AnonymDiskusjon Skrevet 2. november 2012 Forfatter Del Skrevet 2. november 2012 Hva slags (norske) prostituerte er det du har snakket med, Dickie? Mitt inntrykk, uten at jeg på noen måte frekventerer prostituerte, er at de jeg har kjent eller visst om som driver med slik ofte er studenter som ser på det som en veldig grei måte å finansiere et høyt forbruk under studiene sine. Anonym poster: a275b0d24bb3e866167c788f746d7b50 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Det er vel det som er hele problemet ift. holdninger til prostituerte i Norge; det eneste inntrykket folk flest får av sexarbeidere er via nyhetssaker om trafficking, selv om dette kun utgjør en liten del av virkeligheten. De aller fleste snakker aldri med prostituerte, og når de først kommer i kontakt med dem reagerer de umiddelbart som om disse er kriminelle eller i det minste assosiert med kriminelle, som i denne saken som var i avisene nylig der en dame på 40 ble presset ut av borettslaget sitt etter at innbyggerne fikk vite at hun var prostituert. Det er disse holdningene som ligger i kortene når Jan Bøhler snakker om at sexkjøpsloven skal være "holdningsskapende". 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Det er vel det som er hele problemet ift. holdninger til prostituerte i Norge; det eneste inntrykket folk flest får av sexarbeidere er via nyhetssaker om trafficking, selv om dette kun utgjør en liten del av virkeligheten. De aller fleste snakker aldri med prostituerte, og når de først kommer i kontakt med dem reagerer de umiddelbart som om disse er kriminelle eller i det minste assosiert med kriminelle, som i denne saken som var i avisene nylig der en dame på 40 ble presset ut av borettslaget sitt etter at innbyggerne fikk vite at hun var prostituert. Det er disse holdningene som ligger i kortene når Jan Bøhler snakker om at sexkjøpsloven skal være "holdningsskapende". Og her er artikkelen til nevnte sak. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Personlig er jeg overbevist om at mange av de mer oppegående på rødgrønn side også må ha innsett at loven er en katastrofe, men i og med at opposisjonen har vært imot den fra dag 1 så kan man rett og slett ikke gå tilbake på loven, da det både gir høyresiden et pluss i boka og fordi det fremstår som utrolig klønete å innføre en lov og så gå imot den noen år senere. Det eneste argumentet man sitter igjen med for loven i dag er at den skal være holdningsskapende og gjøre folk negative til sexkjøp. Hvordan man hadde tenkt at det skulle gjøres uten å også gjøre dem negative til de som selger sex, er hinsides enhver logikk. Det blir som om man skulle gjøre folk negative til tobakk uten å samtidig gjøre dem negative mot tobakksselskapene. Lenke til kommentar
Yoshii Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Fasit på uskyldig kjøp av en ytelse Mann søker en jente for seksuell hygge ca 1-times tid, er på hotellrom i oslo der og der på den datoen. Jeg har kr.3000,- så om du vil stjele dem fra meg bestemmer du... jeg vil ikke anmelde deg... fordi det er penger fra svart arbeide ,eller likn. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Hvis man får lov til å stjele penger, er det ikke tyveri. Men det er uansett ulovlig å ta imot penger man vet er tilegnet på ulovlig vis, som for eksempel ved svart arbeid. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Men prostitusjon kan vel ikke kalles svart arbeid når staten ikke har lov til å kreve skatt på inntektene? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Slik jeg forsto det, syntes Yoshii at det er lurt å betale for prostitusjon med arbeid som er tjent svart? Men nei, staten har ikke lov til å kreve skatt av prostitusjon. Det skyldes at det er like ulovlig for staten som andre halliker å ta penger som er tjent på prostitusjon. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Noe som er ufattelig lite pragmatisk. I land hvor man skattlegger prostitusjon så får man enorme summer i statskassen fra denne bransjen, samtidig som man unngår alle problemene som kriminalisering fører med seg. Det er knapt noe eksempel på en så klar vinn-vinn situasjon i politikken. Jeg husker jeg leste en artikkel om byen Köln, som noen kanskje vet har Europas og muligens verdens største bordell, og det offentlige budsjettet der ville sett helt annerledes ut uten inntektene fra prostitusjon. Legalisert prostitusjon finansierer velferdsstaten. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Spørsmål om skattbarheten av inntekt fra prostitusjon (som er skattepliktig, men Elden har stevnet staten for retten for å få avgjort skatteplikt og mvaplikt) kan tas i dertil egnet tråd. Dette er en tråd for spørsmål til en person som er prostituert. Lenke til kommentar
Kahrs Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Spørsmål til trådstarter: Før du gjør oralsex, sjekker du for "skitten penis"? Hår/lort Belegg? Eller synes du det er helt greit? At du eventuelt ber dem vaske eller stikke avgårde? Endret 13. november 2012 av FuSeCk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Jeg har et spørsmål til trådstarter: Hvis du hadde kunnet jobbe i en annen jobb som var bedre, og som du hadde tjent bedre, hadde du da tatt den? Endret 13. november 2012 av Slettet-x7D6du0Hjb Moral-be-GONE. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Å prøve å hisse opp til en debatt om dette er moralsk eller ei har allerede blitt prøvd, ikke riktig sted. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg krikkert Skrevet 13. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 13. november 2012 Moderatormelding Ett innlegg har blitt renset. Bruk Vanish, farvel til moraliseringsflekkene. 12 Lenke til kommentar
Callipus Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Først la meg si, Kudos til trådstarter for en temmelig interessant tråd ! Jeg, som mange andre her, har noen spørsmål (mulig noen er besvarte i andre sider, gadd ikke å skanne hele tråden). Lurer på dette (ikke noe moral-spørsmål, heller på det seksuelle) : 1-iom at du har sex såpass ofte, er det blitt en ren rutine for deg ??, og har du mistet generelt den kåtheten mange "vanlige" kan føle etter lengre periode uten sex? 2-hvordan stiller du deg til analsex ? Er det noe du liker eller avskyr.. 3-har du opplevd/opplever du menn som er for store^^ ?, eller er ikke dette lenger en problemstilling siden du helt sikkert er langt fra null, og jenter som er langt fra null har vel ikke trange hull (som dem sier.. ) 4- I forhold til utseende, vil du betegne ditt som en "vanlig" norsk jente, eller mener du selv at du er mer attraktiv enn mange andre ? (ikke misforstå ) 4b er du etnisk norsk? 5-hva er din drømmekunde, tenker du ? siste; 6-du nevnte at du var student el likn. Jeg lurer på hvor vanlig er dette du driver med iblant norske jenter - og kanskje spes mtp kvinnelige studenter ? ....Takk for eventelle svar, og kudos igjen for en god oppklaring i disse greiene, iom at media og konservative/kristne idioter konsekvent sprer falsk info til folk rundt dette. Endret 13. november 2012 av Callipus Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Har noen vanskelige spørsmål. Hvis du får barn noen gang, hvordan forklarer du for dem måten du tjener til livets opphold på? Syns du det er en riktig måte å tjene penger på? Hvis du hadde en datter, hvordan ville du reagert om du fant ut at ho tjente penger på den samme måten? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 TS burde latt være å poste som anonym. Da kunne hun oppdatert førsteposten med allerede stilte spørsmål! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Da hadde vedkommende bare fått 40000 beskjeder med "Hvor bor du?" 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Går an å sperre for PM! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. november 2012 Forfatter Del Skrevet 14. november 2012 Spørsmål til trådstarter: Før du gjør oralsex, sjekker du for "skitten penis"? Hår/lort Belegg? Eller synes du det er helt greit? At du eventuelt ber dem vaske eller stikke avgårde? Ja, og vasker han evt hvis jeg ikke er fornøyd, men det er jeg stort sett. Anonym poster: 966a284d881c6d5d5579288787b63f15 Anonym poster: 966a284d881c6d5d5579288787b63f15 Jeg har et spørsmål til trådstarter: Hvis du hadde kunnet jobbe i en annen jobb som var bedre, og som du hadde tjent bedre, hadde du da tatt den? Hvis den finnes, så gi beskjed! Anonym poster: 966a284d881c6d5d5579288787b63f15 Anonym poster: 966a284d881c6d5d5579288787b63f15 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg