Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Meget irritert hud på ballene- mulig soppinfeksjon: tips til behandling?

Anbefalte innlegg

Som titellen sier, så er det godt mulig jeg har fått soppinfeksjon, når jeg søker på nettet finner jeg kun tips for kvinner om behandling av dette, det hjelper meg fryktelig lite.

Det som er er at skinnet på ballene klør noe sånt inni granskauen, jeg smører det for tiden med zinq salve (babysalve) da det skal hjelpe mot irritert hud, men tar gjerne imot eventuelle andre tips.

Jeg går mye på jobb og svetter i underlivet, da kan det fort bli fuktig der, lite å gjør med det forsåvidt...

Om det er relevant så er det såpass lenge siden jeg hadde sex med noen (flere måneder) at det ikke burde være relevant.

Noen som har erfaring med dette og noen gode tips? til nå har jeg forstått at å sove splitter naken og prøve å holde det så tørt som mulig er det eneste man kan? Anonym poster: d87aadeea294b8bf6d719b763e8854cd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg en tube med canesten på apoteket. Det er reseptfritt. På pakken står det hvor ofte du skal smøre inn penisen ballene dine for å få fjerne soppen. (Det er ikke farlig å gjøre dette selv om du egentlig ikke har sopp, men hvis du ikke merker noen forbedring etter en kur så ta en tur til legen).

Syns det høres veldig ut som sopp. Den elsker svette steder.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Takk for tips, lege er uaktuelt da han er på ferie, og arbeidstider passer ikke i forhold til legetider, kan nevne at saken bare blir verre og verre for hver dag, har ikke fått tak i dette canesten ennå.

Spørsmål: kan en itimbarbering hjelpe? (på det utsatte området) eller vil dette ikke ha noe effekt? Anonym poster: d87aadeea294b8bf6d719b763e8854cd

Lenke til kommentar

Skal absolutt kjøpe deg (men grunnet "søndag") så må jeg vente til mandag, men en ting jeg lurte på, hvordan vet jeg at dette er soppinfeksjon?

Om relevant så kan jeg legge til at indre del av lår har bynt å dø ut i huden i indre lår (det området som ligger helt inntil ballene).

Kan dette være noe annet? Anonym poster: d87aadeea294b8bf6d719b763e8854cd

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...