Rest1peace Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Hei, jeg leverte pcen min til reperasjon hos expert og det er 2 års garanti på den men så fikk jeg en melding at jeg kunne sjekke statusen på hvordan det gikk med pcen på serviceinfo.no og nå var det komt opp... GITT PRISOVERSLAG - 3750. Hva er pris overslag, eller hva vil det si? Og eventuelt, er det bedre å bare kjøpe ny bærbar? den kostet 8400 for ca 7 måneder siden. takk for alle svar Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Prisoverslag vil si at de har gitt en pris på hva det vil koste å få reparert det som er feil. Dersom feilen er noe som skal dekkes av garanti, eller feilen er en mangel i henhold til forbrukerkjøpsloven, så skal ikke dette koste deg noe. Om det er utenfor garanti og ikke blir omfattet av reklamasjonsretten(forbrukerkjøpsloven), så er dette prisen du må betale for å få reparert feilen. Hva er det som er galt? Lenke til kommentar
Rest1peace Skrevet 21. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2012 Aktuell status på din serviceordre Status: GITT PRISOVERSLAG Tiltak: Pris: 3 758 Kr Pris inkl. mva. I ovenstående pris er eventuelt forskudd fratrukket Eventuell returfrakt kommer i tillegg Prisoverslag Forandre noen av alternativene under Navn Prisoverslaget godkjennes i henhold til ovenstående kostnad. Prisoverslaget avslåes, tilbake til kunden/eieren. Undersökningsavgift debiteras Prisoverslaget avslåes, skrotes av verksted. Undersökningsavgift debiteras Angre Ved avslått prisoverslag belastes for feilsøking og eventuell returfrakt kommer i tillegg. Eier/kundeopplysninger Oppdatere e-post Bytt/legg til adresse i feltet under. Apparatopplysninger Serienr. ban0as129704408 Merke ASUS Apparattype DATOR BÄRBAR Modell N53SVS1883V IMEI nr Tilbehør Feilmelding Datamaskinen sluttet å fungere da kunden skulle sette i datamus i USB-inngang. Datamaskin slår seg ikke på i butikk og kunden sier at flere av knappene sluttet å fungere etterhvert som han brukte datamskinen. Men det står ikke spesefikt hva feilen er. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Ser ut som de vurderer det slik at det ikke er garantireparasjon ja. Ring/send mail å spør om hva reparasjonen går ut på (reservedeler til Laptop er latterlig dyrt, koster f.eks. fort 1200kr å bytte et defekt tastatur, så 3750 er en realistisk pris hvis du f.eks. har ødelagt hovedkort). Hvis du mener at dette burde gått på garantien så gi beskjed til verkstedet, og ta i tillegg kontakt med butikken. Koster vanligvis en tusenlapp eller deromkring sendt i retur. Endret 21. juli 2012 av radivx Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Dersom forklaringen din til verkstedet stemmer, og de ikke har funnet bevis for noe annet, så tar du ganske enkelt kontakt med butikken og krever feilen rettet på reklamasjon. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 prisoverslaget kan være til butikken du kjøpte maskinen fra hvis det er en reklamasjonssak, dvs butikken må betale dette for å rette feilen, ikke du. Lenke til kommentar
JonasPB Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Uten å ha sett på maskinen så kan her være at når du satte i usb-pluggen, så kom denne inn feil- og dette har gjort skade på hovedkortet, som er det eneste jeg kan komme på som vil komme opp i den prisen. Usb-kontrolleren er gjerne loddet direkte på hovedkortet, så hvis det har blitt noen forskyvninger eller andre skader der inne vil hele hovedkortet måtte byttes. Be gjerne om å få se bilder fra verkstedet for å dokumentere at dette faktisk er tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå