Zero1609 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Hei jeg har brukt min 7d-en min en stund. For noen dager siden syntes jeg at det var flekker på viewfinderen, da prøvde jeg og vaske speilet og sensorer, men det hjalp ikke så da oppdaget jeg at det var en speil aktig ting over speilet. Da prøvde jeg å vaske den med lens pen, men da kom det bare flere flekker. Nå prøvde jeg med mikrofly fiber dukk (det hjalp litt, men det er fortsatt ganske mye igjen). Men bildekvaltiteten ble ikke dårligere. Så jeg lurer på om hvordan jeg skal rense den. 1 Lenke til kommentar
Zero1609 Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 Og jeg tror at jeg kanskje har lagd noen ripper, hva kan jeg gjøre!!!! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Du har flere ting der inne. Et speil, som reflekterer bildet. Speilet reflekterer bildet opp på Mattskiven. Mattskiven er ru og matt. Over mattskiven har vi en prisme, som sender bildet videre ut i søkeren. Hvis speilet vippes opp har man tilgang til Sensoren - den grønnaktige flaten bakerst. Noen hovedregler: Ikke klå der inne hvis du ikke vet hva du gjør. _Ingen_ fingre! Skal du fjerne støv er en ørepumpe fra apoteket helt fin til å blåse vekk støv. Ikke bruk trykkluft og ikke bruk munnen. Ikke rør mattskiven med noe som helst - den tåler ingenting. Ikke berør sensoren med noe som helst hvis du ikke vet hva du gjør - man kan kjøpe spesialrensesett. Tipper det var mattskiva du evt har ripet opp - det vil ikke synes på bilder - mattskiva er derimot det du ser i søkeren. Lenke til kommentar
Zero1609 Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 Er det muligheter for å fikse den? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Du kan nok prøve med en passende rensealkohol - er ikke sikker på hvilken som er best. Flere andre rapporterer gode resultater med såpevann (viktig - ikke kalkholdig vann!). Uansett betyr riper/flekker på mattskiva ikke så mye i praksis - det kommer ikke med på bilder. Kan du leve med det - la den være. Som siste utvei går det også an å kjøpe ny og sette inn. Lenke til kommentar
Zero1609 Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Jeg er i Orlando nå og skal til New York om en ukes tid så jeg lurer da på om at kamera butikkene kunne byttet den ut. Endret 22. juli 2012 av Nicolas1998 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Som siste utvei går det også an å kjøpe ny og sette inn. På 7D er det ikke så enkelt og bytte selv siden det er elektronikk innblandet "fokussystemet", det beste er og levere kameraet til et autorisert Canon verksted. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Oppskrytt. Mattskiva er, etter det undertegnede kjenner til, like enkel å bytte ut som alle andre mattskiver - det er bare Canon som er kjipe og ikke lager noen alternativer - 1D X (for eksempel) har også LCD, men har utbyttbar mattskive. Lenke til kommentar
Zero1609 Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Kan jeg få en lit mer konkret svar? Lenke til kommentar
Zero1609 Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Jeg har også sett rundt på nettet, men det ser ikke ut som at Canon selger mattskiver til 7D. Kan noen hjelpe meg!!!!!! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Den får du ikke kjøpt, må bruke en autorisert forhandler, har ikke funnet noen tredjeparts erstatningsprodukt heller. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Det finnes tredjepartsleverandører: http://www.katzeyeoptics.com/item--Canon-7D-Focusing-Screen--prod_7D.html http://www.focusingscreen.com/index.php?cPath=21_104 http://www.amazon.com/Replacement-focusing-screen-Repair-Camera/dp/B008BTDUMC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå