MVI Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Har en 1TB Seagate ekstern harddisk der alle mappene på harddisken er låst Hver gang jeg trykker for og åpne en mappe får jeg meldingen "Du har ikke tilgang til denne mappen". Når jeg velger fortsett for og få tilgang får jeg beskjed om at jeg ble nektet tilgang og må gå til kategorien sikkerhet for og få tilgang. Da må jeg også velge og bytte eier til denne datamaskinen før jeg får tilgang til mappen. I tillegg må jeg også gjøre dette med alle undermappene. Og det vil ta flere timer. Prøver og høyreklikke på en av mappen og huke vekk "Skrivebeskyttet" får jeg bare meldingen "Feil ved angivelse av attributter" og må bare velge å ignorere alle. Hva kan problemet være? Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Harddisken har mest sannsynlig vært koblet opp mot en annen maskinkonto og det har er ntfs filsystem på den og kanskje har du også hatt en annen brukerkonto som har kopiert filer fra ett annet ntfs filsystem Klikk på disken og ta eierskap av hele disken med undermapper og filer, dette vil ta en stund men du skal ikke behøve å gjøre det mer enn en gang.... se om det hjelper Lenke til kommentar
MVI Skrevet 21. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Hvor på disken finner jeg et alternativ for å ta eierskap over hele? Endret 21. juli 2012 av KjoTTbein Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) samme som mapper... høyreklikk disken, velg "egenskaper", så velger du fliken "sikkerhet", der klikker du på nederste valget "avansert", Der kan du enten klikke på "endre tillatelser" og legge deg til som administrator for alle filer og mapper med undermapper, eller du kan klikke på eier og ta eierskap. edit: Det er vanlig at "SYSTEM" er eier av en disk, så det er best å legge deg til som administrator.... Endret 21. juli 2012 av StoltHD Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Hvor på disken finner jeg et alternativ for å ta eierskap over hele? Min datamaskin --> Utforsk --> Høyreklikke på stasjonsbokstaven det gjelder og gå til fanen "sikkerhet". Lenke til kommentar
MVI Skrevet 21. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2012 Problemet er at det ikke funker. Denne datamaskinen står som administrator/og denne ene brukeren. Men mappene er fortsatt skrivebeskyttet. Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Kan du ta ett par printscreen og legge inn her? Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Start et administrativt command prompt Kjør kommandoen takeown.exe /F Z:\ /A /R /D Y >> %TEMP%\Takeown.log - Hvor Z:\ er bokstaven som problemdisken har Kjør kommandoen icacls Z:\ /Reset /T /C >> %TEMP%\icacls_Reset.log - Hvor Z:\ er bokstaven som problemdisken har Prøv igjen og si fra hvordan det gikk. NB! Kommandoene over kan ta mange minutter, avhengig av hvor mange katasloger og filer som finnes på disken din. Dette er samme som du kan gjøre i Explorer men ved å kjøre disse kommandoene slipper du å lure på om du gjør det riktig. Endret 21. juli 2012 av NoBo Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Har en 1TB Seagate ekstern harddisk der alle mappene på harddisken er låst Hva kan problemet være? Hvordan gikk det, fikk du løst problemet? Lenke til kommentar
MVI Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 Haha, nei. Endte opp med og bare trykke gjennom hver mappe og gjøre tilgang til de. Så tok jeg det viktigste ut og formaterte harddisken etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå