Gå til innhold

BK: Tett på Grågåsa


Anbefalte innlegg

Tett på Grågåsa

 

Bildet er fjernet.

 

Beskrivelse:

En av mine yndlingsfugler..de er egentlig utrolig skye fugler langs kysten, men på Østensjøvannet er de annerledes..treffer på individer der også som har beholdt "mennesker er farlige" instinktet, men stort sett gjør brød jobben med disse fuglene .

 

Evalueringsnivå Kritikk:

Jeg ønsker fyldige, begrunnede meninger om bildet velkommen som konstruktiv kritikk. Du må gjerne også kommentere småting (detaljer), sjanger og fotograf også, men begrunn det.

 

Link til bildesiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk Svein..kan du udype dine betrakninger omkring bildet !Hva er dårlig ? det må jo være noe galt ?Du ga terningkast 4 .Selv finner jeg ikke forbedringer, derfor jeg spørr ...takk .

Sier da ikke at det er dårlig, men derimot et veldig bra nærbilde med de gode detaljer kommer til sin rett når en ser det i full størrelse. Som motiv å betrakte er det for meg helt greit, men heller ikke mer.

Teknisk så er det også veldig bra. Så det er ikke noe galt, men heller ikke noe som får meg til å si "wow" e.l. på et slikt bilde!

 

Summen av alt blir i dette tilfelle et veldig brukbart bilde. Noe som igjen i min vurdering mht. terningkast er en 4'er (en god sådann)!

 

Det er nå bare min ærlige og ringe vurdering, og jeg sier jo ikke at jeg sitter inne med fasiten. Så om min subjektive vurdering ikke rimer med din egen oppfatning, så er det nok ingenting jeg kan gjøre med det gitt!!! ;)

 

PS!

Og jeg må vel også medgi at når jeg vurderer et bilde, så vektlegger jeg nok aller mest at jeg liker selve motivet, og det jeg ser i det, og at både det tekniske og andre ting da vektes noget mindre..... :)

 

Lenke til kommentar
Tusen takk Svein..kan du udype dine betrakninger omkring bildet !Hva er dårlig ? det må jo være noe galt ?Du ga terningkast 4 .Selv finner jeg ikke forbedringer, derfor jeg spørr ...takk .
Sier da ikke at det er dårlig, men derimot et veldig bra nærbilde med de gode detaljer kommer til sin rett når en ser det i full størrelse. Som motiv å betrakte er det for meg helt greit, men heller ikke mer. Teknisk så er det også veldig bra. Så det er ikke noe galt, men heller ikke noe som får meg til å si "wow" e.l. på et slikt bilde! Summen av alt blir i dette tilfelle et veldig brukbart bilde. Noe som igjen i min vurdering mht. terningkast er en 4'er (en god sådann)! Det er nå bare min ærlige og ringe vurdering, og jeg sier jo ikke at jeg sitter inne med fasiten. Så om min subjektive vurdering ikke rimer med din egen oppfatning, så er det nok ingenting jeg kan gjøre med det gitt!!! ;) PS! Og jeg må vel også medgi at når jeg vurderer et bilde, så vektlegger jeg nok aller mest at jeg liker selve motivet, og det jeg ser i det, og at både det tekniske og andre ting da vektes noget mindre..... :)

 

Bare en generell betraktning og uten å kommentere detaljer i hva du skriver: Dersom alle som gir karakter hadde gitt en så grundig og analytisk begrunnelse som det du gir her, hadde karaktersystemet fått et stort løft mot det seriøse og meningsfulle som det egentlig burde være.

Lenke til kommentar
Tusen takk Svein..kan du udype dine betrakninger omkring bildet !Hva er dårlig ? det må jo være noe galt ?Du ga terningkast 4 .Selv finner jeg ikke forbedringer, derfor jeg spørr ...takk .
Sier da ikke at det er dårlig, men derimot et veldig bra nærbilde med de gode detaljer kommer til sin rett når en ser det i full størrelse. Som motiv å betrakte er det for meg helt greit, men heller ikke mer. Teknisk så er det også veldig bra. Så det er ikke noe galt, men heller ikke noe som får meg til å si "wow" e.l. på et slikt bilde! Summen av alt blir i dette tilfelle et veldig brukbart bilde. Noe som igjen i min vurdering mht. terningkast er en 4'er (en god sådann)! Det er nå bare min ærlige og ringe vurdering, og jeg sier jo ikke at jeg sitter inne med fasiten. Så om min subjektive vurdering ikke rimer med din egen oppfatning, så er det nok ingenting jeg kan gjøre med det gitt!!! ;) PS! Og jeg må vel også medgi at når jeg vurderer et bilde, så vektlegger jeg nok aller mest at jeg liker selve motivet, og det jeg ser i det, og at både det tekniske og andre ting da vektes noget mindre..... :)

 

Takk Svein..skjønner hva du mener .-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...