skjedde nettopp dette.

• Liker 5
Lenke til kommentar

I dag er hyklernes dag.

Jens Stoltenberg er en hykler, men han er ikke alene om det.

Bombene i Oslo og skyingen på utøya 22 juli var falsk flagg aksjoner, og som bilderberger og landets statsminister så har Jens Stoltenberg ganske sikkert vært med på planleggingen av aksjonene og også godkjent dem.

Han var jo"tilfeldigvis" ikke på kontoret den dagen heller.

Slike falsk flagg aksjoner planlegges på bilderbergmøtene, og Erna Solberg og Haakon Magnus var på bilderbergmøtet i fjor, så derfor har de ganske sikkert visst om hva som skulle skje de også.

Dette hykleriet som foregår bla i Oslo i dag har ingenting med kjærlighet å gjøre, det er makthavernes cover up og "sirkus hjernevasking" for folket, slik at ingen skal begynne å tenke over alt som ikke stemmer i denne saken.

Aksjonene i Oslo og på utøya i fjor var et klassisk eksempel på State terrorism http://terrorism.abo...teTerrorism.htm

Det dør utallig flere i helsekø fordi Jens Stoltnberg og ap vil det slik, mange ganger flere i bilulykker fordi Jens Stoltenberg og ap vil ha det slik osv osv.

Om det hadde vært et lite snev av kjærlighet i Jens Stoltenberg, og regjeringen, så hadde de satt i gang med utbygging av veier, forbedret helsevesenet, skaffet bedre kreftmedisiner ol.

Og med dette gjort hva de hadde mulighet til for å sørge for at folk hadde mulighet for å unngå trafikkulykker, for å bli frisk av kreft osv.

Endret av Baltazar94
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I dag er hyklernes dag.

Jens Stoltenberg er en hykler, men han er ikke alene om det.

Bombene i Oslo og skyingen på utøya 22 juli var falsk flagg aksjoner, og som bilderberger og landets statsminister så har Jens Stoltenberg ganske sikkert vært med på planleggingen av aksjonene og også godkjent dem.

Han var jo"tilfeldigvis" ikke på kontoret den dagen heller.

Slike falsk flagg aksjoner planlegges på bilderbergmøtene, og Erna Solberg og Haakon Magnus var på bilderbergmøtet i fjor, så derfor har de ganske sikkert visst om hva som skulle skje de også.

Dette hykleriet som foregår bla i Oslo i dag har ingenting med kjærlighet å gjøre, det er makthavernes cover up og "sirkus hjernevasking" for folket, slik at ingen skal begynne å tenke over alt som ikke stemmer i denne saken.

Aksjonene i Oslo og på utøya i fjor var et klassisk eksempel på State terrorism http://terrorism.abo...teTerrorism.htm

Det dør utallig flere i helsekø fordi Jens Stoltnberg og ap vil det slik, mange ganger flere i bilulykker fordi Jens Stoltenberg og ap vil ha det slik osv osv.

Om det hadde vært et lite snev av kjærlighet i Jens Stoltenberg, og regjeringen, så hadde de satt i gang med utbygging av veier, forbedret helsevesenet, skaffet bedre kreftmedisiner ol.

Og med dette gjort hva de hadde mulighet til for å sørge for at folk hadde mulighet for å unngå trafikkulykker, for å bli frisk av kreft osv.

Alt dette er fint og flott, men det er liksom slik at du må kunne underbygge betydelig bedre om du vil ha oss til å tro at alt er en kjempekonspirasjon. Om vi bare godtok det du sa uten noen argumenter ville vi vell passet betydelig bedre inn i "saueflokken" du liker å sette oss i?

• Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...