Toalettet Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Hei. Lurte på om det egentlig er ulovlig å kline offentlig? Lenke til kommentar
felicity Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Det er like lovlig å kline offentlig som det er å puste offentlig. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Schnapps Skrevet 21. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Hei. Lurte på om det egentlig er ulovlig å kline offentlig? Klart det er lov, men det er også lov å bruke hodet litt med tanke på at noen kanskje ikke synes det er så veldig stas å se på. Å sitte og råkline på trikken i full offentlighet for eksempel - nærmest for å fremprovosere reaksjoner hos de andre reisende - er vel kanske litt unødvendig synes jeg. Av en eller annen grunn synes spesielt unge homofile par at dette er moro - jeg synes det er umodent og barnslig. Endret 21. juli 2012 av Schnapps 11 Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Stod å råklinte med ei på gata i Milano en gang, så kom det en gammel nonne (i slik pingvindrakt) forbi, viftet med hendene mot oss, og ropte noe som "dagens ungdom!!" mot oss på italiensk. Men, strengt tatt er det lovlig … Det er bare litt respektløst mot andre som kanskje ikke synes det er så stas. Lenke til kommentar
Bloodlines Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Vet ikke om noe lovverk som sier at det er ulovlig, så nei. Lenke til kommentar
MoonGirl Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Er bare søtt det. Så lenge de ikke ser ut som de spiser hverandre. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Det finnes for øvrig ingen gode argumenter mot å ha sex offentlig, men det er forbudt av samme grunn som at enkelte ikke liker klining: Folk mener at det er "sjenerende" -- får mennesker til å føle noe som får dem til å føle seg ubekvem. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Tja, det vil nok være ei vurderingssak. Det som er avgjerande er kor stor grad av seksuell karakter klininga har og om handlinga vil virke støtande på andre personer. For å vurdere om klininga er støtande så er det tid og stad som er det avgjerande. I straffelova så står det slik: § 201. Den som i ord eller handling utviser seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferda) på offentlig sted, b) i nærvær av eller overfor noen som ikke har samtykket til det, eller c) i nærvær av eller overfor barn under 16 år, straffes med bøter eller med fengsel inntil 1 år. Atferd som nevnt i første ledd bokstav b og c anses forøvet overfor noen også når den er forøvet gjennom bruk av telefon, Internett eller annen elektronisk kommunikasjon. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 "Uanstendig atferd" er en rettslig standard som er ment å reflektere gjengs moral- og sedelighetssyn i samfunnet. Blotting og verbale krenkelser er nevnt som eksempler på uanstendig atferd. Per dags dato vil nok ikke klining av "vanlig" omfang falle under pgf 201 (i den grad det finnes noe slikt som vanlig omfang). Men, som sagt, tid og sted. Å klatre opp på slottsbalkongen for å kline under barnetoget på 17. mai vil nok av de fleste oppfattes som uanstendig. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Gi meg et godt argument for at det er respektløst eller uanstendig å kline. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Gi meg et godt argument for at det er respektløst eller uanstendig å kline. Man minner på andre personer at de er: 1 - Singel 2 - I et langvarig forhold som har mistet gnisten sin 3 - Man blir påminnet at man er gammel 4 - Noen kliner veldig stygt 1 Lenke til kommentar
felicity Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Man minner på andre personer at de er: 1 - Singel 2 - I et langvarig forhold som har mistet gnisten sin 3 - Man blir påminnet at man er gammel 4 - Noen kliner veldig stygt 1 - Det gjør man også ved å gå side om side med kjæresten sin, selv om det ikke oppfattes som respektløst eller uanstendig 2 - Det er et problem jeg som utenforstående ikke kan ta stilling til 3 - Det gjør man uansett ved å være ung og vakker, hvilket heller ikke betraktes respektløst eller uanstendig 4 - Jeg kliner veldig pent 1 Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Klining offentlig er velkommen i min verden. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Ulovlig er det ikke, men jeg synes ikke det passer seg. Hadde en kjæreste som elsket å kline og kose ute i offentligheten. I kø i butikk for eksempel. Da ble hun bestandig utrolig klengete. Jeg syntes i grunn at det var ganske flaut. De fleste jeg kjenner, meg selv inkludert, synes det er greit med litt kjærtegning på gata, men mer enn det kan man vel vente med? Det virker så ekshibisjonistisk. Anonym poster: 77feaea1c5afd7a49fbd146a14d89e5e 1 Lenke til kommentar
kakaobønna Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 http://famez.blogg.no/1411652114_n_fr_du_bot_om_du_kli.html Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 http://famez.blogg.no/1411652114_n_fr_du_bot_om_du_kli.html Den siden der er jo bare tull Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 nei men synes ikke det er kult når noen råkliner foran meg i en kø eller noe gå away før jeg setter i gang med noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg