Wixicy Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Fikk forleden en parkeringsbot der bilmerket på boten ikke var overens med merket på min egen bil. Der og da kastet jeg boten på bakken og fikk purring nå nylig på den. Jeg lurer på om det er noe jeg får gjort så lenge de har skrevet feil bilmerke på boten/regningen, og om det er muligheter for å slippe å betale den på grunn av dette, f.eks. noe som å vente til første inkasso, så si ifra til inkassobyrået at bilmerket ikke stemmer overens med min bil og jeg har derfor ikke betalt den. Endret 21. juli 2012 av Wixicy Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Vil tro at det skal mer til enn at parkeringsvakten skriver feil bilmerke for at boten skal bli ugyldig 1 Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 21. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2012 Reg.nr stemmer eller? Jepp. Men de kan ikke kreve at jeg betaler den så lenge det er feilaktig informasjon på boten? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Nja? http://no.wikipedia.org/wiki/Kjennemerke_for_motorkj%C3%B8ret%C3%B8y_i_Norge Kjennemerkene er et offentlig dokument som både identifiserer kjøretøyet osv. Så, tror ikke du kommer videre med saken din. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Kan vel stort sett fint stå at du har en Batmobile så lenge kjennetegnene er korrekte ja. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Kan bilen identifiseres ut fra det som står på parkeringsgebyrslippen? Tydeligvis, siden reg.nr. stemmer. Og bilen din var åpenbart der, og var feilparkert. Den eneste rettslig relevante feilen er at ett av feltene som skal identifisere bilen din er feilaktig fylt inn. Du kan forsøke å lyve til inkassoselskapet, og satse på at de dropper forfølgningen. Du kan satse på å lyve til en domstol, og håpe på at de taper saken. Spørsmålet er om du er villig til å lyve eller ikke. For bare å påpeke at "min bil er ikke en Mercedes/Honda/Subaru" vil ikke holde. 1 Lenke til kommentar
Margul Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Human error, kan fort skje det! Men det vil ikke si at du slipper unna boten likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå