Paccoo Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Har en Audi A3 04mod 1,6 bensin (automat) som ikke ville starte i dag. Komm ut i garasjen å hørte vifta sto og gikk selv om tennigne var skrudd av. Tenkte først att bilen sikkert var stømmtomm men den vill heller ikke starte med starthjelp. Kobler jeg fra batteriet slutter vifta å gå men med en gang den er koblet på igjen begynner den ene vifta på radiatoren å gå. Noen som har tips til å som kan ha skjedd? Har aldri hatt noe problemer med bilen før, men nå virker den helt død. Kan også neven att feks lys i stereoen blinker å svake lys i div andre ting i bilen. Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Får meg til å tenke på startssperre. Skift batteri i nøkkelen, og sjekk om det hjelper. Edit: Kom på å sjekke i innlegget om det var manuell eller automat.... kan også hjelpe å sette girspaken i N eller P, bare et par enkle tips til ting jeg selv har vært borti. Endret 21. juli 2012 av Ingeniør Lenke til kommentar
Paccoo Skrevet 21. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) .. Endret 21. juli 2012 av Paccoo Lenke til kommentar
Paccoo Skrevet 21. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2012 Fikk start på bilen nå, batteriet var helt flatt. Men viften på radiatoren står å går uansett bortsett fra når jeg kobler fra stømmen på batteriet. Er nokk denne som har tømt batteriet i løpet av natten, Men hvorfor i h****** står denne viften å går heletiden å ikke stopper når tenningen er skudd av engang? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Kan være et rele som har hengt seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 (endret) Får meg til å tenke på startssperre. Skift batteri i nøkkelen, og sjekk om det hjelper. Startsperren bruker ikke batteri, og dersom den er aktvisert, vil det blinke/lyse en lampe i dashboardet. På VAG og mange andre SKAL viften kunne fortsette å gå etter at tenningen er slått av dersom motoren/radiatoren er for varm. Hos det er det enten feil på en temperaturføler eller, som nevnt over, et rele. Kan også være kabelfeil, ved at noe ligger til jord. Endret 26. juli 2012 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Indian Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Jeg er rimelig sikker at det er en tenningsbryterfeil. Bryteren koster ca 250 kroner og sitter under låsesylinderen. Møller har disse på lager og er forbruks del å regne. Det er litt jobb å bytte. Endret 27. juli 2012 av Indian 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Slutt å rør, tenningsbrytern trigger ikke vifta. Jeg misstenker som nevnt oven for et defekt relé, kortslutning mellom ledninger eller ledning til jord eller en defekt termoswitch til vifta. 2 Lenke til kommentar
joka Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 kjølevifta styres også av en føler på klimaanlegget (hvis bilen har klima da ) Lenke til kommentar
TheR3alMd Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 du har vel noen sikkringer som sitter over batteriet ditt, skal vel være 3-4 stk 30a sikkringer der, kont for irr/dårlig kontakt der. ellers sitter det vel type rele/styreenhet under batteriet ditt som går til viftene på disse om man ikke bommer alt for mye.. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Jeg hadde samme problem med min gamle passat. Kupevifta startet å gå med tenningen av. Tar jeg ikke helt feil, var det lysbryteren(!) som var problemet da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå