Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny motor? Peugeot Partner.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en peugeot partner, som virkelig trenger en bedre motor. Jeg bruker den til å frakte Mx sykkelen rundt i norge, og har nå bestemt meg for å "oppgradere" bilen. Har lite peilig på dette med bytte motor. Finnes det noen som kan bytte motor for deg? Og hvor kan man kjøpe?

Takk på forhånd for svar

Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sikkert få det gjort hos et verksted, men om du skal ha høyere effekt, eller annet enn orginal motor så er du vel nødt til å søke om tillatelse, og da gjerne ha en god begrunnelse, søknaden bør i tillegg vise at du har teknisk innsikt slik at du vet hva det innebærer, Kan være du må oppgradere deler av drivverket bremser osv.

Og om det skal gjøres på verksted så blir det jo ganske kostbart bare i jobben, i tillegg så trenger du deler, og det er jo ikke akkurat gratis. Kan hende at et verksted kan få godkjent ombygging for deg, men det vet jeg ikke noe om dessverre.

Men kan anbefale deg å spørre på http://www.peugeot-sport-club.no Det er en entusiastside for peugeot og der er det en del folk med ganske mye mer peiling enn meg, så kan være du kan få et mer utfyllende svar på hva som er nødvendig for å få det godkjent ombygd.

Kan lønne seg å informere om hva slags partner det er, om det er disel eller bensin, hva slags motor som allerede sitter inn den og slike ting.

Endret av Inz4ne
Lenke til kommentar

Et motorbytte er i seg selv ikke ekstremt vanskelig, med å lese litt rundt på diverse bilentusiastforumer og google litt og slikt så er det mulig for en som har verktøy og tid til å fikle med å gjøre det selv, men det er mye man må tenke på når det skal gjøresj så for en som ikke er ekspert burde det ikke gjøres på en bil som er i bruk nesten hver dag.

Da ender man antagelig opp med å ikke rekke det, og står plutselig uten bil når man trenger den. Men om man har litt småentusiast i seg og har et prosjket man driver med så burde det gå greit å gjøre selv, det er klart en fordel å ha noen med mye kunnskap man kan spørre om ting underveis.

Noen ting som må tenkes på er om motorfestene i bilen passer til den motoren du vil putte inn, tror det er ganske vrient å få godkjent om man må lage til nye motorfester. I Tillegg så er det jo det elektriske, som kan variere en del så man må passe på å få koblet det sammen riktig, det vil neppe være så enkelt som å putte inn en ny motor og deretter bare plugge sammen det elektriske, man blir nok nødt til å klippe opp og skjøte sammen selv, med skjøtehylser eller lignende.

Det kan være, som Mannen med ljåen sier, være billigere, og enkeler å kjøpe en ny bil.

Endret av Inz4ne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...