Gå til innhold

Flekk på alle bilder! Drit på sensor? Trenger svar asap!

Anbefalte innlegg

Vel, da har du opplevd noe som vertfall jeg aldri har hørt om før. Tror jeg ville levert det inn til noen andre, og krevd penger tilbake for dårlig utført jobb.

Men spør du oss om du bør ringe å si ifra?

Selfølgelig må du ringe å si i fra. Er ikke det opplagt da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tyder litt på at en ansatt selv har "renset" sensoren ved og kjøre en trykkluftmunnstykke inn i åpningen og blåst for fullt og ferdig med det, men ville nok kontaktet butikken så fort som mulig, om ikke annet så har du jo bilder som viser hvor dritten har sittet både før og etter.

Lenke til kommentar

Jeg får ringe i morgen, blir beinlaus hvis de skal komme her og si at jeg har forårsaket det værre altså! :p

Ja, virker som om de kun har blåst inni der, for her har det ikke vært mye våtrens, kanskje men det må ha vært noe kina-greier. Tviler veldig på at de har brukt noe profft utstyr her.

Jepp, har bilder, men ikke av der jeg ser inni da når jeg tar bilder..

Lenke til kommentar

Ja sant det. Også det at det er kommet drittmye støv og skit inni der jeg ser.

Sendte mail til på torsdag. Tror dere jeg har fått svar? Nei, ikke faen. Selv om de sitter på PCene sine hele tia.

Skal opp til de på mandag, tenkte å si noe slikt: nå stikker jeg bort til IKEA og tar meg noe å spise, og når jeg kommer tilbake er støvet vekke.

Ikke svarte at jeg skal vente over en uke igjen på noe de skulle ha fikset på uken som gikk!! Regner med at det ihvertfall blir sånn haste-greie som kosta en del ekstra men at jeg ikke betaler en shit selvsagt, hvis de ikke kan fikse det mens jeg er der oppe.

Eller bare få penga tilbake å fikse det hos noen andre eller selv.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Nå er jeg tilbake!

På onsdag dro jeg opp der og leverte det inn igjen. Han som "renset" kameraet, sto der også. Var en fjortiss på rundt 20år, og når vi sa at hvis han ser inni søkeren så er det masse skit, og han bare "njaa, det er noe der.." Han virket litt blind.

Isåfall, så fikk jeg sendt det hjem til døren idag og håp om at det var fikset.

Men, gjett hva. Gamle flekkene er borte, MEN ny flekk er kommet!!

Jeezez! Begynner å bli lei av dette nå. Hvor mange ganger må jeg levere det inn! Vil jo liksom bruke kameraet også! :glare:

Hvordan går det an å få ny flekk, når de selv sa at de bruker en støvsuger som suger støvet ut av huset.... :roll: Denne gangen var fjortissen og en annen som rensket det sammen. Men skjekker de ikke at det funker før de sender det avgårde?

Ellers virket det som at de har vasket der det var skit i søkeren, men ikke tørket liksom. For jeg ser liksom sånne vaskeflekker, eller noe flekker/streker som man pleier å få når man vasker noe glass uten å tørke hvis dere skjønner, men det får jeg bare drite i..

Nautica, det virker som at de turde å drite seg ut to ganger ja.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Det er jo mulig at den nye flekken har kommet når du satte på objektivet etter at du fikk huset tilbake? Da bør det forsvinne etter at du gir huset et runde med blåsebelgen.

Og vaskeflekken vil jeg tro at tar lett med en mikrofiberklut.

Men at det ikke er veldig imponerende service, skal jeg være enig i.

Lenke til kommentar

Ehmmm, jeg sendte inn hele pakka. Objektiv og alt sammen...

VaskeflekkenE? Skal jeg begynne å styre inni huset med mikrofiberklut?

Imponerende service nei. Faen så dårlig. Og de som skrøt på seg at alle sender til de, og at de får kameraer fra hele landet inn osv... lol!

2 ganger har de rensket, og forsatt ikke klart det.. Det er ikke spesielt bra for å være så "stort" firma.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Kan det hende at du har for høye forventinger? Med mindre det er snakk om en hermetisk lukket konstruksjon, så vil det være støv.

Litt støv på sensoren gjør ingen verdens ting, og synes stort sett ikke med mindre man skyter på veldig liten blender. Man kan - og bør, ofte unngå å skyte på så liten blender at støvkorn synes - ikke bare på grunn av støvet, men også på grunn av diffraksjon.

Når det gjelder støv på mattskive er min erfaring at det ofte er bedre å la være å gjøre noe med det, da mattskiven ofte bare blir verre om man er borti den med noe. Støv/merker/riper på mattskive synes uansett ikke på bilder...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Fyfaen. Nå sitter jeg her igjen.

Helt nytt pentax kamera, Pentax K-30. Og hva ser jeg når jeg tar bilder? FLEKK oppe i hjørnet! Ahh fyfaen altså, 2 uker igjen så er det drit en plass. At det ikke skal gå an å ta på objektivtet når jeg setter det sammen for første gang uten at det kommer noe på!

Blir det ut og få tak i blåsebelg, om ikke får jeg kjøpe et nytt kamera som er satt sammen frs før i butikk...

Merket støv fort når jeg tokk bilde i solnedgang!

Endret av Lami
Lenke til kommentar

At det ikke skal gå an å ta på objektivtet når jeg setter det sammen for første gang uten at det kommer noe på!

Blir det ut og få tak i blåsebelg,

Jeg har bestandig åpningen på kameraet nedover når jeg setter på et objektiv og passer veldig godt på at objektivene har linsedekslet påmontert og tar det aldri av unødvendig.

Er det støv på objektivet/bajonettfatningen og du monterer det på kameraet vil du kunne overføre støvet til kameraet.

Det er også en selvfølge at man ikke bytter objektiv i støvfylte omgivelser og når det blåser kraftig.

Har kameraet automatisk sensorrens så hold kameraet sådan at sensoren peker nedover så du får hjelp av tyngdekraften.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Min subjektive oppfattelse er at man er mindre plaget med flekker på sensor på de speilløse kamerahusene.

Jeg har hatt speilrefleks og ja jeg fikk flekker på sensor som jeg heldigvis fikk bort med blåsebelg.

Jeg har til gode å få flekker på sensor på speilløst kamerahus som jeg har hatt i lengere tid enn speilrefleks og som jeg oftere bytter objektiver på siden jeg nå bytter optikk ofte da jeg bruker mye fastoptikk.

Lenke til kommentar

Mine muligheter for netthandel er vsnskelig når jeg er på ferie.

At det ikke skal gå an å ta på objektivtet når jeg setter det sammen for første gang uten at det kommer noe på!

Blir det ut og få tak i blåsebelg,

Jeg har bestandig åpningen på kameraet nedover når jeg setter på et objektiv og passer veldig godt på at objektivene har linsedekslet påmontert og tar det aldri av unødvendig.

Er det støv på objektivet/bajonettfatningen og du monterer det på kameraet vil du kunne overføre støvet til kameraet.

Det er også en selvfølge at man ikke bytter objektiv i støvfylte omgivelser og når det blåser kraftig.

Har kameraet automatisk sensorrens så hold kameraet sådan at sensoren peker nedover så du får hjelp av tyngdekraften.

Ja dere sa dette sist, og gjorde det men åh håpte det skulle hjelpe å holde nedover og være på badet men neida :(

Linsedekselet vsr på helt til jeg skulle montere det på kamera.

Jeg tok sånn pixel mapping i menyen som skjekker image sensor blant annet men tydeligvis er alt fint der.

Eneste andre alternstivet er sensor cleaning som hever speilet og åpner shutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...