bwl Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Mislykket overklokking XP-2100 Har gjort det helt store. Skulle teste noen nye innstillinger i BIOS og prøvde 166x14 (133xAUTO som default). Nå starter ikke BIOS. Har jeg knust CPU'en? Finnes det andre måter å sette ned innstillingene? Vurderer å låne en CPU som tåler 166x14 og så benytte den til å sette innstillingene ned i BIOS igjen. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 hva med å resette bios? Lenke til kommentar
bwl Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 hva med å resette bios? Ikke så enkelt med en død PC - kommer meg ikke inn i BIOS. Er det bare å plukke ut batteriet? Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Han mener å resette bios med jumper på hovedkortet. Den står vanligvis ved siden av batteriet på hk. Ellers finnes det ofte safte-setting-jumper, som setter fsb til 100/133 alt ettersom. Ingen grunn til å gi opp enda, altså. Sjekk i manualen. Hvis ikke du har en, last ned fra produsenten. Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Hadde du lest en slik fantastisk ting som heter manual , som så oftest følger med , så er det en prosedyre ca. slik: på mitt hk gjør enn sånn: 1.Ta ut strømmen 2.Ta ut batteriet 3.Flytt en jumper på HK og Vice Versa og bare å starte! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå