Gå til innhold

må ha ny mobiltelefon - hjelp?

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte en telefon en gang for *kremt* en del år sida. den ble ødelagt. så fikk jeg pappa sin, som var enda eldre enn min. den har jeg hatt i noen år nå, og den virker å være på dødsleiet.

derfor må jeg altså ha en ny telefon. mine kriterier:

~fri

~fungerende

~billig

i den rekkefølga.

så den skal altså være så fri som mulig, men også så fungerende som mulig. ikke anbefal meg noe hovedkort, eller noe som må kompileres fra bunnen.

den skal være fungerende. jeg kan rulle opp erma og jobbe mer enn de fleste, men den må iallfall kunne sende/motta SMS og ringe/motta samtaler uten problem out of the box. den bør i tillegg til å være ganske fri, ha en del programmer out of the box, samt en del docs, slik at jeg kan kanskje leke litt med den. lage programmer etc.

den bør være... litt billig. jeg bruker kanskje kr50 på en travel måned i sms/samtaler. vanligvis enda mindre enn det. hadde et kr500-kort i over et år sist gang jeg kjøpte det. så å bruke kr7000 for OpenMokos GTA04 Complete er ganske uaktuelt.

jeg vil kun kjøpe i Norge.

jeg er skeptisk til Android da Google og personvern er litt lol. jeg er like skeptisk til MeeGo fordi det er forlatt. men jeg er klar over at det er *svært* få andre alternativer, så jeg får vel bare godta Android og MeeGo-tips. gjerne med docs til å fjerne flest mulig proprietære komponenter, samt hvordan man kan endre på userland; enten ved å endre config, src eller med tredjepartsprogramvare, eller w/e; bare man kan leke seg litt så er det bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...