DanOve Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 jeg har en playlist som jeg prøver å spille av til forskjellige klokkeslett så jeg kom over dette. http://www.worldofwe.../blog.php?id=15 her bruker han dokument write når han skal implementere inn sitt stylsheet etter klokken på dagen. så jeg tenkte modde denne til at den skriver en php include når tiden er satt. men det fungerer ikke. index.php ser slik ut. <div class="componentPlaylist"> <ul> <?php include 'playlist/playlistefor1900.php'; ?> ( dette er spille liste som skal fungere hele tiden, og det gjør den) <script type="text/javascript" src="js/playlist.js"></script> (dette scriptet skal include en fil etter et gitt klokkerslett) </ul> playlist.js ser slik ut: function getPlaylist() { var currentTime = new Date().getHours(); if (0 <= currentTime&¤tTime < 6) { document.write();} if (6 <= currentTime&¤tTime < 11) { document.write();} if (11 <= currentTime&¤tTime < 16) { document.write();} if (16 <= currentTime&¤tTime < 21) { document.write(<?php include '../playlist/playlistetter1900.php';?>);} if (21 <= currentTime&¤tTime < 24) { document.write();} } getPlaylist(); den includer ikke noen ting. men så fort jeg legger inn en: document.write("<link rel='stylesheet' href='../style/morningCSS.css' type='text/css'>"); så fungerer det. erre noen som har noe svar på hvorfor "php include" ikke fungerer i dette tilfellet? Lenke til kommentar
etse Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Du kan ikke ha PHP-kode i .js filer, i hvertfall ikke med standardinstillingene til apache. Dermed blir ikke PHP-koden du har inni fila kjørt, men i stede sendt ut i klar-tekst. Lenke til kommentar
agm Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 1. PHP behandles på serveren, før filer sendes til nettleseren. 2. Javascript behandles i nettleseren, etter at serveren er ferdig med alt av server-side-prosesser (f eks PHP). Med andre ord kan du bruke PHP til å skrive Javascript, men ikke omvendt. Lenke til kommentar
DanOve Skrevet 21. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2012 ok.. er det noen annen måte å "include" en fil etter et vist klokkeslett? eller må jeg da edit js fila direkte med spille lista i selve JS? Lenke til kommentar
DanOve Skrevet 21. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2012 fant denne.. se om denne fungerer som ønskelig <?php $time = date('H'); if($time < 12){ include("morning.php"); }else if($time >= 12 and $time < 18){ include('afternoon.php'); }else{ include('evening.php'); } ?> Lenke til kommentar
molty Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Du kan altids bruke ajax til å laste inn innholdet i php filen, og skrive det ut der du vil ha den. Da bare kjører du det du har nå, men gjør om der den skriver ut til en ajax funksjon som skriver ut innholdet. og med ajax funksjon mener jeg en funksjon du har laget som henter innholdet i en fil via ajax, slik at du får en mindre kode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå