Gå til innhold

overgang fra 60mm ribbe til 80mm vifte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg nekter å kjøpe den bare så det er sagt!

80mm skal erstatte en 60mm lydgør vifte over en gammel 300MHz amd. Fikk tips om å bruke papp og teip, men kjøper ikke den helt.

Kan ikke lodde så en hjemmemekket alu-sak blir vanskelig.

Noen tips?

Hehe... Hvis du nekter å kjøpe den kan det hende grillfest er akkurat det du kommer hjem til (grillet CPU) :wink:

Men noe som kan hjelpe er:

Ta en gammel 60mm og riv ut all innmaten slik at bare ringen rundt er igjen. skru så fast rammen i kjøleren, finn noe bøyelig plast som kan limes fast, og lim hele ruklet sammen. burde funke greit, og da slipper du problemet med å feste "funnel"'en din.

Lenke til kommentar

Papp og lim er ikke noe problem! Jeg har laget meg to slike funneller, og limet har ikke løst seg i det hele tatt. Jeg brukte lim fra en limpistol, anbefales!

Den ene funnelen går fra en 80mm-vifte i døra direkte skjermkort-ribba, laget av en Pringlesboks, mens den andre går fra en 120mm-vifte i døra direkte til cpu-ribbe. Til den siste brukte jeg bare vanlige papplater som er limt sammen, både til vifte og til kjøleribbe.

Skal du lime metall, er trikset er å varme det opp først, f.eks. med føner, loddebolt eller til nøds lighter. Da sitter limet (fra limpistolen) godt!

Det ser kanskje ikke så vakkert ut, men så har jeg heller ikke vindu i pcene mine så alle kan se rotet inni kassa..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...