Gå til innhold

Kikkert på handvåpen....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet folk har forskjellig interesser men er dette Softgun ? en softgun revolver til nesten 1000 kr ?

 

Altså en softgun går ikke langt uansett , Denne går nok mye bedre en mange andre men rødpunktsikte osv vil jeg si har mere "looks" en noe annet.

 

Jeg hadde kjøpt meg en Luftpistol/gass til kanskje 3-500 kr mer , du får mye mer glede ut av den i og med at den er mye kraftigere og har mye bedre presisjon !

 

Kikkert på en softgun er i mine øyne ikke engang kult , det er ikke brukbart heller leser i flere av anmeldelsene at den ikke går så veldig langt , Rødpunkt er mye kulere og kanskje det hjelper litt med sikte men ikke mye ,

 

som sagt ville jeg kjøpt luftpistol/gass istedenfor det er mye mer morro =) Men igjen du måp være 18 år. kanskje ikke nødvendig og være 18 på nett siden dette ikke kan kontroleres eller at du bestiller i navnet til en venn som er over 18 for eks .

 

Men igjen om du skal bruke denne til og skyte mot andre folk i konkurangser eller med venner vil jeg si at du vil få et mye raskere siktebilde uten rødpunktsike.

 

 

edit : Har du allerede revolveren ? isåfall Hva bruker du den til ?

Endret av Eriksendrul
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei,. Men det har ikke så mye med hva slags kraft pistolen bruker , Designet på softgunkulen gjør at den ikke vil gå så langt , Du kan alltids se etter softgun våpen som har et gassutslipp som gjør at kulen får noe man kaller backspin og vil derfor gå litt framover og litt opp og derfor gå lenger , de fleste softgun har et utslipp av gass som er i senteret av kula som gjør at den går rett men ikke så langt.

 

Men om du skal ha krig mot andre over litt avstand kan rødpunkt være greit , er det veldig rask og tett action dere driver med anbefaler jeg og heller få tak i et Easy sight til revolver noe som gjør at siktene er tydligere og lettere og line opp. vet det finnes til ekte våpen hvertfall =)

 

Og for guds skyld bruk briller ! med noe så kraftig kan det resultere i drit alvorlige skader !

Lenke til kommentar

Vil bare påpeke at det er 18 år på softgun i Norge, hvis du vil spille airsoft så vil jeg anbefale deg å melde deg inn i en klubb, der har de bra med folk som kan hjelpe med valg av våpen og de fleste klubber har utlånsvåpen som man kan bruke på klubbens egne spill. Airsoft er forsåvidt en sport som allerede er litt "tabu" og ikke trenger noen negative overskrifter i avisen.

Hvis du er under 18 år og vil bli med på ett spill så må du ha en verge som er villig til å passe på og helst spille med deg, om det er en kompis eller foresatt har ikke så mye å si.

 

Nettbutikker er forsåvidt pliktig til å ta en kopi av legiitimasjon ved salg av Softgun/luft/våpen generelt. og er ikke noe de er slappe på, ettersom de kan miste retten til å selge dette, noe game-on i sitt tilfelle ville vært 60-70% av omsetningen.

 

Edit, det er forresten ikke backspin, men hopup, 90% av alle softguns har dette, på enkelte (gjerne litt mer avanserte/dyrere modeller har justerbar hopup)

Endret av morlie
Lenke til kommentar

Vil bare påpeke at det er 18 år på softgun i Norge, hvis du vil spille airsoft så vil jeg anbefale deg å melde deg inn i en klubb, der har de bra med folk som kan hjelpe med valg av våpen og de fleste klubber har utlånsvåpen som man kan bruke på klubbens egne spill. Airsoft er forsåvidt en sport som allerede er litt "tabu" og ikke trenger noen negative overskrifter i avisen.

Hvis du er under 18 år og vil bli med på ett spill så må du ha en verge som er villig til å passe på og helst spille med deg, om det er en kompis eller foresatt har ikke så mye å si.

 

Nettbutikker er forsåvidt pliktig til å ta en kopi av legiitimasjon ved salg av Softgun/luft/våpen generelt. og er ikke noe de er slappe på, ettersom de kan miste retten til å selge dette, noe game-on i sitt tilfelle ville vært 60-70% av omsetningen.

 

Edit, det er forresten ikke backspin, men hopup, 90% av alle softguns har dette, på enkelte (gjerne litt mer avanserte/dyrere modeller har justerbar hopup)

 

Ja det er riktig det du skriver , Men jeg vet noen butikker selger softgun med 16 års aldersgrense siden det ikke er et våpen. Nettopp søkt om våpentilatelse og bak på det skjemaet står det at Softgun og luftpistol/gevær må du ha vært medlem av en skyteklubb så så lenge før du kan kjøpe eget softgun/luft "våpen" med bevis fra skytterklub/organisasjon

Lenke til kommentar

hmm, da følger de ikke norges lov ihvertfall.

man kan få dispansasjon til å kjøpe airsoft våpen hvis man er over 16, og aktiv innen en klubb som igjen er med i norges airsoftforbund.

 

hvor på våpensøknadskjemaet står det? man trenger ikke å søke om tillatelse til å kjøpe luftvåpen og softgun ettersom de ikke er registreringpliktige "våpen"

Lenke til kommentar

ja...men tilbake til det Eriksendrul sa om at ein luftpistol var betre.... her er en link på den samme revolveren som var under softgun : http://game-on.no/products/dan-wesson-revolver-8-sort-45mm-bb

 

det du ser med denne er at den er 130 m/sek og den andre var 165 m/sek.

denne er 4,5 mm kuler, den andre har 6mm.

denne er ca 50 kr billigare....

 

kvifor er det betre med luftpistol? du kan jo ha 6mm aliminiums kuler i softgunnen, så det er ikkje berre plast.....

Lenke til kommentar

den bruker lettere kuler. derfor forlater de løpet kjappere, men hvis du ser på joule (anslagsverdi) så er softgunen på 2.7 mens luftpistolen på 3, noe som er ca 10% hardere, jeg har selv dan og wessen, men bare 6" løp, ettersom 8" er sykt svær!

hvis du skal skyte på blink og slikt, så ville jeg gått for en luftpistol, men hvis du skal spille med venner så ville jeg nok heller sett på en co2 blowback softgun. f.eks http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/Gas_Pistols_SMGs_WE_WE_Hi_Capa_5_1_Full_Metal_Version_2.htm ,den går forsåvidt 300fps, noe som er litt lavere, men WE er et respektabelt merke når det kommer til airsoft og man får tak i reservedeler hvis en o-ring eller hopupen skulle ta kvelden. redwolf er en av de mest brukte sidene når det gjelder airsoft.

Grunnen til at jeg heller vil anbefale en slik pistol istedetfor en revoler er at man har større kapasitet i magasinet, og gassen fylles i magasinet, på dan og wesson sin så er den veldig tungvindt å reloade, så mens du reloader så kan de bruke tid på å finne deg og ta deg ut av spill ^^ og sleng med ett ekstra magasin i samme slengen, så kan du holde ut ett helt spill uten å måtte loade ett nytt magasin.

Lenke til kommentar

ok, men den bruker jo dobbelt så mye co2 gass når du har blowback + sjølv om du må reloada mer med revolver, så vert det jo dobbelt så hardt skudd:-D Du sa at kulene var tyngre på luftoistolen? viss du ser etter så står det ingen ting under infoen om tyngden på kulene....du kan ha opp til 0,43g kuler i begge:-)

Lenke til kommentar

det stemmer, men fps på airsoft tar utgangspunkt i 0,20, mens jeg vet at gameon ved flere anledninger har målt fps med 0,12 kuler også.. hvis meningen er at de skal skyte hardest mulig/påføre mest mulig smerte så ville jeg uansett sett på en luftpistol, jeg vill lett ha valgt ett våpen som er presist og skyter 300fps enn et våpen som skyter 400fps og ikke klarer å treffe en låvedør..

Lenke til kommentar

ja, men så leser du, eller ser du ein review eller test av den og skyter 6 skudd innen ein radius på 10cm på en avstand på 10-15m.....

 

sorry... meinte ser ein review eller test DER DU SER at dei skyter 6 skudd innen ein radius på 10cm, på ein avstand på 10-15m....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...