Kazuo Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Personlig tror jeg Balthazar er en falsk flagg operasjon for å stille de som stiller kritiske spørsmål i et surrealistisk lys. Hvor mye betaler Eskil og Jens deg Baltus? +100000.. Lenke til kommentar
LongKissGoodnight Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Vet jo at det ikke var Eskil som kjørte båten da,det sier jo seg selv. Men han som leder av AUF,velvitende om at det kun var den båten for å frakte ungdommene over til øya som var der,valgte likevel å reise av gårde med den. Tror det var i underkant av 10 andre personer ombord. De hadde faktisk et valg om å snu båten å redde liv,men de gjorde det ikke. Er dette en mann som vi vil ha til kommende statsmenister som etterlater 700 andre ungdommer med en gal maniac med en bag full av våpen? Han er lederen for en ungdomsorganisasjon, ikke en actionhelt. Folk var spredd over hele øya. Båten kan kun gå inn på ett punkt, på piren på forsida. De aller, aller fleste gjemte seg i skogen. Vet du hva som er spesielt med området rundt piren? DET ER IKKE SKOG DER. Det var ingen å redde. Dessuten, var ikke Eskil kaptein på skuta, så han kunne ikke bestemme om den evt. skulle gå i land. Det hadde vært like uansvarlig å kjøre den i land og risikere de som allerede var ombord sitt liv. Det hadde vært umulig å plassere 700 ungdommer på den båten. Eskil var heldig som kom seg ombord tidsnok, ikke en feig konspirator. Han har faktisk ett visst ansvar om han har barn/ungdommer der sålangt som ned i 13-14 årsalderen. Han er ledern av AUF,så han har faktisk ett visst ansvar for de barnene/ungdommene som har meldt seg på i parti som han var leder for,som kom dit på sommerleir. At de tok av sted med eneste transportmiddel for å komme seg vekk fra øyen uten å se seg selv tilbake i ettertid,vitende om hva som foregikk der borte er groteskt,smålig og egoistisk! Det er kanskje umulig å redde alle 700,men han kunne iallefall reddet en god del av antallet om båten hadde valgt å plukke opp folk fra vannet og kjørt de frem og tilbake til land. Snu ryggen til å berge seg selv til land uten å i det hele tatt prøve,feigt,jo det er faktisk det!! Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Han er lederen for en ungdomsorganisasjon, ikke en actionhelt. Folk var spredd over hele øya. Båten kan kun gå inn på ett punkt, på piren på forsida. De aller, aller fleste gjemte seg i skogen. Vet du hva som er spesielt med området rundt piren? DET ER IKKE SKOG DER. Det var ingen å redde. Dessuten, var ikke Eskil kaptein på skuta, så han kunne ikke bestemme om den evt. skulle gå i land. Det hadde vært like uansvarlig å kjøre den i land og risikere de som allerede var ombord sitt liv. Det hadde vært umulig å plassere 700 ungdommer på den båten. Eskil var heldig som kom seg ombord tidsnok, ikke en feig konspirator. Eskil Pedersen kunne gjort som en del andre ungdommmer gjorde på utøya, nemlig å prøve å redde flest mulig av sine venner. Det var ikke alle som bare stakk av, og bare tenkte på seg selv. Eskil var ikke kaptein på båten, men han var leder i AUF, og det var vel han som i realiteten gav ordrene. Det kom også frem senere at kapteinen ville snu, men at Eskil ikke ville. Båten kunne også i det minste vært brukt til å redde ungdommer opp fra vannet. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Han har faktisk ett visst ansvar om han har barn/ungdommer der sålangt som ned i 13-14 årsalderen. Han er ledern av AUF,så han har faktisk ett visst ansvar for de barnene/ungdommene som har meldt seg på i parti som han var leder for,som kom dit på sommerleir. At de tok av sted med eneste transportmiddel for å komme seg vekk fra øyen uten å se seg selv tilbake i ettertid,vitende om hva som foregikk der borte er groteskt,smålig og egoistisk! Det er kanskje umulig å redde alle 700,men han kunne iallefall reddet en god del av antallet om båten hadde valgt å plukke opp folk fra vannet og kjørt de frem og tilbake til land. Snu ryggen til å berge seg selv til land uten å i det hele tatt prøve,feigt,jo det er faktisk det!! Pedersen hadde ikke kommandoen på båten, i en slik situasjon er alle like. Spesielt i en organisasjon som AUF. Det er lamt å anklage Pedersen for noe som helst, når det faktisk er en annen person som er skyldig i hva som har skjedd. Ingen er forberedt på en slik situasjon, og ingen vet hvordan de kommer til å reagere. Eskil Pedersen er en kid. Han er en politisk leder, han kan tale, og han kan drive og representere en ungdomsorganisasjon. Det han ikke kan er å ta styringen i en redningsaksjon midt under et terrorangrep, mens han blir beskutt. Det tviler jeg på at også vår statsminister kan, eller noen annen politiker i Norge er i stand til. Vi har andre folk som kan dette, og de får betalt for det og det er en del av deres arbeidsbeskrivelse. Det eneste Pedersen gjorde den dagen, var å bevise hvordan vi alle blir i en slik situasjon. Totalt maktesløse. Eskil Pedersen kunne gjort som en del andre ungdommmer gjorde på utøya, nemlig å prøve å redde flest mulig av sine venner. Det var ikke alle som bare stakk av, og bare tenkte på seg selv. Eskil var ikke kaptein på båten, men han var leder i AUF, og det var vel han som i realiteten gav ordrene. Det kom også frem senere at kapteinen ville snu, men at Eskil ikke ville. Båten kunne også i det minste vært brukt til å redde ungdommer opp fra vannet. Eskil fikk en melding av matrosen på Thorbjørn, i følge dokumentaren som gikk på TV2 i juli i fjor. "Kom deg ned hit, øyeblikkelig." Han forsto ikke hva som skjedde, han kom seg bare ombord på båten med en gang. Alle reagerer forskjellig i disse situasjonene. Seriøst, det var en terroraksjon. Alle er skrudd sammen forskjellig. Ingen kan klandres for hvordan de handler. Spesielt når man ikke har NOEN som helst form oversikt over situasjonen. Spesielt når man er leder for fuckings AUF, og ikke Delta. Å være leder av AUF gir deg ingen kommando over mannen som driver Utøya-gården og kjører båten du sitter på. Kapteinen har ingen tilknytning til AUF, annet enn at han arbeider der. Iallefall ikke sist gang jeg pratet med ham. Eskil Pedersen er ikke sjefen hans. Båten har kun mulighet for å åpne luken foran, og alle veggene er svært høyt over vannet. Det er svært upraktisk og farlig å bruke en slik ferjebåt til å plukke opp mennesker fra vannet. Kan du linke denne artikkelen hvor Pedersen nekter båten å snu? Edit: Og forøvrig; er alt dette hatet og spekulasjonene nødvendig? Hva kommer egentlig godt ut av det, annet enn å sverte Pedersen? Noe som ikke endrer noe, da han ALDRI kunne ha gjort en forskjell på øya, annet enn å utsette seg selv for mer fare? Endret 24. juli 2012 av Frohman 7 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 "Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people." - Eleanor Roosevelt Jeg har sagt det før i tråder om Pedersen, og det passer ikke mindre godt i denne... Geir 8 Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Var det ikke han som sendte regning/anmeldelse i posten til annen parti fyr for og sagt noe frekt ulovlig, ? Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 "Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people." - Eleanor Roosevelt Jeg har sagt det før i tråder om Pedersen, og det passer ikke mindre godt i denne... Geir 1 Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Var det ikke han som sendte regning/anmeldelse i posten til annen parti fyr for og sagt noe frekt ulovlig, ? Det er du som har lest det, så det må du nesten vise oss. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Var det ikke han som sendte regning/anmeldelse i posten til annen parti fyr for og sagt noe frekt ulovlig, ? Det er du som har lest det, så det må du nesten vise oss. Jeg må beklage meg men jeg fant dette før 21 juli og nå er det umulig for alt er om Utøye er umulig og finne det, men det stod at han sendte regning, eller en annen type brev til en annen amatør politiker som han, men Jens Stoltenberg godtok det ikke, eller de andre og, etter det hadde jeg et bittert hat mot Eskil, han visste seg som en dum ass for meg, Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Jeg forstår strengt tatt ikke dette hatet mot Eskil Pedersen eller andre enkeltpersoner som ikke er ansvarlige for det som hendte og som ikke hadde forutsetninger for å gjøre noe bedre. Å skulle kritisere diss i ettertid vil bare legge til en enorm bør, mye større enn de som aldri har vært i en slik situasjon forstår. Jeg synes vi heller bør fokusere på hvordn ting fikk galt for å lære til en neste gang vi håper ikke kommer, og derfor har jeg også i en annen tråd tatt til orde for en diskusjon om lederrollen. Men å tillegge andre enn gjerningsmannen skyd ser jeg ikke poenget med. 4 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Jeg må beklage meg men jeg fant dette før 21 juli og nå er det umulig for alt er om Utøye er umulig og finne det, men det stod at han sendte regning, eller en annen type brev til en annen amatør politiker som han, men Jens Stoltenberg godtok det ikke, eller de andre og, etter det hadde jeg et bittert hat mot Eskil, han visste seg som en dum ass for meg, Du hater altså en person for noe du ikke helt husker hva er? Det virker ikke som du er sikker på om det var denne personen engang? Jeg begynner å lure på om du forstår hva ordet "hat" betyr? Eller er det bare ett uttrykk for den ekstremismen som er blitt så vanlig på nettet? Når man daglig leser uttalelser med de voldsomste kraftuttrykk skulle man avogtil tro at vi bodde i et land der alle ble banket opp og pisket morgen og kveld, men det er isteden bare prisen på bensin som gikk opp med 10 øre litern. 7 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Det går en vandrehistorie (kanskje er den sann) om en fyr som fikk jobb på setteriet i en seriøs avis. Det var den gangen man fortsatt typsesatte aviser manuelt. I en boks for seg selv lå det noen typer på "hele" 72 punkter. (Prøv det selv, så skjønner dere hvorfor jeg sier "hele" i anførselstegn.) En vakker dag da vår mann skulle sette en overskrift han synes trengte litt pondus grep han etter boksen, da sjefstypografen stoppet ham. "De er reservert for den dagen Jesus kommer tilbake for å dømme levende og døde", sa han. Idag er alt satt med krigstyper. Og sånn er nettdebatten også. "Hat" og "motbydelig" og andre ord som helt mister nettopp sin pondus når de brukes i hytt og pine. Det er trist. Geir Endret 25. juli 2012 av tom waits for alice 4 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Han har faktisk ett visst ansvar om han har barn/ungdommer der sålangt som ned i 13-14 årsalderen. Han er ledern av AUF,så han har faktisk ett visst ansvar for de barnene/ungdommene som har meldt seg på i parti som han var leder for,som kom dit på sommerleir. At de tok av sted med eneste transportmiddel for å komme seg vekk fra øyen uten å se seg selv tilbake i ettertid,vitende om hva som foregikk der borte er groteskt,smålig og egoistisk! Det er kanskje umulig å redde alle 700,men han kunne iallefall reddet en god del av antallet om båten hadde valgt å plukke opp folk fra vannet og kjørt de frem og tilbake til land. Snu ryggen til å berge seg selv til land uten å i det hele tatt prøve,feigt,jo det er faktisk det!! Nei, det er smålig å sitte på et diskusjonsforum å kritisere hva en person har gjort og ikke gjort i en situasjon som er så fjern for de aller fleste av oss at vi ikke har grunnlag til å si nettopp hva som "burde vært gjort". 3 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Idag er alt satt med krigstyper. Og sånn er nettdebatten også. "Hat" og "motbydelig" og andre ord som helt mister nettopp sin pondus når de brukes i hytt og pine. Det er trist. Geir Ja det er trist, og det blir så slitsomt å lese en tekst full av slike uttrykk. Det ødelegger den seriøse debatten som avogtil finner sted mellom alle postene fyllt med "hat" mot alt og alle. Endret 25. juli 2012 av Reg2000 Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Mannen er ikke ekkel og han sviktet på ingen måte AUF den dagen. Selv ikke politiet klarte å respondere skikkelig den dagen, så hvordan forventer dere at en leder i en frivillig ungdomsorganisasjon skal gjøre det? Men jeg blir litt matt av å se på han, som så mange andre personer når de uttaler seg om Utøya. Mye svada som sies om den saken. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Ser ikke egentlig helt poenget med denne tråden. Fjortiser som kjeder seg. Endret 25. juli 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Ser ikke egentlig helt poenget med denne tråden. Fjortiser som kjeder seg. Jepp, og de holder på med å øve seg opp til å bli stabile velgere når de runder 16 ... Det blir nok veldig bra ... Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Ser ikke egentlig helt poenget med denne tråden. Fjortiser som kjeder seg. Jeg vet ikke riktig hva du mener med dette foraktelige "fjortiser som kjeder seg" men det er typisk slike foraktelige og nedsettende måter sosialister liker å bruke mot alle som mener noe annet enn dem selv for å stoppe kjeften på dem og stilne all kritikk. Men både ap, auf og Eskil Pedersen, vil fortsatt bli utsatt for kritikk, og det er ikke fra "fjortiser som kjeder seg" Fjortiser bryr seg nok ikke om dette uansett. Eskil Pedersens mangel på selvkritikk får stå sin prøve. Verre er det politiske spillet rundt 22. juli, mener Dan Odfjell. AUF-lederen flyktet. Det hadde sikkert mange gjort, men de fleste ville i ettertid holdt en lavere profil. I tillegg, båten hadde plass til langt flere ungdommer, som sto igjen på land. Dette er mye av saken. Men saken er mye større enn personen Eskil Pedersen (EP). Hans mangel på selvkritikk får stå sin prøve. Verre er det politiske spillet, som jeg kommer tilbake til. Lederskapet Da EP som førstemann kom seg på land fra Utøya svarte han via TV at han hadde fått en telefon om at han måtte komme seg på land. Nå har det vist seg at han ikke fikk en slik telefon, verken på Utøya eller om bord i Thorbjørn (Dagbladet 28.04). Politibetjenten han snakket med da han kontaktet nødsentralen sa at dere – implisitt dere fra Utøya – må komme dere i land. Altså, uten å beordre eller frata EP hans lederansvar. Med medlemmer ned til 14-årsalderen kunne EP brukt sitt lederskap. Han kunne selv ha blitt igjen. Han kunne beordret båten stoppet for å kunne ta imot svømmende. Eller hindret, eller forsøkt å hindre båtføreren fra å legge fra land (eller, med sin myndighet oppmuntret båtføreren til å returnere, hvilket denne faktisk ville). Kun få minutter etter de første skuddene falt, la fergen fra land med bare ni personer om bord. Politiavhørene av disse er interessante. Les mer her http://blogg.bt.no/preik/2012/05/16/et-begredelig-politisk-etterspill/#.UBPO7GGLztk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Jeg vet ikke riktig hva du mener med dette foraktelige "fjortiser som kjeder seg" men det er typisk slike foraktelige og nedsettende måter sosialister liker å bruke mot alle som mener noe annet enn dem selv for å stoppe kjeften på dem og stilne all kritikk. Noen av dere argumenterer jo akkurat som fjortiser. Dere Prøver desperat å legge skylden på offrene. Prøver å slå politisk mynt på en av norgeshistoriens største tragedier. Det er usmakelig og holder toppen fjortis nivå. Endret 28. juli 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Jeg vet ikke riktig hva du mener med dette foraktelige "fjortiser som kjeder seg" men det er typisk slike foraktelige og nedsettende måter sosialister liker å bruke mot alle som mener noe annet enn dem selv for å stoppe kjeften på dem og stilne all kritikk. Noen av dere argumenterer jo akkurat som fjortiser. Dere Prøver desperat å legge skylden på offrene. Prøver å slå politisk mynt på en av norgeshistoriens største tragedier. Det er usmakelig og holder toppen fjortis nivå. Ingen her prøver å legge skylden på ofrene, de er ikke diskutert her i det hele tatt. Det er du selv som produserer slike tanker i ditt mørke og hatefulle sinn. Men dette er typisk for sosialister, de jobber dag og natt for å spre sin ondskap mest mulig. Og de skylder alltid på andre for sine egne feil, og for egen ondskap og kynisme. Det er jo det Eskil Pedersen gjorde vi diskuterer her, og AUF og arbeiderpartiets utnyttelse av dette for å fremme egen politikk. Men jeg er egentlig glad for at nok en gang avslører deg selv så klart, for det var jo nettopp AUF og arbeiderpartiets utnyttelse av 22 juli for å fremme egen politikk og forsøk på knebling av de som mener noe annet enn dem selv som ble tatt opp på siden jeg linket til. Og måte de gjør det på er akkurat som det du nå gjør, først ved hånlige og nedlatende bemerkninger, deretter ved å tillegge alle andre alle slags onde egenskaper. For faktum er jo at det som sosialistene beskylder andre for, det er slik de selv er. Det er sosialistene selv som finner opp sine "fiender" og sosialistene tillegger også disse "fiendene" egenskaper som tilsvarer det de selv har. Endret 28. juli 2012 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå