gmes Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Er det noen her som har erfaring med dette? gjør dere det med alle objektivene? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Gjør det kun hvis jeg opplever at et objektiv konsekvent feilfokuserer. Men - hadde jeg først gått i gang med et objektiv, ville jeg nok samtidig også sjekket de andre. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Er det noen her som har erfaring med dette? gjør dere det med alle objektivene? Ja, med denne fra FotoVideo Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Jeg kjøpte meg også den over for å sjekke et objektiv, og sjekket de andre i samme slengen. Endte opp med småjusteringer på to objektiver. Lenke til kommentar
gmes Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 Har en slik Bare testa litt siden stative jeg har nu ikke tåle vekta av utstyre, Venter på dem skal få inn kulehode jeg skal ha sammen med stative som er bestillt. Men Skal alt der være i focus når den er rett? på F2.8 og max zoom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Men Skal alt der være i focus når den er rett? på F2.8 og max zoom Di fokuserer på den mørke siktelinjen, og da skal området som er i fokus være slik at 1/3 er foran merket og 2/3 bak. hvor mye det blir tilsammen, avhenger av brennvidde og blender. Lenke til kommentar
gmes Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 Her er ett 24-70mm så 70 mm . Håpe bare ny stative og det kommer snart.. så man får testa sikkelig Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Du bør nok teste på 24mm også Lenke til kommentar
gmes Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 Mener det sto man skulle enfre på den største brennvide, tar man på 24 så øderlegger man vel det man justerte på 70? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Hvis det er forskjell på 24 og 70mm, så har du et problem uansett Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Etter min mening (dersom man absolutt må kontrollere objektivene) bør man sjekke på flere avstander - en ørliten feil på kort avstand kan forandre seg når skrittene kommer. (selv er jeg for lat og har et sedat forhold til utstyret og gidder ikke sjekke objektivene. Dessuten mener jeg brukerfeil skaper vel så ofte fokusfeil/bom som at objektivet skulle ha et misforhold på noen skarve milimeter på en gitt avstand). Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Jeg har testet det med en sånn måleplate, Spyder Lenscal. Fant ut at jeg ikke fant ut noe. Så jeg la det vekk, og tar det ikke opp igjen før jeg merker at det er noe feil med hverdagsbildene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå