Psych Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Hei! Jeg skal bygge ny pc og har et budsjett på ca. 20k. Dette skal være en gaming pc. Dette vurderer jeg så langt: HK: ASUS P8Z77-V DELUXE, Socket-1155 Prosessor: Intel i7 3770k Harddisk: Western Digital 2 TB Black 3,5" 6 Gb/s 64MB Cache, Dual Processor, 7200RPM Harddisk 2: Samsung SSD 830 Series 128GB 2,5" KIT (SSD til kjøring av windows) Kabinett: NZXT Switch 810 Big Tower Sort Strømforsyning: Corsair 750W eller 1050W? Skjermkort: Usikker skal koste mellom 4 og 5k. Maks 5k RAM: Kingston HyperX 8 GB 2400MHz Vannkjøling: Dette har jeg ikke peil på Ønsker og maksimere ytelsen! Noen innspill? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Mine innspill: - i5 3570k yter like godt til spill og er litt billigere. Men, har du planer om videoredigering er i7en fin. - WD Black er unødvendig dyr i forhold til feks Seagate Barracuda diskene - Corsair HX eller AX sine PSUer er fine. For singelkort holder ~600W i massevis. - GTX 670 er et veldig bra kjøp. Gir deg masse ytelse for rundt 3000,- Tenker du lukker vannkjøling ala Corsair H100 eller ordentlig vannkjøling? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, "Windforce 3X", GDDR5, DVI-D+DVI-I, native-HDMI, DisplayPort er vertfall bra kjøp til den prisen. Angående Corsair H100 så er det nok dårlig kjøpt med tanke på det koster dobbelt så mye som Noctua NH-D14 CPU Kjøler så skal man først ha vannkjøling bør det være lydløs. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Mener du lukket vannkjøling? Hvis du ikke bryr deg om å se på en stor luftkjøler når du ser gjennom vidnuet i PCen ville jeg heller vurdert en Noctua NH-D14 eller lignende, du får mindre støy ut av en luftkjøler. Skulle du derimot ville ha den lukkede vannkjølinga vil en Corsair H100 med nye vifter være topp, merk at jeg skriver nye vifter, dette er nødvendig for å leve med den. Vifter som Corsair SP ( http://www.dustinhome.no/product/5010638086/corsair-air-series-sp120-high-performance-edition-120mm-fan/#intcmp=searchProvider_dacsa ) er billige og greier jobben veldig godt for prisen. Du vil ikke få noe bedre ytelse ut av høyere frekvenser på minnet, på 1600MHz har du like god ytelse som på 2800MHz. Et veldig godt valg av skjermkort akkurat nå er GTX 670, du vil få ytelsen til et GTX 680 til en lavere pris. Skal du ha god kjøler kan du se etter Asus og MSi sine, Zotac sin AMP! modell kan egentlig utklassere begge de tidligere nevnte modellene i kjøling og stillhet, men den har et problem med festene til kjøleren som gjør at den ikke oppnår denne kjølingen. Trenger du Corsair PSU? hvis du for eksempel skal ha hvitt kabinett kan jo en hvit PSU se flott ut NZXT Hale 90 serien er veldig god og omtrent 100kr billigere enn tilsvarende PSUer. Du vil egentlig ikke trenge mer enn maks 650W watt hvis du skal ha det systemet der med to GTX 670 og hele systemet overklokket så mye du klarer. Til spill vil egentlig en i5 3570K gjøre det like bra som en i7 3770K, dette er fordi det som gjør i7en "bedre (som er kalt Hyperthreading) ikke er så lett å implantere i spillet og derfor ikke verdt det. Hvis du ofrer noe funksjoner og går for Asus P8Z77-V Pro/Thunderbolt vil du få thunderbolt i PCen, det er jo fint å ha Lenke til kommentar
Psych Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 Takk for tilbakemeldinger! Er ikke 680 en bedre enn 670, da skjermkortet er det jeg ønsker og legge mest i. Tenkte i prinsippet på lukket vannkjøling, aka noe slikt: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=656310#extra men jeg har 0 peil på vannkjøling. Hva er Thunderbolt? Har vært borte fra dette gamet i alt for mange år nå, etter jeg kjøpte laptop har jeg kun brukt det de siste 5 årene Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Er ikke 680 en bedre enn 670, da skjermkortet er det jeg ønsker og legge mest i. Forskjellen er ikke så stor som du skulle tro: http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_670_Direct_Cu_II/9.html Hva er Thunderbolt? Tunderbolt er den raskeste standarden for overføring av data. Det er en ekstern tilkobling, men det er egentlig ikke noe alle trenger, bare en fin ting å ha hvis du vet at du trenger det. Selv ville jeg brukt Dustin.no fremfor MPX.no/Komplett.no, du får ting litt billigere, men du får fortsatt veldig god service. Lenke til kommentar
Psych Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 Okay takk for gode tilbakemeldinger folkens! Dette skal sjekkes ut Lenke til kommentar
Psych Skrevet 21. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2012 Noen gode forslag til skjerm? LED eller LCD? Tenkte 24 til 27". Må ha rask responstid og høy oppløsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå