Gå til innhold

Stjålet bildet mitt og brukt det på youtube

Anbefalte innlegg

Hei. Her om dagen kom jeg over en video på youtube hvor mitt bilde er blitt brukt uten tillatelse. Bildet har jeg lagt ut på Flickr, men da med "all rights reserved", altså at jeg har alle rettighetene. Jeg har fått kilehenvisning i beskrivelsen, men jeg synes allikevel ikke det er greit når han ikke har spurt om tillatelse til å bruke det. Videoen har i skrivende øyeblikk 7,5 tusen visninger. I tillegg har han skrevet artistnavnene og tittelen på det, slik at det nesten ser ut som om bildet er spesielt til dette.

Han fjerner forhåpentligvis bildet om jeg spør ham, men jeg synes allikevel ikke det er greit at han har brukt det uten lov i flere måneder og fått en del visninger på det. Hvordan går jeg frem?

http://www.youtube.com/watch?v=lwwrcwgi8Ng

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les denne artikkelen: http://www.akam.no/a...-pa-nett/110985

I tillegg kan du gå lovens vei for å få økonomisk erstatning.... en annen ting du kan gjøre er å gi beskjed til Youtube direkte om at medie som er lagt inneholder stjålet materiale så fjerner de det, du må bare gi dem linken til ditt bilde så de ser opphavet.

I tillegg hadde jeg sendt en melding til siden på overnevnte link for hvis dette er en privatperson så får du neppe noe erstatning... men muligheten er jo der...

Men i utgangspunktet hadde jeg nok først sendt en epost til personen eller en melding på youtube(hvis det går an) om at du synes det var ufint at han/hun har gjort det på denne måten, at du burde blitt spurt først.... osv. deretter ber du han enten om å fjerne bildet fra musikkvideoen eller om å skrive en uforbeholden unnskyldning + en liten slatt som oppreisning...

Alt kommer jo an på hva du egentlig ønsker å få ut av dette.....

Endret av StoltHD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...