Gå til innhold

MIDI-keyboard til bruk i Reason

stiansa

Anbefalte innlegg

Jeg har et M-Audio Ozone som jeg egentlig er fornøyd med. Det har 25 tangenter, pitch- og mod-hjul, 13 skruknotter til å tweake lyder med, samt mikrofoninngang. Og kanskje det beste er at det har innebygget lydkort.

Problemet mitt er at jeg mistenker at enten driveren (som er helt oppdatert!) eller selve brettet får PC-en min til å krasje ganske ofte. PC-en fryser totalt og gir fra seg en forferdelig, høyfrekvent skrapelyd. Jeg har byttet ut både harddisk og grafikkort i jakten på å finne synderen, og nå står Ozone igjen som hovedmistenkt.

Hvilke andre MIDI-keybards er å anbefale for bruk i Reason? Helst med innebygget lydkort, som Ozone har. Jeg vil ikke ha noe særlig mer enn to oktaver. Kan kanskje strekke meg til tre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Novation er jo en synth med egne lyder. Det trenger jeg ikke.

Lydkvaliteten har vel ikke noe å si når jeg bruker PC-en, for alt rendres i Reason (eksport til wav-fil), og kvaliteten avhenger vel dermed ikke av noe hardware.

Lenke til kommentar

Novation Ultranova har også lydkort. God kontroller er det også.

Lydkvalitet vil alltid ha noe å si da den påvirker hvordan du gjør miksen.

Behringer er en BILLIG produsent. 1 av 10 produkter er alright. Vet ihvertfall at lydkortene til behringer har blitt slaktet i reviews.

Lenke til kommentar

Det hørtes ut som et merkelig problem! Merkelig at pc-en gir fra seg ulyder dersom det er keyboardet det er noe galt med... Jeg går ut i fra at du har prøvd ut alle USB-portene i tilfelle det er noe galt med èn av dem? Har du forsøkt med en annen USB-kabel?

Dersom det fortsatt ikke fungerer, anbefaler jeg å sjekke ut Akai MPK25 eller M-Audio Axiom 25.

Behringer har som nevnt høy feilrate, så anbefales egentlig ikke.

Lenke til kommentar

Det hørtes ut som et merkelig problem! Merkelig at pc-en gir fra seg ulyder dersom det er keyboardet det er noe galt med... Jeg går ut i fra at du har prøvd ut alle USB-portene i tilfelle det er noe galt med èn av dem? Har du forsøkt med en annen USB-kabel?

Dersom det fortsatt ikke fungerer, anbefaler jeg å sjekke ut Akai MPK25 eller M-Audio Axiom 25.

Behringer har som nevnt høy feilrate, så anbefales egentlig ikke.

Siden det er Ozone-n som er lydkortet mitt, så er det vel derfra lyden kommer. Jeg bruker ikke lydkortet som sitter integrert på hovedkortet. Det kommer forresten omtrent samme lyd, men ikke så høy, når jeg skrur PC-en på også.

Ok, så Behringer er ikke noe å satse på. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...