Gå til innhold

BK: "Fake macro"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da blir det kalt nærbilde,eller close up...bare ett annet ord på Norsk..hehe;)

Faktisk ganske bra og skarpt på humla..eller hva det nå enn er..

Tips..fang innsekter,legg de i en boks i fryseren,og da har du en modell som er mer en villig til å sitte stille.Tuller ikke,har nå begynt å samle selv,til fruens store overraskelse da hun fant boksen i fryseren;)

Lenke til kommentar

Da blir det kalt nærbilde,eller close up...bare ett annet ord på Norsk..hehe;)

Faktisk ganske bra og skarpt på humla..eller hva det nå enn er..

Tips..fang innsekter,legg de i en boks i fryseren,og da har du en modell som er mer en villig til å sitte stille.Tuller ikke,har nå begynt å samle selv,til fruens store overraskelse da hun fant boksen i fryseren;)

Tusen takk for tips! Hehe... kjenner noen med rottelik i fryseren, etterat de ikke fikk begravd kjæledyret om vinteren. Den har vært der noen år nå. Fra spøk til alvor, skjønner at foto og motiv er en utømmelig "reise". Alltid noe nytt. Og det er utrolig mye flott og spennende i insektsverdenen også :) . Gleder meg til alt det spennende fremover. Ps. det er ikke noe humle - den er mye mindre og flat på ryggen. Finner nok ut av det snart :)

Uff, ikke meningen å virke flåsete. Historien om rotta er sann, og din historie minte meg på den. Og så oppfatter jeg det sånn at du liker litt humor du og :)

Endret av Jentungen 1
Lenke til kommentar

Skarpt bilde, Jentungen Fine farger og eksotiske insekter på linsa :-) Ønsker deg en flotters foto dag :-) Hilsen den andre jentungen

Tusen takk J2 :) Meldte sol i hele dag, men nå regner det :) Mister, noe og får noe annet ...... blir nok litt MER foto i dag :))
Lenke til kommentar

Insektet er en båndtordivel, også kalt humlebille. Ville forsøkt et kutt i høyre og nedre for å motarbeide midtstilling

Tusen takk! Spurte akkurat min sønn, han sa det var en bille, men at det fantes en million forskjellige av dem... Humlebille, ja den ligner jo veldig. Fint å få svar på det, en litt ny verden, spennende den også :) Har lastet opp V3, kraftig beskåret. Tok i for mye, prøvde å beholde linjener, noe som ikke var lett. Var i utgangspumktet ute etter blomsten, trodde ikke tordivelen ville bli så skarp. Prøver igjen, må lære å velge :) Tusen takk for nyttig hjelp :)

Endret av Jentungen 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...