enden Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg nekter å kjøpe den bare så det er sagt! 80mm skal erstatte en 60mm lydgør vifte over en gammel 300MHz amd. Fikk tips om å bruke papp og teip, men kjøper ikke den helt. Kan ikke lodde så en hjemmemekket alu-sak blir vanskelig. Noen tips? Lenke til kommentar
alos Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 hvis du hverken vil kjøpe fra microplex.no eller annen butikk, lage i papp eller lodde så tror jeg du vil få vanskligheter med å utføre projektet ditt. du kan eventuelt lage en i plast og bruke lim, er litt sterkere enn papp. Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 men papp og varme? Blir vel ikke så veldig varmt, men over tid mener jeg. Maskinen står på 24/7 selv når jeg ikke er hjemme, og jeg vil ikke komme hjem til grillfest. Men plast høres litt tryggere ut. Hvor høy bør jeg lage trakten? Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 du kan jo spikke en? Angående hvor høy den bør være, er vel bare å sjekke hvor høye de som de selger på microplex koster Kom gjerne med info når du har laget den, slik at jeg kanskje gidder en gang også (48db til cpu-vifte er ikke hyggelig...) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Mulig du må ofre en 1,5l brusflaske... Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg nekter å kjøpe den bare så det er sagt! 80mm skal erstatte en 60mm lydgør vifte over en gammel 300MHz amd. Fikk tips om å bruke papp og teip, men kjøper ikke den helt. Kan ikke lodde så en hjemmemekket alu-sak blir vanskelig. Noen tips? Hehe... Hvis du nekter å kjøpe den kan det hende grillfest er akkurat det du kommer hjem til (grillet CPU) :wink: Men noe som kan hjelpe er: Ta en gammel 60mm og riv ut all innmaten slik at bare ringen rundt er igjen. skru så fast rammen i kjøleren, finn noe bøyelig plast som kan limes fast, og lim hele ruklet sammen. burde funke greit, og da slipper du problemet med å feste "funnel"'en din. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Papp og lim er ikke noe problem! Jeg har laget meg to slike funneller, og limet har ikke løst seg i det hele tatt. Jeg brukte lim fra en limpistol, anbefales! Den ene funnelen går fra en 80mm-vifte i døra direkte skjermkort-ribba, laget av en Pringlesboks, mens den andre går fra en 120mm-vifte i døra direkte til cpu-ribbe. Til den siste brukte jeg bare vanlige papplater som er limt sammen, både til vifte og til kjøleribbe. Skal du lime metall, er trikset er å varme det opp først, f.eks. med føner, loddebolt eller til nøds lighter. Da sitter limet (fra limpistolen) godt! Det ser kanskje ikke så vakkert ut, men så har jeg heller ikke vindu i pcene mine så alle kan se rotet inni kassa.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå