Flatlus Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Hei Jeg har planer om å ta en større del av utdanningen min i utlandet. Dessverre er jeg i senere tid blitt usikker på språkkompetansen min i tysk. Jeg har hørt at språktestene som kreves (Goethe Sertifikat C1 bl.a.) er svært vanskelig, og akkurat nå så har jeg en forestilling om at det er nesten umulig å passere testen. Jeg lurer på om noen her har hatt språkkunnskaper i tysk, fransk eller spansk og har forsøkt å studere i land som snakker dette? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Er ikke Storbritannia aktuelt? Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 21. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2012 Storbritannia er forøvrig ikke noe dumt alternativ, men jeg har inntrykk av at kulturen i Storbritannia er veldig lik Norge. Dessuten er klimaet så og si identisk. Jeg synes ikke det høres ut som noe veldig annerledes enn Norge. Men det har jo veldig mange innbyggere og er sikkert veldig interessant på andre måter. Jeg har aldri vært særlig flink til å skrive engelsk, og jeg fikk 5 i engelsk fordi en lærer hadde fortalt oss indirekte at tentamensoppgavene lå på Internet dagen før. Og om vurderer å studere i et engelskspråklig land, så ville det først og fremst vært Australia. Jeg er ikke en som skal bruke studietiden min som en ferie, men jeg tror det er mulig å kombinere dette. Australia virker veldig spennende og ukjent for meg og jeg har aldri undersøkt det skikkelig, så dette går på førsteinntrykket. Jeg har satt som mål å bli best mulig i tysk det siste året jeg har nå. Jeg har tatt et ekstra år med tysk(programfag), og det er derfor naturlig å se på tyskspråklige universiteter. Hele hensikten med tråden min er at jeg lurer på om det er noen andre her som har tatt 5-6 år med et fremmedspråk (spansk, fransk, tysk) og kommet innpå et universitet der dette snakkes hele tiden? Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Engelsk kultur er ganske anderldes enn hva vi har her hjemme i norge. Forskjellige holdninger til festing, arbeidstimer, forventninger på skolen, høfflighet, politikk, etc etc. Har selv bodd et par år i England, så det kan jeg anbefale på det sterkeste! =) Klima er ikke likt, hvor ofte har du -20 grader og snø i England? Lenke til kommentar
operg Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Hvis han bor ved kysten på Vestlandet (for eksempel) har han ikke -20 grader og snø særlig ofte som det er. Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Hvis han bor ved kysten på Vestlandet (for eksempel) har han ikke -20 grader og snø særlig ofte som det er. Ja, flisespikkeri. Poenget med innlegget mitt, og den avsluttende settningen var å få frem at det er stor forskjell mellom Norge og England. Han kan jo bo i alt fra Alta til Moss eller Bergen, so what... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå