Gå til innhold

Western Digital My Passport® 1TB Black?

KiX

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett litt rundt på komplett.no, kom jeg over denne lille saken.

Det jeg lurer på er om dette er en stabil disk med noe særlig levetid?

Jeg er i hovedsak ute etter et eksternt lagrings medium som er lett og ta med seg og skal brukes til backup av OS samt litt lagring av medier slik som film og musikk.

~Takk for svar.

1233461.jpeg

komplett link: http://www.komplett....aspx?sku=748652

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et operativsystem er sjelden verdt å ta backup av. Det kan gjenskapes med en reinstallasjon. Det samme kan alle programmene. Dokumenter som tekst, bilder og musikk kan derimot være verdt å ta backup av. Det og viktige systemfiler før du gjør endringer...

I løpet av de siste to årene som vi har brukt Passport i bedriften så har vi hatt èn inne til redning og den hadde falt ut av en sykkel i fart. Ikke mye vi fikk gjort med den.

Lenke til kommentar

Er godt fornøyd med min. Har ikke hatt den så lenge, men designen er litt forskjellig.

Må si meg helt uenig i at det ikke er verdt å ta bacup av OS. Det er betryggende å ha et image på en ekstern disk, så kommer man kjapt i gang hvis OS disk skulle ta kvelden. En reinstallasjon tar gjerne hele dagen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Altså. Det spørs hvilken maskinvare du har og hvor bra den er. Jeg vil nok tro at det fort tar litt mere enn 12 minutter. Også skal jo Winows Oppdateres og sånn også, så tid tar det ja. På den maskina jeg bruker nå, så har jeg Image filer av både Windows XP og Windows 7. Så slipper jeg tull med å reinstallere Windows og Oppdatere den. Det tar ganske lang tid å oppdatere Windows.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at WD sine disker absolutt er noe av det bedre på markedet, har aldri hatt noen problemer med de, selv etter mange års daglig drift. Det gjelder både eksterne og interne.

At en direkte re-innstallasjon tar forholdsvis kort tid er jeg enig med, men ikke med alle oppdateringer og programmer en "mister" ved en re-innstallasjon.

Dette har jeg selv erfart da min Vertex SSD tok "kvelden. Dette var en 60GB disk med Vista OS på, og noen småprogrammer. Heldigvis finnes det en god backup-funksjon i W7 og Vista, så en reinnstallasjon med image fra en "snurredisk" tok ca 30 minutter, da var alle programmene tilbake.

For min del er det mest trøblete med en ren re-innstallasjon alle restartene, selv om det er blitt færre av dem i Vista og W7.

Lenke til kommentar

Jeg har den gamle modellen, My Passport Essential SE 1TB (den med helt skall). Den har blitt brukt til ukentlig backup det siste året og den er både stabil, stille og rask.

Du hører disken såvidt når den spinner opp, men den er omtrent ikke hørbar ved vanlig filkopiering. Ved kopiering av mange filer samtidig kan jeg høre knatrelyden veldig svakt hvis det er helt stille i rommet og jeg er rett ved siden av disken. Når disken står på og ikke gjør noe er den svært stille.

Det sitter en Scorpio Blue 1TB disk i min Passport. Vet ikke om My Passport 1TB har Scorpio Green slik det er i 2TB utgaven. Så med mindre det sitter en Scorpio Black i den så burde den ikke støye mer enn min.

Sekvensiell test ga 35/30 MB/s lese/skrive på USB 2.0 og 110/87 MB/s lese/skrive på USB 3.0.

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...