stothebear Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Heisann. Har nylig gått til innkjøp av denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752048 Den skal ha 6 ohm bakhøytalerne er 8 ohm center er 6 eller 8 mens fronthøytalere er 4 ohm 140w/200w Fronthøytalere er: AVANCE-Labs (Omega 30 Audio Pro) 4-ohm Høytalerne er forøvrig fra begynnelsen av 90 tallet, men nydelig lyd. Vil denne nye reacieveren skape problemer? På hvilken måte i så fall, og hva kan jeg gjøre for og forhindre det eller unngå det. Har prøvd og lese litt om forskjellig ohms på reciever og speakers, men alle sier jo forskjellige ting så jeg blir bare mer og mer forvirret. Legger ved at jeg vil bare ha en fin lyd, kommer ikke til og kjøre de på full guffe ofte, og jeg driter i om forsterkeren ikke holder ut i 15 år, så lenge det holde de siste 4 semesterne av studiene mine Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Den skal ha 6 ohmDa refererer du vel til denne teksten på siden til komplett?130 watt - 6 ohm - ved 1 kHz - THD 1.0% - 5 kanal(er) Jeg ser ikke at det står "skal ha" noen steder i teksten. Dette er et mål på hvor mye forsterkeren yter i en test der det er brukt motstandere med 6 ohm impedans, eller tilsvarende standardoppsett (kjenner ikke detaljene for testing som gjøres). Som en tommelfingerregel så benyttes 8 ohms høytalere i hjemme-stereoanlegg og 4 ohm til bilstereo. [Løsning] Fant manualen for denne på nettet. Du kan benytte høytalere med 8 eller 6 ohm merkeverdi. Du bør ikke bruke 4 ohm høytalere. Lenke til kommentar
stothebear Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 Den skal ha 6 ohmDa refererer du vel til denne teksten på siden til komplett?130 watt - 6 ohm - ved 1 kHz - THD 1.0% - 5 kanal(er) Jeg ser ikke at det står "skal ha" noen steder i teksten. Dette er et mål på hvor mye forsterkeren yter i en test der det er brukt motstandere med 6 ohm impedans, eller tilsvarende standardoppsett (kjenner ikke detaljene for testing som gjøres). Som en tommelfingerregel så benyttes 8 ohms høytalere i hjemme-stereoanlegg og 4 ohm til bilstereo. [Løsning] Fant manualen for denne på nettet. Du kan benytte høytalere med 8 eller 6 ohm merkeverdi. Du bør ikke bruke 4 ohm høytalere. Men hva skjer dersom jeg skullef inne på og bruke 4 ohm høytalere? De vil ikke bli ødelagt med en gang. vil i tilfelle høytalerne eller recieveren bli ødelagt? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Høytallerene varierer i motstand etter signalet de får. Det er bare å bruke normale høytallere så fungerer det fint. Men aldri koble til passive subwoofere, da vil de slite pga 2 ohm motstand. Alle normale høytallere er merket enten 4,6 eller 8 ohm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå