Gnurk! Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Jeg vil jo si at angående "provosering av ulovligheter som ikke ville skjedd uten politiets tilstedeværelse" så kan denne være flertolkelig, selv tolker jeg det som at om poltiet sender ut beskjed til allmennheten så er det ok: dvs den kriminelle søker dette selv opp, og hadde mest sannsynelig søkt opp et annet sted om han ikke tilfeldig kom ovenfor dette. ANNERLEDES er det om politiet går etter denne personen og dytter dette helt opp i trynet på personen for å virkelig provosere frem den ulovlige handlingen til det spesifikke individet. Nå er dette mer moralsk grunnlag&tolkning, jeg sitter ikke godt inne i lovverket dog. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Slik jeg oppfatter deg har du fått tak i hovedessensen i skillet mellom lovlig og ulovlig provokasjon. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Ikke lov i Norge samt en hel del andre land å framprovosere en kriminelle handling, og det skal vi være evig takknemlig for.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå