Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen jeg ikke finner grunn for

Anbefalte innlegg

Så forige uke, fikk jeg masse blue screens, fikk det når jeg spillte, når jeg ikke spillte, til slutt funka ikke pcen i det hele tatt, hver gang jeg prøvde å starte den, bare kom blue screeen og pcen starta på nytt i det uendlige, jeg trodde det var et cpu varme problem, så jeg fjerna gammel kjøle pasta, tok på nytt, renset ut 500 støv kaniner fra vifta og varmen ble halvparten av det den var før. Så gikk alt bra og jeg trodde problemet var løst, så for 2 dager siden begynnte blue screenene å komme tilbake, først bare 1 gang i dagen, så i går kom det oftere og oftere, det hele virket helt random, så i dag fikk jeg kanskje 5 av dem, og til slutt kom problemet tilbake med at pcen ikke vil starte sikkelig,

Jeg ente med å slå av pcen bak, la den hvile i 5 minutter og starte den igjen og nå funker den i hvertfall lenge nok til at jeg får skrevet denne meldinga.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Først av alt kan du jo se om det står noe i feilrapportene til windows. Skriv problem i Søk i programmer... feltet under startknappen.

Dernest kan du jo se om det har kommet noen oppdateringer når problemene oppstod.

Dette ligger i windows update og videre på vis oppdateringslogg.

Hvis pc får mange blåskjermer, kan viktige systemfiler skades, bl.a om den ikke avsluttes riktig. Så det trenger ikke være SAMME feil hele tiden.

Videre så er det jo greit å se om du ser en sammenheng selv om det ofte er vanskelig. Det kan jo også være en hardwarefeil, som at f.eks en minnebrikke har tatt kvelden.

Lenke til kommentar

Rammen min er mindre enn 1 år gamml, alt bortsett fra cpu og hovedkort er 1 år eller yngre.

I natt slo jeg av pcen bak, så den var helt tom for strøm, og da når jeg slo den på i dag funka pcen i over 12 timer uten problemer før problemet kom tilbake, nå krasha pcen og dette gjorde noe rart med noen filer, så nå trodde steam at jeg hadde ny pc.

Det er akurrat som om noe bygger seg opp i pcen, og dette fjernes når pcen er helt slått av, så bygger det seg opp igjen.

Lenke til kommentar

Begynn med å liste opp hva som sitter i pcen.

Det første jeg tenkte var varmeproblemer, hvis ikke er ram ofte synderen - uansett hvor gammel den er.

Du har ikke tilfeldigvis en Sandforcebasert SSD, som f.eks OCZ Agility 3, OCZ Vertex 3, Corsair Force eller lignende - har sett mange lignende tilfeller som er forårsaket av disse.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Nå ser det ut som problemet har spredd seg, problemet er veldig likt noe jeg hadde for en stund siden, når en av 3d kortene jeg hadde på cross fire ikke funka, det fiksa jeg med å bare slå av crossfire, men nå har det som virker som samme problem skjedd igjen, men dette er et helt nytt kort, ikke noe cross fire, ikke en gang Amd, men et Gforce GXT 560ti

Kortett ble kjøpt i våres og er så godt som helt nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...